מה זה יועץ פיננסי אישי ומי זקוק לו?

יש לא מעט אנשים שבטוחים שמי שצריך ייעוץ כלכלי או פיננסי הוא מי שיש לו עסק. זה נכון, עסק הוא כאב ראש לא קטן והוא דורש המון השקעה של זמן וכסף. מי שמנהל עסק צריך לעשות את זה ביד רמה, צריך לדאוג לשיווק, לשירות הלקוחות, למוצרים או לשירותים שהוא מוכר וכן, גם להנהלת החשבונות. הוא צריך אומנם לחלק סמכויות בעיקר אם יש לו עסק גדול כדי לא לקחת את הכול על עצמו, אבל הוא חייב להיות ב”פיקוח על” בשביל שהכול יעבוד.

וכן, הוא צריך ייעוץ פיננסי חיצוני, ייעוץ שיסייע לו להיות כל הזמן ברווח ואם הוא בבעיה אז בשביל להתגבר עליה.

עד כאן עסקים. יש רבים שלא חושבים על זה אבל בית ומשפחה הם עסק של ממש. כן, לעסק יש הכנסות והוצאות וגם למשק בית יש את שני הצדדים הללו. צריך להתנהל בחוכמה בכל שלב בחיים כדי לצלוח אותם מבחינה כלכלית, וצריך ייעוץ חיצוני כדי שזה יקרה. למה? כי החיים הכלכליים הולכים והופכים למאתגרים יותר ויותר. כי החיים הכלכליים הולכים והופכים לכאלו שדורשים ירידה לפרטים רבים יותר. אם פעם לא היו אפשרויות רבות להפרשה לפנסיה, היום עם קופות הגמל, הקרנות השונות ואפשרויות החיסכון לפרישה אפשר ללכת מהר מאוד לאיבוד. היום, עם כמות הביטוחים שיש, הדבר הראשון שמקבלים זה כאב ראש וסוכן ביטוח קצת ערמומי, יוכל “לחתן” אתכם איתו לשנים ארוכות אם לא תבדקו את זה.

כלכלה ופיננסים הם לא משהו שנוגע רק לבעלי חברות גדולות אלא גם לנו, האנשים הקטנים שבסך הכול רוצים לצלוח את החיים.

אז מי הוא היועץ הפיננסי האישי

יועץ פיננסי אישי הוא קודם כל מי שלמד את התחום. עד לפני כמה שנים התחום לא היה קיים והיום יש לא מעט יועצים כאלו. יועץ פיננסי הוא מי שיש לו ניסיון ויכול לסייע, ובשורה התחתונה הוא מישהו שיגדיל את הנטו שלכם, את הקצבה החודשית שלכם לפנסיה או את הנכסים שלכם עם הייעוץ שלו. איך הוא עושה את זה? קודם כל הוא בוחן לעומק את המצב. הוא בודק מה יש ומה אין, לאיפה נעלם הכסף בכל חודש וכמה מרוויחים. הוא בוחן את קרן הפנסיה אליה מפרישים והוא בוחן את ההלוואות אם קיימות. בסופו של דבר הוא בונה תוכנית שאיתה אפשר לעבוד, תוכנית אליה צריך להיצמד על מנת לשפר את המצב הכלכלי.

הוא יעקוב יחד איתכם האם יש התקדמות, וכשיש התקדמות אפשר יהיה לשפר עוד יותר את המצב. הוא גם ייתן לכם לא מעט מטלות במהלך הדרך ואתם אלו שתצטרכו לעשות אותם. בסוף, עם כל הכבוד ליועץ, כמעט הכול יהיה תלוי מוטיבציה שלכם. אבל מי זקוק ליועץ פיננסי? הנה כמה דוגמאות:

משפחה במינוס

זה לא סוד שיש היום המון משקי בית שנמצאים במינוס. הם לא מצליחים להרים את הראש מעל למים והם טובעים יותר ויותר בהלוואות. הם צריכים סיוע חיצוני, מישהו שייקח אותם יד ביד ויבדוק למה הם הגיעו למצב הזה, וחשוב יותר, איך הם יכולים לצאת מהמצב הזה וכמה שיותר מהר. משפחה במינוס זה מתחים בין בני הזוג וזה מניעה של לא מעט דברים. לפעמים קצת סדר יכול לעשות פלאים עבור כולם ויכול לשפר את המצב בבית. כל משפחה יכולה לצאת מהמינוס ולצאת לדרך חדשה בין השאר עם יועץ פיננסי בעל ניסיון.

פרישה לפנסיה

פרישה לפנסיה היא אחד האירועים המשמעותיים ביותר בחיים. עוזבים מקום עבודה ומתחילים לחיות על קצבאות פרישה, ביטוח לאומי ואחרות. זה בהחלט עשוי להיות מלחיץ כי לא יודעים למה לצפות. צריך לדעת מה יש ומה אין, צריך לעבור על כל הקרנות שקיימות כדי לקבל את מה שמגיע, וצריך גם יידע כדי לעשות את הדברים בצורה נכונה. יועץ פיננסי עם התמחות בפנסיה יכול להיות בדיוק מי שצריך כדי שזה יקרה. הוא יעשה סדר בדברים, הוא יידע להכין את הפורש לקראת החיים הכלכליים העתידיים שלו, הוא יעשה שינויים באישור הלקוח שלו והוא יסייע המון.

קבלת סכום משמעותי

יועץ פיננסי גם יכול לעזור כשפתאום מגיע סכום משמעותי ולא ממש יודעים מה לעשות איתו. סכום משמעותי יכול להיות גם כמה עשרות אלפי שקלים מקרן השתלמות וכדומה, ויכול להיות כמה מיליונים מירושה או מכל מקור אחר. צריך לדעת מה לעשות עם סכום כסף שמתקבל כדי להגדיל את ההון האישי באמצעותו. יש לא מעט אנשים שלא יודעים מה לעשות ומפקידים את הכסף בבנק או בכל מקום אחר עם תשואה נמוכה, ובטווח של שנים הם מפסידים המון. גם במקרה כזה, יועץ פיננסי יכול לסייע. הוא יבחן את האפשרויות וייעץ איפה הכי נכון לשים את הכסף.

לשמור את הקיים

יועץ פיננסי יכול להיות גם כזה שתתייעצו איתו פעם בשנה. הוא יעבור על מה שהצטבר לכם במהלך השנים וייתן לכם טיפים איך לא להפסיד ואיך להגדיל את ההון שלכם. יש כל הזמן שינויים בביטוחים, במניות, ובקרנות ובכל אפיק פיננסי אחר. אתם לא תמיד מודעים אליהם ויש רבים שלא יודעים שהכסף שלכם יכול לעשות עוד הרבה יותר וחבל.

בבואכם למצוא יועץ פיננסי, אל תבחנו רק את הסכום שהוא לוקח מכם על הייעוץ. יועץ פיננסי מקצועי יכניס לכם ויחסוך לכם הרבה יותר, וזה ישתלם לכם לשלם לו.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin