מדוע חשוב לבצע בדיקת תיק ביטוחים?

ככל הנראה, יש באמתחתכם המון ביטוחים מסוגים שונים, שאתם לא ממש סגורים על אילו מהם נחוצים לכם, מה גובה דמי הניהול שאתם משלמים עליהם ועוד. המשמעות של כל אלו היא הפסד של הרבה כסף. כיום, ישנם אמצעים דיגיטליים נוחים המאפשרים לכם לראות במקום אחד את כל סוגי הביטוחים שיש לכם

רבים מאיתנו מפהקים רק לשמע המונח “ביטוח”, וממש לא סגורים על אילו פוליסות יש לנו, האם מדובר בביטוחים ובתנאים הטובים ביותר שנוכל להשיג, האם ישנם ביטוחים מיותרים שרכשו עבורנו במקום עבודה קודם וכעת כבר לא רלוונטים, ומהצד השני – האם יש ביטוחים הנחוצים לנו ואנחנו לא יודעים מכך. לרוב, נניח לסוכן הביטוח שלנו, או הפרטי או זה שהוקצה לנו ממקום העבודה, לעשות את העבודה במקומנו ואנחנו סומכים עליו שיוודא שיש לנו את כל מה שצריך.

הבעיה עם ביטוחים, ובמיוחד עם פוליסות הנרכשות עבור קבוצה גדולה והטרוגנית כמו למשל עובדי חברה אחת, היא שהביטוחים צריכים להתאים באופן אישי ומדויק לנתונים המשתנים של כל אחד ואחת, ואף לצרכים הספציפיים האינדיבידואלים.

בדיקת תיק ביטוחים מביאה לסדר בבלגן ועשויה לחסוך כסף רב

בדיוק מהסיבות שפירטנו לעיל, מומלץ וחשוב לבצע בדיקת תיק ביטוחים מקיפה ויסודית, שתוצאותיה יחשפו בדיוק מה יש לנו ומה אין, מה נחוץ ומה מיותר. תיק ביטוח מוצלח ונכון, נבנה בהתאמה אישית, כאשר נתונים אישיים כמו גיל, מצב משפחתי, רמת הכנסה, מצב בריאותי ועוד, חייבים להילקח בחשבון כאשר בוחרים בדיוק אילו פוליסות לרכוש. כמו כן, בבניית התיק יש להתעדכן בביטוחים החדשים המוצעים בשוק ובהטבות העדכניות שניתן להנות מהן ומשמעותן כמעט תמיד היא חיסכון בכסף. אחד הגורמים שלמעשה מגדילים את ההוצאות בכל הקשור לביטוחים הוא דמי הניהול הנגבים מכם על ידי חברות הביטוח. במסגרת בחירה מוצלחת ומושכלת של ביטוחים, יש להתחשב גם בגובה דמי הניהול הללו, שעלולים להיראות זניחים, אך במצטבר יכולים להסתכם בסכומים משמעותיים מאוד, לאחר שבמשך שנים ארוכות הם ירדו מהחשבון שלכם.

מהי הדרך הנכונה לערוך בדיקת תיק ביטוחים?

כאמור, פוליסות הביטוח השונות שאנחנו רוכשים במהלך חיינו, או אלו שרכשו עבורנו במקום העבודה וכדומה, עלולות להצטבר לערימה גדולה ומבולגנת של ביטוחים, שאין לנו יד ורגל בהם, ואנו עלולים לאבד אחיזה לגביהם, לא ממש יודעים מה משמעותם ואיך בכלל ניתן לממש אותם בעת הצורך, תוך שאנחנו משלמים הרבה כסף לשווא. 

בדיוק מהסיבות הללו, יזמו משרד האוצר ורשות שוק ההון ביטוח וחיסכון את הפרויקט הר הביטוח. מדובר בממשק דיגיטלי, המאפשר לכם לאתר ולראות במקום אחד את כל פוליסות הביטוח שרכשתם במהלך חייכם, בכל תחום אפשרי. באמצעות המערכת הזו תוכלו לראות בקלות האם יש לכם ביטוחים כפולים ומיותרים, האם אתם ממשיכים לשלם על ביטוח כזה או אחר שכבר אינם רלוונטיים עבורכם ועוד. בדיקת הר הביטוח הזו הינה חינמית וידידותית למשתמש, וניתן לבצעה בקלות, באמצעות הזנת מספר תעודת הזהות שלכם.

אילו נתונים ואילו סוגי ביטוחים יעלו מהבדיקה?

קיימת אפשרות לערוך את בדיקת הר הביטוח של משרד האוצר, וגם תוכלו לפנות לחברות ביטוח וייעוץ פיננסי, שייערכו עבורכם בדיקת תיק הביטוחים, שתחשוף נתונים לגבי ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות, אובדן כושר עבודה, ביטוחי משכנתאות ועוד.

כמו כן, בדוחות הללו יופיע כל חברות הביטוח דרכן רכשתם פוליסות, וכמובן פירוט של הסכומים שהצטברו שם. עוד פרטים חשובים שירוכזו בדוחות הם גובה דמי הניהול הנגבים מכם בכל חודש מהחברות השונות, ועוד.

אספנו את הנתונים – ומה עכשיו?

העובדה שניתן כיום, באמצעים דיגיטליים פשוטים, לאסוף את כל הנתונים וכל המידע לגבי הביטוחים השונים שיש לכם, היא נפלאה. אבל מה אם אתם לא מתמצאים בתחום הביטוח, וגם אחרי שכבר קראתם את הדוח שהפיקה לכם המערכת, עדיין אין לכם מושג אילו מהביטוחים נחוצים לכם ומי מהם משתלם עבורכם? במילים אחרות, אין לכם כיצד ליישם את הנתונים שנחשפו בפניכם. 

ייעוץ פיננסי של מומחים מתחום הביטוח הוא התשובה

כאן נכנסים לתמונה יועצי ביטוח מומחים, היכולים להדריך אתכם בדיוק כיצד לפעול בתחום, שלב אחר שלב.

חברות ייעוץ פיננסי כמו WISE FP מציעות לכם שירות שילווה אתכם כבר משלב איסוף החומרים ולאורך זמן, תוך שאנשי המקצוע מספקים לכם כלים יעילים ליישום ההמלצות שלהם. 

מהי הדרך הטובה ליישם את ההמלצות שקיבלתם מאנשי המקצוע?

יועצי הביטוח יעבירו אליכם שורה של המלצות הכוללות צעדים שיש לבצע כמו לבטל בטוח כזה או אחר, לעבור לחברה שתציע לכם דמי ניהול מוזלים, לרכוש ביטוח מסוים שנחוץ לכם ועוד. בהנחה שקשה לכם העיסוק בכל תחום הביטוחים, ייתכן ותנסו לדחות את הטיפול ואת יישום ההמלצות הללו, אך זוהי תהיה טעות. חשוב להבין שכל זמן שאתם משהים את הצעדים הללו, אתם למעשה מפסידים כסף, שיכול להצטבר לסכומים של אלפי שקלים ויותר. לכן, אם התחלתם בתהליך, כדאי למהר ולבצע את הפעולות שייעצו לכם ולא לחכות עם העניין.

חשוב להבין – מדובר בתהליך מתמשך ולא בפעולה חד פעמית

כאמור, תחום הביטוח משתנה השכם וערב, כאשר חברות ביטוח מחדשות את התנאים שלהן ומציעות לכם הטבות ושיפורים מעת לעת. כמו כן, הנתונים האישיים שלכם משתנים – עוברים מקום עבודה, מתבגרים בגיל, הסטטוס המשפחתי משתנה ועוד. כל אלו דורשים התייחסות והתאמה מחודשת של הביטוחים, על מנת שבכל עת תבחרו את הפוליסות המתאימות והרלוונטיות ביותר, תוך שאתם חוסכים כמה שיותר.

לכן, מומלץ מאוד לשכור שירותי המשך של יועצים מהתחום, שיוכלו לעקוב אחר השינויים ולהתאים לכם גם בעתיד – את הביטוחים הטובים ביותר עבורכם. 

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin