בדיקת ביטוחי בריאות – כיצד ומדוע לדעת אילו ביטוחי בריאות יש לי?

בדיקת ביטוחי בריאות – כיצד ומדוע לדעת אילו ביטוחי בריאות יש לי?

כבר שנים רבות כיסויי ביטוח החיים וביטוח הבריאות אינם ברורים ללקוחות רבים שמגיעים אלינו ואנחנו עושים בהם סדר ומפחיתים את עלויות הפרמיות לכל לקוח בהתאם לצרכיו. מומחי Wise בודקים לעומק את הפוליסות שלכם ושופכים אור על כל הכשלים והבעיות ומה נכון לכם לשמור מכל הפוליסות והיכן אתם משלמים על כפל ביטוחים.
כפל כזה הוא אחת הבעיות הנפוצות לנוכח העובדה שביטוחים רבים משיקים ובשל כך גם חופפים בחלק מהכיסויים שמציעים לכם. התוצאה היא שאתם משלמים יותר על מוצר שאינו נחוץ לכם ולכן חשוב מאוד לבדוק כל פוליסה לעומק. בדיקה הוליסטית כמו שלנו לביטוח הבריאות שלכם יגלה לכם בדיוק היכן אתם מכוסים והיכן לא וכיצד תוכלו לתקן זאת למען השקט הנפשי שלכם ושל המשפחה שלכם.

למה חשוב לדעת במדויק מה כולל ביטוח הבריאות שיש לכם?

אין מחלוקת על כך שביטוח בריאות הוא כנראה החשוב ביותר שאדם יכול לקנות. זה נועד לכסות את כל הטיפולים והניתוחים, הבדיקות והתרופות שאנחנו זקוקים להם במקרים פשוטים כמו גם מסובכים. בעתות חירום הביטוח הרפואי הוא זה שקובע גם את טיב הטיפול שנקבל ולכן מובן למה אנשים רוצים שיהיה להם ביטוח שהוא כמה שיותר כולל אבל גם יסודי. הביטוח מתחלק לכמה סעיפים שחשוב לוודא שנמצאים שם וכל בדיקה של הביטוח שלכם תתחיל בהם, בין היתר: כיסוי תרופות, כיסוי בדיקות והתייעצויות וכיסוי ניתוחים וטיפולים שונים. קורה לא פעם שאנשים שרוכשים ביטוח בריאות משלים לביטוח הבריאות הממלכתי שלהם בטוחים שהם מקבלים את כל השירותים כמו בביטוח פרטי אבל זה לא תמיד כך.

למה חיוני לבדוק אצל מומחים לפני שנוקטים פעולת ביטול עצמאית?

לא בכל ביטוח זה קיים אבל בהחלט יש פוליסות ביטוח רפואי פרטי שכוללות גם כפילויות שמשלמים עליהן בביטוח הממלכתי. הצעד המתבקש הוא לברור היטב בין כל הכיסויים ולהחליט מי נותן לכם את התמורה הטובה ביותר ללא תנאים והגבלות. עם זאת, אסור לנקוט יוזמה אישית ועצמאית ולבטל ביטוח בריאות מבלי להתייעץ לפני כן. עוד לפני שאתם מרימים חשוב גם לזכור שבכל הקשור לביטוחים בכלל יש החרגות שיש לקחת בחשבון, במיוחד אם מצב בריאותכם הידרדר עם השנים או כאשר מדובר בביטוח לאנשים שיש להם כבר בעיית בריאות. חוק ברזל הוא שאסור לבטל מראש שום ביטוח כפול לפני שמוודאים שיש לכם כיסוי באחד מהם. לכל פוליסה ולכל חוק ביטוח יש אין ספור סעיפים ותתי סעיפים שרק מומחים יכולים לבחון ולומר לכם אם אתם מכוסים ומה לבטל. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם עם מחלה כרונית שהתפתחה לאחר שכבר קניתם פוליסה ולמצוא שאין לכם כיסוי לתרופות היקרות.

מהי הבעיה בשוק ביטוחי הבריאות?

השוק מציע שלל ביטוחים פרטיים שאפשר לרכוש נוסף לביטוח ממלכתי, שחובה לרכוש לפי חוק. כל פוליסה מותאמת לאיש שרוכש אותה ויש כמה שירותים וכיסויים ביטוחיים שנראים דומים אבל לפעמים לוקחים אותם כמובן מאליו, בטעות. בביטוח בריאות במיוחד חשוב לדעת בדיוק על מה משלמים ומה מקבלים ולבחור את הביטוח הטוב ביותר. אלא שלא כולם זוכים לכך משום שאינם מתמצאים במונחים המקצועיים, ולכן גם בטוחים שהם מקבלים את הכיסוי הטוב ביותר אולם ברגע האמת מגלים שזה לא כך. זה יכול להיות ברגע שמתברר שזקוקים לניתוח שאינו מכוסה כמו ניתוח השתלה או טיפול שאפשר לקבל רק בחו”ל. יותר נפוץ מזה לגלות שתרופות שאתם צריכים אינן מכוסות בסל הבריאות אבל גם הביטוח הפרטי אינו דואג לזה משום שלא בניתם את הפוליסה הנכונה לכם. בדיוק בגלל זה צריך לתת רק למומחים לבדוק לכם את הפוליסה ולוודא שאתם מכוסים בכל סעיף ובכל שירות.

אילו שירותי בריאות מקבלים בישראל?

ראשית ולפני שמנסים לבדוק את הביטוח שלכם, עשו היכרות עם שירותי הבריאות שיש לנו בישראל. חשוב מאוד לא להקיש מהסיפורים והסרטים שאתם רואים על ביטוח בריאות בארה”ב ובמדינות אחרות על מה שקורה פה ולהסיק מזה מה יש לכם. הביטוח הבסיסי ניתן בחוק ביטוח בריאות ממלכתי והוא זה שמקנה לנו את הזכות ללכת למרפאה ולבדיקות, לקבל תרופות בסל התרופות המסובסד, לעבור ניתוחים, אבחונים ובדיקות במתקנים ציבוריים. אלה חלק מהשירותים הרפואיים שמקבלים. שירותי הבריאות והמשלימים הם שב”ן שניתנים במסגרת קופות החולים שיכולות לגבות על כך תשלום נוסף. הסוג השלישי הוא ביטוח רפואי שהוא בדרך כלל יקר יותר אבל גם מאפשר לכם לקבל הרבה יותר מבחינת עלויות הטיפול והתרופות שעומדים לרשותכם. זהו גם הביטוח שהכי הרבה תשומת לב מופנית אליו דווקא בגלל ההבטחות הרבות שגלומות בו ואותו יש לבדוק על הכפילויות האפשריות שבו.

מה חשוב לדעת על ביטוח רפואי פרטי?

מה שקובע לגבי המבוטח הוא מה שכתוב בפוליסה והפוליסה נקבעת לפי מצבו בעת החיתום הרפואי. כלומר, רק כאשר מתקבלת התמונה המלאה בנוגע למבוטח אפשר יהיה לתפור לו את הפוליסה המדויקת לו ולצרכיו, בין אם הוא בריא ובין אם הוא צפוי לחלות לאור ההיסטוריה המשפחתית. מכאן נגזר התשלום החודשי והפיצוי וגם גובה הכיסוי הביטוחי לטיפולים ולתרופות שיזדקק להם. ככל שהפוליסה נקבעת על ידי מומחים שמבינים את מצבכם ואת מה שנדרש לכם כך גם הפוליסה תהיה טובה יותר, תימנע מכפילויות (כפל ביטוחים) וגם תעניק לכם את השקט הנפשי שבאמת מגיע לכם. חשוב לזכור שאי אפשר ואסור להניח את המובן מאליו גם אם דברים נאמרים בעל פה. אין כזה דבר “הובטח לי”. יש רק מה שכתוב במפורש בפוליסה ונחתם על ידי כל מורשי החתימה. אם זה לא שם זה לא קיים ואת זה אנחנו מנסים לבדוק כדי להבטיח לכם את הכיסוי הנכון לעומת מה שאתם משלמים עליו.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin