כיצד בדיקת ביטוחים עשויה להיות שווה לכם הרבה כסף בעתיד?

כיצד בדיקת ביטוחים עשויה להיות שווה לכם הרבה כסף בעתיד?

לרבים מאיתנו הצטברו שלל פוליסות וחסכונות שלא בטוח שהם בכלל נחוצים, ועל חלק מהם אנחנו משלמים דמי ניהול גבוהים מדי. כך עורכים כיום בדיקה יעילה

ממש כשם שכל אדם שיוצא לקניות בסופר, ימלא את העגלה במוצרים שונים, כך לכל אחד מתאימים ודרושים ביטוחים מסוג שונה ובהיקפים שונים. רובנו לא מבינים יותר מדי בתחום הביטוחים, ולכן נוטים להסכים לרוב ההצעות שאנחנו מקבלים מסוכן הביטוח שלנו, בהנחה שהוא יודע מה טוב לנו. לעתים זה נכון, אך לעתים קרובות מעורבים כאן אינטרסים שאינם לטובתכם, והתוצאה היא שאתם רוכשים ביטוחים מיותרים, שאולי בטווח הקצר עולים לכם עשרות שקלים בחודש, אך בטווח הארוך מדובר בהוצאה משמעותית מאוד, שלו רק הייתם מודעים לקיומה, יכולתם (ואתם עדיין יכולים) לחסוך כסף רב, שישמש אתכם בעתיד למטרות טובות וחיוניות. 

כמו כן, יתכן במקומות עבודה קודמים בהם עבדתם, צרפו אתכם למסלולים ביטוחיים כאלה או אחרים שכבר אינם רלוונטיים עבורכם, אך איש לא טרח לעדכן אתכם בכך, מסיבות ברורות… 

נוסף על כך, ישנו עוד אלמנט שעלול לעלות לכם ביוקר מבלי שתדעו זאת, ואלו הם דמי הניהול הנגבים מכם מחברות הביטוח השונות. חברות הניהול של חברות הביטוח, קרנות הפנסיה, קופות הגמל וכו’, גובות מכם דמי ניהול חודשיים המורכבים מעמלה על הסכום שאתם מפקידים וכן על עמלה על הסכום שכבר נצבר בחיסכון. קחו בחשבון, שהסכום הזה גדל באופן דרמטי עם השנים, הרי שמדובר בחיסכון, ואיתו גדלה גם העמלה והסכום שנלקח מתוכו ומועבר לחברות הניהול. רבים לא יודעים שחשוב לבחור את הביטוח שמציע לכם את דמי הניהול הנמוכים ביותר, ובנוסף, ניתן להתמקח גם במהלך הדרך על גובה דמי הניהול, ולהנמיך אותם באופן ניכר.

כיצד מוודאים שאנחנו מחזיקים בביטוחים הרלוונטים והמשתלמים ביותר?

לפני שאתם נכנסים לפאניקה, לאור הדברים שנאמרו עד כה, אפשר להירגע ולשמוע שיש כיום דרך מצוינת לבדוק בדיוק מה יש לכם בתיק הביטוחים, אילו ביטוחים מיותרים, אילו חסרים וכמה דמי ניהול אתם משלמים לחברות השונות בכל חודש.

הפעולה הזו נקראת בדיקת ביטוחים והמיומנות הנדרשת כדי לבצע אותה רק הולכת ומשתכללת. מדובר בבדיקה שמטרתה הראשית היא לרכז את כל המידע על כל סוגי הביטוחים שאי פעם רכשתם, ועדיין נמצאים ברשותכם, כלומר אתם עדיין משלמים עליהם בכל חודש, לבחון היטב מהם דמי הניהול הנגבים מכם (והאם יש כיצד לשפר אותם) וכו’. בשלב הראשון ייאסף כל החומר הרלוונטי, בהתאם לנתונים האישיים שלכם, לרבות ביטוחי חיים, ביטוחי מנהלים, קופות גמל, ביטוחי בריאות וקרנות השתלמות אליהן אתם משתייכים. 

כיום, הודות לטכנולוגיה המתקדמת והרישום הדיגיטלי המתבצע על ידי כל הגופים המוסדיים וחברות הביטוח, קל יותר לאתר את כל המידע הנחוץ, ואף לעבד אותו להפיק מסקנות חשובות, שעשויות להיות שוות לכם הרבה מאוד כסף בעתיד הקרוב והרחוק.

חברות ביטוח כמו WISE FP, מציעות שירות יעיל במיוחד, המתאפשר עם כניסה לאזור אישי, בו אתם נדרשים להזין נתונים בסיסיים, ואת השאר כבר עושה עבורכם המערכת הדיגיטלית, כלומר מעבדת את המידע ומפיקה דוחות רלוונטיים בסיכום. 

אילו נתונים יופיעו בדוח שהמערכת תפיק עבורכם?

בתום איסוף הפוליסות השונות מחברות הביטוח בהן אתם מבוטחים, המערכת תפיק עבורכם דוח ובו יופיעו כל הביטוחים השונים: ביטוח חיים, אובדן כושר עבודה, ביטוחי משכנתאות, ביטוחי בריאות, ביטוח סיעודי ועוד. בנוסף, גם סכומי החסכונות שצברתם במשך כל חייכם עד כה יופיעו בדוח, גובה דמי הניהול שאתם משלמים ועוד.

כמו כן, ברגע שהכל מרוכז בדוח אחד, ניתן לערוך בדיקת כפל ביטוחים

בקלות ובבהירות, ולהבין האם ישנם ביטוחים מיותרים בתיק. בדיקה זו, כאמור, עשויה להיות שווה כסף רב לכשעצמה.

איך ממשיכים מכאן?

כמובן שלאחר בחינה מדוקדקת של תיק הביטוחים שלכם, יופק דוח כאמור דוח המרכז את כל הנתונים, אבל מה אם מבחינתכם זה פשוט בליל של מילים ומספרים שקצת קשה להתמצא בהם? ובכן, אל דאגה, הרומן שלכם איתנו לא מסתיים כאן, ולעולם לא תצעדו לבדכם. היועצים הפיננסים שנעמיד לרשותכם, לא רק ינתחו את הדוח לעומק, אלא גם יסכמו אותו עם המלצות מעשיות של הצעדים הדרושים כדי לשפר את התיק הביטוחי שלכם. בין ההמלצות הללו תקבלו הכוונות ספציפיות כיצד לצמצם את דמי הניהול, לשדרג את הכיסויים הקיימים ולהשיג במקומם הצעות משתלמות עם כיסוי רחב יותר, ועוד טיפים שעשויים להיות יקרים מפז. 

בחרו בשירות שיציע לכם ליווי והדרכה גם בהמשך

כיום, ניתן לערוך בדיקת תיקי ביטוחים באמצעות מערכות שונות שפותחו על ידי חברות ביטוח, ולכל אחת יש את הדרך שלה להפיק עבורכם את הדוחות המסכמים ולהמליץ לכם, בעקבותיהם, כיצד לפעול בהמשך. העניין הוא, שבדיוק כמו בעוד תחומים המצריכים את שיתוף הפעולה וההתמדה שלכם, כמו למשל בדיאטה – שלא מספיק לקבל טיפים מהדיאטנית, אלא שנדרש גם ליווי ומעקב, גם כאן, כדאי שיהיה “מישהו לרוץ איתו” גם בעתיד. לכן, ההמלצה שלנו היא לבחור בשירות המעניק לכם ליווי לאורך זמן ומציע לערוך מעקבים שוטפים אחר מצב הביטוחים שלכם.  חברות ביטוח העובדות באופן יעיל, ימשיכו לוודא כי בחרתם את הביטוחים והמסלולים המשתלמים ביותר, וכי אתם אכן ממשיכים לחסוך ולא לבזבז סכומים יקרים במקומות הלא נכונים.

לסיכום, חשוב להיות מודעים לסבך הזה שהצטבר אצלכם והפך להיות בליל של פוליסות ביטוח, שכבר מזמן איבדתם שליטה לגבי אילו מהן באמת נחוצות עבורכם ועל אילו אתם סתם מוציאים כסף, שיכול לשרת אתכם עבור שלל צרכים אמיתיים, וכיום יש דרך פשוטה ביותר לערוך את הבדיקה הנחוצה. 

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin