כיצד ניתן לחסוך בביטוח בריאות?

לכל אדם ואדם יש נתונים וצרכים רפואיים שונים ומשתנים, ולכן ביטוח הבריאות הממלכתי וגם המסופק מטעם קופות החולים, לא יכולים לענות על כל הדרישות. כאן נכנסים לתמונה הביטוחים הפרטיים, שכדאי לבחור באופן מדויק לפי הנתונים האישיים

כל אזרח ישראלי זכאי לקבל שירותי בריאות שונים מקופות החולים, כל עוד אלו כלולים בסל הבריאות. בנוסף, כל מי שמבוטח בקופת חולים כזו או אחרת, זכאי לקבל שירותים וטיפולים שונים נוספים בסבסוד הקופה או לעתים בחינם, בהתאם להסכם שערך מול קופת החולים, אליה הוא מעביר סכום כזה או אחר בכל חודש. 

סל הבריאות כולל את השירותים הרפואיים, לרבות תרופות, טיפולים ומכשירים רפואיים, שאתם זכאים לקבל במסגרת ביטוח הבריאות הממלכתי, כאשר המוסד לביטוח לאומי אחראי למימון של אלו.

למה צריך גם ביטוח בריאות פרטי?

תחום הבריאות הוא תחום רחב מאוד, וגם אינדיבידואלי במיוחד, מאחר ולכל אדם יש נתונים וצרכים רפואיים שונים, ואלו גם משתנים באופן תדיר. במילים אחרות, קשה להאמין שביטוחי הבריאות הממלכתיים יצליחו לענות על הצרכים המשתנים של כל אזרח ואזרח.

ביטוח בריאות פרטי יכול לספק לכם תנאים טובים משמעותית בכל הנוגע לשירותי הרפואה, כמו למשל כיסוי נרחב יותר של שירותים, אנשי מקצוע טובים ומנוסים יותר שיעמדו לשירותכם, מה שיכול להיות קריטי לדוגמא במקרה שאתם זקוקים לניתוח, ויכולים גם להשיג מועד מוקדם יותר וגם לבחור את בית החולים הספציפי בו תעברו את הניתוח והכי חשוב – לבחור במנתח מומלץ יותר. כמו כן, השירותים הכלולים בסל הבריאות הם מוגבלים למדי, וסוגים רבים של טיפולים ותרופות אינם כלולים בו. לעתים קרובות, אם יש לכם ביטוח פרטי – תוכלו לקבל את כל אלו במסגרתו.

אילו כיסויים כוללים ביטוחי הבריאות הפרטיים?

שלושת הכיסויים העיקריים אותם ניתן לקבל במסגרת ביטוחים פרטיים:

1 כיסויים הנוגעים לשירותים שאינם מוצעים בשירות קופת החולים, לרבות ביטוח בפני מחלה קשה, מימון תרופה שאינה כלולה בסל הבריאות, ואף ניתוחים המתבצעים בבתי חולים בחו”ל, בהתאם לבחירתכם.

2 – שירותי רפואה משודרגים, כחלופה לאלו המוצעים לכם בקופות החולים. לדוגמא, ייעוץ רפואי מקצועי, ניתוח או טיפול שאינו כלול בשירותי הקופה, בחירת המועד לניתוח וקיצור או ביטול ההמתנה אליו ואף בחירת הרופא המנתח. גם אבחונים ואפילו השתלות כלולות בביטוחים פרטיים.

3 – השלמה של הכיסוי המוענק על ידי קופות החולים, שתבוא לידי ביטוי במקרים שבחרתם בשירות או טיפול רפואי, במסגרתו מימשתם את שמגיע לכם מקופת החולים, חברות הביטוח ידאגו להשלמת ההוצאות הדרושות. 

אילו כיסויים חשוב שביטוח הבריאות שלכם יכלול?

לא כל בני האדם נולדו שווים, והעובדה הזאת משמעותית במיוחד כשמדובר בענייני בריאות. בביטוח בריאות פרטי, כל אדם ואדם צריך לבחור את הכיסויים הרלוונטים עבורו, תוך שהוא מוודא שלא החסיר סעיפים קריטיים ומהצד השני, שלא רכש פוליסות מיותרות, שרק “שותות” לו  כספים לשווא. 

היתרון הגדול בביטוחי בריאות פרטיים, שבניגוד לאלו המוענקים מקופת החולים ובוודאי אלו הממלכתיים, כאן תוכלו לבחור באופן מדויק ויעיל את הכיסויים הדרושים לכם, וגם כמובן, להתאים את היקפי וסוג הביטוחים לתקציב העומד לרשותכם. יש לקחת בחשבון כי התשלום החודשי לחברות הביטוח הוא עניין ארוך טווח, ולוודא שאתם מסוגלים לעמוד בו לאורך זמן.

חלק מההטבות והשירותים המבוקשים שמציעות חברות הביטוח:

קיצור או ביטול ההמתנה לטיפול

 

אחת הבעיות השכיחות בשירותי הרפואה בישראל, מתעוררת כאשר יש צורך בבדיקה או טיפול כלשהו, ומועדי התורים הזמינים הם רק לעוד שבועות ולעתים לחודשים קדימה. ביטוחים פרטיים לא פעם מאפשרים לכם להקדים את התור ואף להגיע אליו באופן מיידי ממש.

אבחון מהיר

 

לא פעם אנחנו נתקלים בבעיה רפואית מדאיגה בביקור אצל רופא המשפחה, ונשלחים לאבחון, שהתור אליו עלול להתארך מאוד, ולגרום לנו ללילות ללא שינה במקרה הטוב, ולהחמרת הבעיה הרפואית במקרה הרע. בביטוח בריאות פרטי תוכלו לקבל שירות של אבחון מהיר, שיכלול בדרך כלל אבחון ראשוני, ובמידת הצורך גם אבחון מורחב.

בתום האבחון תקבלו סיכום אבחון מקצועי ומסודר.

במקרה של ניתוח – אפשרות לבחור את המרכז הרפואי ואת הרופא המנתח

 

כל אדם שאי פעם עמד לעבור ניתוח כלשהו, יודע עד כמה המעמד מלחיץ, ולא פעם גורר אפילו לילות נטולי שינה ועמוסי דאגות וחרדות. האפשרות לבחור את הרופא המנתח הטוב, המנוסה והמומלץ ביותר, יכולה לעזור מאוד גם עם החרדות שלפני ויותר חשוב – עם תהליך הניתוח ועם התוצאות. מובן מאליו שככל שהרופא המנתח מיומן ומקצועי יותר – כך גדלים הסיכויים שכל ההליך יעבור ויסתיים בהצלחה. כמו כן, הידיעה שהמרכז הרפואי בו יתבצע הניתוח, הוא המתקדם, החדשני, המקצועי והנקי ביותר, יכולה להרגיע מאוד. חברות ביטוח שונות, מאפשרותל כאמור לבחור איפה תעברו את הניתוח ומי ינתח אתכם, כאשר לעתים תוכלו לבחור מתוך רשימה מוגבלת של אופציות, אך גם זו טובה בהרבה מהאפשרויות הבסיסיות העומדות לרשותכם.

מימון פרוצדורות רפואיות המתבצעות בחו”ל

 

במקרים רפואיים שונים, לא פעם נאלצים לפנות לביצוע ניתוח או פרוצדורה רפואית אחרת בחו”ל, ביעד בו יש ניסיון ספציפי של מרכז רפואי ושל אנשי צוות, בטיפול בבעיה הספציפית, כאשר אלו הם חסרים בישראל או לא מתאפשרים כלל לביצוע בארץ. במסגרת ביטוח בריאות פרטי, תוכלו לקבל כיסוי עבור טיפולים מיוחדים הניתנים בחו”ל, מה שבדרך כלל מכסה גם את הוצאות הטיסות, השהות ועוד הוצאות. 

ביטוח סיעודי

 

לא פשוט לחשוב על הסיטואציה הזו, אבל בלא מעט מקרים, לעתים עקב מחלה קשה או תאונה, אנשים נזקקים לכיסוי שיאפשר להם לקבל סיעוד. ביטוחים פרטיים רבים מציעים אפשרות זו. 

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin