חיסכון בביטוח בריאות

 תחום השירותים הפיננסיים הינו תחום נרחב ומסועף. לא כולם יודעים איך להתנהל בצורה הנכונה עם הביטוחים השונים.

Wise FP עושה סדר ומובילה את לקוחותיה תוך אמינות מלאה למימוש המטרות והיעדים.

ישנם שני סוגים של שירותי בריאות אותם מספקים קופות החולים. ישנו סל שירותי הבריאות הבסיסי אשר כל תושב ישראלי זכאי לו ויש את השב”ן שהם שירותי בריאות נוספים פרטיים. כל מטרת הביטוח הרפואי –שב”ן היא לשפר את האיכות של שירותי הרפואה. אלו ניתנים כמובן רק בתשלום נוסף.

מעבר לשני הביטוחים הללו ישנם גם ביטוחי בריאות נוספים אשר אותם מציעים חברות הביטוח הפרטיות.

הביטוחים הללו משפרים במידה משמעותית את האיכות של שירותי הרפואה. כך למשל אפשר במסגרת הביטוחים הפרטיים, לבחור במנתח, ברופא, בבית חולים ואף לקבל כיסוי למגוון שירותים אשר אלו אינם מכוסים במסגרת שירותי הבריאות אותם ממנים קופות החולים. כמו למשל קבלת תרופות אשר אינן נכללות בסל הבריאות, השתלת איברים, קבלת טיפולים אלטרנטיביים – משלימים ועוד.

מהם הכיסויים אותם מציע ביטוח הבריאות הפרטי?

ישנם מצבים רפואיים שונים אשר אלו נופלים בין הכיסאות והם לא מקבלים מענה במסגרת שירותי הבריאות ושב”ןשל קופות החולים. ביטוחי הבריאות הפרטיים מאפשרים למבוטחים לקבל טיפולים יעילים יותר ומתקדמים יותר.

ישנם שלושה כיסויים עיקריים אשר אותם מציעים ביטוחי הבריאות הפרטיים.

  1. כיסוי והגנה למקרים שונים אשר אינם כלוליםבשירות של קופת החולים, כמו למשל ביטוח מפני מחלות קשות או מימון תרופות שהן אינו כלולות בסל הבריאות וכן ניתוחים בבתי חולים בחו”ל על פי בחירה של המטופל.
  2. כיסוי ביטוחי שמחליף ומשדרג את השירותים שכלולים בקופות החולים. כמו למשל כיסוי שמכסה ייעוץ רפואי, טיפולים או ניתוחים, בחירה ברופא, בחירה בזמן ובמקום לטיפול וזאת בלי המתנה ארוכה של חודשים בתור. כך גם זה כולל בדיקות אבחנתיות וכן השתלות.
  3. כיסוי משלים שנועד להשלים את הכיסויים אותם נותנת קופת החולים. כלומר אם המטופל בוחר בטיפול רפואי והוא מממש את הזכויות המגיעות לו מקופת החולים, חברת הביטוח תכסה את שאר ההוצאות.

 

מה חשוב שיהיה לכם בביטוח הבריאות?

ביטוח בריאות פרטי הוא ביטוח שמציע מגוון אפשרויות והוא בנוי באופן מודולורי כך שאפשר לבחור את הכיסויים הרצויים אותם רוצים לבטח. חשוב שהמטופל יבחר את האפשרות שמתאימה לו מבחינת הכיסויים אותם החברה מספקת תוך התחשבות גם בתשלום החודשי שעליהם הוא יתחייב במסגרת הביטוח הנבחר.

נמנה להן חלק מתוך השירותים אותם אפשר לבחור.

  • מימון תרופות מצילות חיים – ישנן הרבה תרופות שאינן נכללות בסל הבריאות אך הן מאריכות חיים ואף מצילות חיים. עלותן של תרופות אלו הן לעיתים מעבר ליכולת המימון של המטופל או של משפחתו ועל כן הם פשוט נמנעים מלרכוש אותן. כיסוי ביטוחי שמכסה את התרופות הללו עשוי ממש להציל חיים, כפשוטו!
  • בחירת מנתח ובית חולים – בכל ביטוח זה עובד בצורה אחרת. אם חשוב למטופל כי תהיה לו האפשרות לבחור את המנתח או את בית החולים, עליו לבדוק כי אכן חברת הביטוח נותנת את החופש לבחור. ישנן חברות ביטוח שמגבילות את רשימת הרופאים שעובדים עם החברה.
  • מניעת המתנה – ישנה היכולת להקדים בדיקות שונות או טיפולים שונים וכך אין צורך להמתין משך שבועות או אף חודשים לצורך קבלת הטיפול. (או הבדיקה)
  • מימון פעולות בחו”ל – כיסוי לצורך ביצוע טיפולים מיוחדים או ניתוחים בחו”ל.זה כולל את כל הוצאות הטיסה, את ההטסה הרפואית, את השהייה בחו”ל ואת הוצאות השיקום.
  • כיסוי הוצאות במקרים של השתלת איברים.
  • ביטוח סיעוד – זה ביטוח שנועד לכסות מקרים סיעודיים ולהעניק את הכיסוי בהתאם.
  • כיסוי מחלות קשות – זהו כיסוי שנועד להעניק סכום חד פעמי במקרה של גילוי מחלה קשה חלילה.
  • בדיקות רפואיות לצרכי אבחנה.
  • התייעצות עם רופאים מומחים בכל תחום רצוי.
  • אבחון מהיר שזה כולל גם אבחון ראשוני וגם אבחון מורחב וסיום אף פגישת סיכום.
  • רפואה משלימה – זה כולל רשימה של טיפולים אלטרנטיביים.
  • כיסוי תאונות אישיות.

 

בדקו את הביטוח הקיים

לפני שאתם רוכשים ביטוח כזה או אחר, בנושא של התנהלות כלכלית, חשוב מאוד להכיר ואף לבדוק את הביטוחים הקיימים בהם אתם כבר מבוטחים. אם אתם מבוטחיםכבר בתוכנית שב”ן, או אז חשוב לבדוק מה היא כוללת. את המענה לכך אפשר לקבל בדיווחים הרבעוניים שקופת החולים שולחת או לחילופין באמצעות שיחת טלפון עם מוקד שירות הלקוחות של קופת החולים. לכל קופת חולים יש את הביטוחים המשלימים שהיא מציעה ויש לשים לב שלא לשלם תשלומים מיותרים עבור ביטוחים קיימים.

חשוב לוודא גם, אם כבר קיים ביטוח בריאות פרטי כלשהו או לחילופין ביטוח בריאות קבוצתי. מעבר לכך יש לזכור את העלויות של הביטוחים ולוודא כי יש לכם את היכולת לשלם את הסכום החודשי של הביטוח.

אז איך תבחרו את הביטוח שלכם?

הבחירה בביטוח המתאים לא יכול להיעשות סתם כך בלי לבדוק את האפשרויות או את הצרכים של המבוטח. כל אחד זקוק לכיסוי מסוג אחר וכל מבוטח ירצה את הכיסוי בהתאם לגיל שלו ולמצב הבריאותי שלו. זו הסיבה שחשוב כל כך להיוועץ באנשי מקצוע מתחום הביטוחים על מנת שאלו יסייעו בבחירה הנכונה והמתאימה ביותר של סוג הביטוח.

חבל לשלם סכומי כסף מיותרים עבור ביטוחי בריאות מיותרים שיגדילו את התקציב המשפחתי שלכם ושהם כלל אינם נחוצים למבוטח או לחילופין אין כמעט סיכוי שהוא יזדקק להם אי פעם.

רק אם הביטוח יהיה מותאם למבוטח הוא יוכל להיות אפקטיבי עבורו בעת הצורך.

 

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin