איך ניתן לחסוך כספים רבים בביטוחי חיים ובריאות?

איך ניתן לחסוך כספים רבים בביטוחי חיים ובריאות?

כל אחד דואג ליקרים לו ורוצה להיות בטוח באושרם ובביטחונם. בדיוק לשם כך חשוב לוודא כי ביטוחי החיים וביטוחי הבריאות אכן יעניקו את המענה הנדרש אם חלילה יהיה בכך צורך. זה בדיוק מה שאנחנו ב Wise FP מציעים.

אף אחד לא רוצה לחשוב על המוות. ברור שכך. זה לא נושא שעושה לנו טוב. אך מה לעשות כי למרות שמדובר בדבר מטריד, זו עדיין מציאות קיימת וכל אחד יגיע אל יומו האחרון מתי שהוא. על כן למרות שזה מפחיד ולמרות שזה מבהיל מאוד אנחנו לא יכולים להתעלם מהעובדה הזו בייחוד בגלל העובדה שרק אם נזכור ונתייחס לכך נוכל גם לדאוג ליקרים שלנו שיישארו כאן לאחר מותנו.

אדם אחראי דואג למשפחה

חשוב לדעת כי באמצעות ביטוחי חיים מתאימים ניתן למעשה להעניק ליקרים שלנו איכות חיים ומרווח נשימה גם לאחר מותנו כאשר הודות לכך הם יוכלו להמשיך להתקיים בכבוד.

ביטוח למקרה מוות הוא ביטוח אשר דואג לפיצויים כספיים על פי הסכום הנרכש בפוליסה כאשר המוטבים הרשומים בפוליסה יוכלו להמשיך להתקיים בכבוד גם לאחר מות יקירם.

תחרות בריאה גם בביטוחי בריאות

כמו בהרבה מאוד תחומים, כך גם בתחום הביטוחים קיימת תחרות. למרות שביטוחי הבריאות הם בעצם מוצר קלאסי, אך גם בו קיימת כיום תחרות. זאת בעיקר בגלל שנכנסו לענף חברות חדשות אשר אלו יוצרים כמובן תחרות בין נותני השירות. מעבר לכך ביצעה המפקחת על הביטוח רפורמות חדשות אשר אלו גם כן השפיעו על המחיר של הפוליסות השונות.

מי שמרוויח מתחרות זה כמובן הלקוח שיכול לבחור לעצמו את המוצר המועדף עליו מתוך האפשרויות הקיימות.

מה כולל ביטוח החיים?

אז האמת היא שלא כל כך מסובך להגדיר את מהותה של הפוליסה ואת מה שהיא מכילה. מדובר על פי רוב במוצר פשוט מאוד וקל להבנה. הוא מעניק פיצוי אחיד במקרה של מוות של המבוטח. אך בפועל זה לא תמיד עובד ממש כך. זאת בגלל קיומם של הרחבות שונות לביטוחי החיים הבסיסיים. הכיסויים למעשה עשויות להיות רחבות יותר עם כיסוי למצבים נוספים או מקרים משיקים. קיימות גם שיטות תמחור נוספות אשר אליהם חשוב גם כן לשים לב. מעבר לכך יש גם מוצרים חילופיים שונים אשר גם אליהם יש לשים לב. על כן חשוב מאוד לבחון באופן מעמיק את האפשרויות הקיימות ואת הביטוחים הקיימים בטרם מחליטים לרכוש ביטוח זה או אחר. כך למעשה ניתן לחסוך בהוצאות הביטוח ולרכוש את הביטוח הכי מתאים גם לכיס.

נסקור להלן את הגורמים אותם אתם צריכים לקחת בחשבון לפני שאתם רוכשים ביטוח חיים.

מי נתמך בכם מבחינה כלכלית ובמי אתם רוצים לתמוך במקרה של מוות?

ראשית עליכם לבחון את הרכב התא המשפחתי שלכם, את יכולת ההשתכרות שלכם כמו גם את הרצון לשמר עד כמה שהדבר אפשרי את רמת החיים של יקיריכם. זה מה שלמעשה יקבע את סכום הביטוח אותו יהיה עליכם לרכוש בהתאם.

חשוב גם כן לשים לב את מי בעצם צריך לבטח. ברוב רובם של המקרים אם מדובר ברווק הרי אין לו אישה וילדים הנתמכים בו והוא לא יזדקק כלל לביטוח חיים. אך אם מדובר במשפחה עם הרבה ילדים הרי שם ישנו צורך בהבטחת רמת החיים של בני המשפחה הנסמכים על ההכנסות של המפרנס לכל מקרה אשר בו אחד מהמפרנסים ילך לעולמו.

בכל מקרה חשוב לשים לב כי הביטוח יהיה לבן הזוג המכניס סכום כסף גבוה יותר בכל חודש.

האם בבעלותכם דירה הממושכנת לבנק?

כל מי שנוטל משכנתא מהבנק מחויב על ידי הבנק לערוך ביטוח חיים. זאת בגלל הרצון של הבנק להבטיח לעצמו את החזר ההלוואה גם במקרה של מוות של נוטל המשכנתא. לפני שעושים ביטוח חיים חשוב לבדוק אם כבר ישנו ביטוח חיים בגין נטילת משכנתא. או אז יש לוודא מהו הביטוח ומהו כולל היות והוא משתנה עם השנים של החזר המשכנתא.

האם יש בבעלותכם קרן פנסיה?

בקרנות הפנסיה קיים רכיב המכונה ביטוח שארים. הוא מעניק כיסוי במקרה של מות המבוטח. במקרה כזה יש לבדוק האם המעסיק מפריש את מלוא השכר וכי אכן מדובר בכיסוי ביטוחי מלא.

מה אתם מעדיפים להשאיר למוטבים, הכנסות בתשלומים או סכום חד פעמי?

בחלק מהחברות ישנה אפשרות לבחור את אופן הפיצוי ואת צורת ההעברה שלה. יש לשים לב לנקודה הזו ולהתייחס אליה ברצינות בעת תכנון הביטוח.

האם במקום העבודה שלכם ישנו ביטוח חיים קולקטיבי למקרה של מוות?

ביטוח חיים קבוצתי שמכונה גם ביטוח חיים קולקטיבי הוא ביטוח שהעלויות שלו נמוכות יותר היות והוא נערך על ידי מכרז לקבוצה גדולה וכך מופחתים העלויות הכרוכות בתיווך מול סוכני הביטוח והפקת הפוליסות.

במקרים מסוימים בהחלט עדיף לבחור בביטוח כזה היות והא יהיה זול יותר מכל ביטוח חיים פרטי.

בכל זאת זה עדיין לא כלל גורף ובכל מקרה לגופו יש לבדוק את הנתונים לעומק.

נוכל לסכם ולומר כי למרות שביטוחי בריאות או חיים הם ביטוחים די שבלוניים ופשוטים, עדיין קיימים הבדלים רבים בין הביטוחים הקיימים כמו גם בין האפשרויות השונות אשר מוצעות ללקוח. אם הוא רק יבחר את הפוליסה המתאימה לו הוא יוכל בהמשך לחסוך מאות שקלים בכל חודש ואולי ליהנות ממוצר שווה יותר עבורו ועבור יקיריו.

על כן ההמלצה היא להיעזר תמיד בסוכן ביטוח מורשה בטרם מקבלים החלטות על רכישת פוליסה כזו או אחרת או לפני שינוי הכיסוי הביטוחי הקיים.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin