שאלות מומלצות ליועצים פיננסיים

אתם כמו כל אחד אחר, צריכים לנהל את הכסף שלכם ביד רמה. הוא יכול לחמוק לכם בין האצבעות אם לא תהיו עם עיניים פקוחות ותדעו מה אתם צריכים לעשות. יש לא מעט משפחות שנקלעות לקשיים כלכליים, משפחות שהמינוס חונק אותן ויש משפחות שנחשבות ל”מסודרות”, והן צריכות לדעת איך להגדיל את ההון שלהן. גם אלו וגם אלו צריכים ייעוץ פיננסי, ייעוץ מאיש מקצוע שמבין בתחום וחי את התחום ויכול לסייע. בסופו של דבר, כמה הייעוץ שלו עולה זו לא שאלה שצריכה להישאל בהתחלה אם בכלל.

אז אם גם אתם במרוץ אחרי הזנב של עצמכם או אם אתם בעלי ממון ואתם רוצים להגדיל אותו ואתם מחפשים ייעוץ פיננסי מקצועי, הנה כמה שאלות שאתם צריכים לשאול לפני שאתם מקבלים החלטות.

אל תתפתו לכל אחד!

רגע לפני שנצלול לעומק של הדברים, רגע לפני שנבין באמת מהם הדברים החשובים שאנחנו צריכים למצוא אצל יועץ פיננסי, חשוב להדגיש. התחום הזה די פרוץ היום וכל אחד יכול להציג את עצמו כיועץ פיננסי. אל תתפתו למי שאתם לא בטוחים שהוא מי שאתם מחפשים, כי זה יהיה גורלי לכסף שלכם. אתם צריכים להיות סמוכים ובטוחים שהיועץ או החברה שאתם עובדים איתם הם אלו שאתם צריכים על מנת לשקם את עצמכם או על מנת להגדיל את ההון שלכם. אז הנה מה שאתם צריכים לברר.

הכשרה מסודרת

היום אפשר להגיע לכל מידע שרוצים דרך האינטרנט. יש גם לא מעט מקצועות שאפשר ללמוד ברשת וכן, יש גם קורסים אינטרנטיים לייעוץ פיננסי. השאלה היא מי עומד מאחורי אותם קורסים ועד כמה הם רציניים. אז הדבר הראשון ועוד לפני עניין הניסיון, הוא האם היועץ עבר הכשרה מסודרת. האם הוא למד במקום מסודר, האם הוא עבר את כל הנושאים החשובים והאם הוא צבר מספיק יידע כדי לסייע לכם. אתם לא רוצים לעבוד מול מישהו שקרא קצת ברשת והחליט שהוא יכול לעזור לאחרים. עם כל הרצון הטוב, אין באמת תחליף למרצים רציניים ועם ניסיון רב.

ניסיון

זה אולי המרכיב החשוב ביותר במציאת ואיתור יועצים פיננסיים. הבנו שחשוב שהם למדו במקום מסודר ורציני, שהיועץ עבר הכשרה ממומחים לפני שהוא החל לעבוד בתחום, אבל עם כל הכבוד ללימודים ויש הרבה כבוד, יש את עניין הניסיון. לניסיון אין תחליף ושילוב שלו יחד עם לימודים ברמה גבוהה של התחום, הם השילוב המנצח. למה ניסיון כל כך חשוב? כי גם יועץ פיננסי יכול לעשות טעויות במהלך הדרך כמו כל אחד. אבל פה מדובר על הכסף שלכם, על החיים שלכם ואתם לא יכולים להתפשר על מישהו שיעשה עליכם יותר מידי ניסיונות.

ניסיון הוא משהו נרכש, משהו שמגיע עם הזמן וחשוב שיהיה אותו ליועץ הפיננסי שלכם. באופן כללי, תחום הייעוץ הפיננסי הוא לא תחום ותיק במיוחד והוא קיים לא הרבה שנים. אבל בכל זאת, יועץ פיננסי צריך להיות מי שיש לו כבר קילומטראז’ בתחום, מי שיוכל לקחת אתכם יד ביד ולעזור לכם.

ניסיון ספציפי

יכול להיות שאתם צריכים ייעוץ בתחום מסוים והיועץ צריך להיות עם ניסיון ספציפי בתחום. מה זה אומר? זה אומר שיכול להיות שאתם עומדים כמה שנים לפני פרישה מהעבודה ואתם צריכים ייעוץ בכל מה שנוגע לפנסיה. אתם רוצים לדעת מה יש לכם או נכון יותר מה אין לכם ורוצים לדעת איך תוכלו להסתדר רגע אחרי. איך עושים את זה? מוצאים יועץ פיננסי שלא רק שיש לו תעודה בתחום אלא שהוא מומחה בתחום הספציפי שאתם צריכים.

לדוגמא, אם אתם צריכים יועץ פנסיוני, עם כל הכבוד למישהו שמחזיק את הטייטל של יועץ פיננסי אבל רוב העבודה שלו הייתה מול משפחות צעירות, זה לא יעזור לכם יותר מידי. זו הסיבה שאחד הדברים הראשונים שאתם צריכים לשאול הוא האם יש לו את הניסיון במה שאתם צריכים.

לקוחות קודמים

כן, אל תתביישו לברר בנוגע ללקוחות קודמים של היועץ. הרי בסופו של דבר מדובר על הצלחות ואתם רוצים לדעת שיש אכן כאלו בעברו. מה שאתם צריכים לקחת בחשבון זה שיש משפחות או לקוחות בכלל שמשתפים יותר פעולה ויש כאלו שפחות. גם אם יש מקרים בהם לא הייתה לו הצלחה, זה יהיה לא הגון להפיל את הכול עליו וכדאי לברר מה הסיבה. כמובן שאתם תהיו מוגבלים באינפורמציה שתקבלו ואתם צריכים לעשות את המקסימום מבחינתכם.

מהו התהליך?

בבואכם למצוא יועץ פיננסי עוד שאלה חשובה שאתם צריכים לשאול אותו היא מהו התהליך אותו אתם עומדים לעבור. מה הוא כולל ומה זה ידרוש מכם. יש בדרך כלל כמה שלבים בייעוץ פיננסי שהראשון בהם הוא חקירה לעומק של המצב, לאחר מכן בניית תוכנית פעולה ובשלבים המתקדמים זה מעקב ושיפור.

אינטראקציה עם היועץ

זו לא שאלה מרשימת השאלות שצריך לשאול אלא עובדה. בשביל שהליך ייעוץ פיננסי יצליח אתם חייבים שתהיה לכם אינטראקציה עם היועץ שלכם. לא יעזור כמה הוא למד את התחום וכמה ניסיון יש לו, אם אין לכם שפה משותפת איתו, אם אתם לא מרגישים איתו בנוח זה לא יעבוד. איך יודעים שיש אינטראקציה? בדיוק כמו בפגישה רומנטית. מרגישים את זה. מהר מאוד יודעים שיש על מה לעבוד ביחד ושכל צד מבין את השני וגם יש לו מוטיבציה להמשיך.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin