ניהול נכון של תקציב משפחתי

ניהול נכון של תקציב משפחתי

אך לפני שנוגעים בכל תחום הביטוחים והפיננסים, חשוב מאוד לתכנן את ההתנהלות התקציבית הנכונה של המשפחה על מנת שהבסיס להתנהלות הכלכלית תהיה יציבה ומושכלת.

אנחנו כאן על מנת לייעץ במיוחד לך – עקרת הבית איך וכיצד תתנהלי לצד בן זוגך בניהול נכון של התקציב המשפחתי.

נשים רבות שנישאות מנסות לנהל בנפרד את חשבון הבנק שלהן ומשאירות לעצמן את השליטה על כרטיס האשראי שלהן. לא פעם מדובר בטעויות משמעותיות מאוד מבחינת התוצאות בשטח. אז אם גם את מעוניינת לייעל את ניהול התקציב המשפחתי, כדאי שתקראי את הדברים הבאים שהם למעשה כללי ברזל בניהול נכון של התקציב המשפחתי.

כלל ראשון – נהלו חשבון בנק משותף

חשוב לדעת כי כאשר מאחדים את כל חשבונות הבנק, חוסכים במידה משמעותית מבחינת תשלומי העמלות. כך גם מצמצמים את מסגרת האשראי ואף מתאפשרת שליטה טובה יותר על כל ניהול התקציב המשפחתי כאשר הכול מרוכז במקום אחד. גם אם יש לך חשבון בנק נפרד, התאחדי יחד עם בעלך ותיהנו מניהול מסודר ונשלט פי כמה וכמה.

כלל שני – הצטמצמו לשימוש בכרטיס אשראי אחד בלבד

כדאי מאוד לצמצם את השימוש המשפחתי לכרטיס אשראי אחד בלבד. חברות רבות ינסו לשכנע אותך לקבל כרטיס אשראי נוסף חינם. אך לא פעם כרטיסי האשראי הללו יעלו בסופו של דבר הרבה מאוד כסף. כמו כן, כאשר ישנו יותר מכרטיס אשראי, קשה הרבה יותר לשלוט על ההוצאות ולעקוב אחר כל ההוצאות. מלבד זאת אחזקת כרטיס אשראי יוצרת לא פעם תחושה של רווחה מדומה ושפע כלכלי אשר במקרים רבים אין לכך באמת אחיזה מציאותית. שימי לב לנתון זה ואל תתפתי להנפיק כרטיס אשראי נוסף.

כלל שלישי – עמלות הבנק אינן שרירותיות

חשוב לעקוב אחר העמלות שהבנק גובה מחשבונכם המשותף. אם נראה לכם שגבו ממכם סכומים גבוהים מעבר לרגיל, אל תשלימו עם זה. פנו אל פקיד הבנק ובררו אתו על מה ולמה גבו ממכם את העמלות הללו. ישנם מקרים אשר בהם תוכלו בהחלט לחסוך בעמלות הללו אם רק תפנו אל הבנק ותוכיחו כי החשבון שלכם מתנהל באופן תקין ללא אוברדראפט.

ישנם מסלולים מופחתי עמלות שבמקרים רבים תוכלו לעבור אליהם ולחסוך הרבה כסף מידי חודש.

כלל רביעי – לא מתפתים לפרוס לתשלומים

פריסה לתשלומים היא לא פעם הגורם לאיבוד שליטה טוטאלי בניהול התקציב המשפחתי. נשים רבות נהנות לצאת לשופינג, להחליף קולקציה, להחליף רהיטים ולרכוש מוצרים יקרים. בחנויות מציעים להם לפרוש את התשלום למספר גדול של תשלומים כך שבתקציב המשפחתי כביכול לא ירגישו את ההוצאה. אך כל אחת יודעת כי אם בכל חודש היא קונה מוצר יקר אחר ואת התשלום היא מחלקת למספר גבוה של תשלומים, הרי שבסופו של דבר, בכל חודש ירד מהתקציב סכומי כסף מצטברים שיכבידו מאוד על ההתנהלות המשפחתית.

את האפשרות של פריסה לתשלומים יש לשמור למקרים חריגים במיוחד בהם באמת אין לנו ברירה אחרת.

כלל חמישי – אל תהיו נדיבים מידי במתנות לאירועים

נשים רבות נהנות להעניק מתנות יקרות ערך במיוחד כאשר הן משתתפות באירועים שונים. הן מדקדקות ומדייקות בעלות המתנה שלפחות תכסה את עלות המנה. חשוב לדעת כי שיקול זה עשוי לעלות ביוקר רב, במיוחד אם תכפילו את מספר המתנות שאתן צריכות להעניק בכל חודש באירועים אשר בהם אתן משתתפות. אז העצה לכך היא להסתפק במתנה קטנה יותר מבלי לחשב עבור מזמין האירוע את עלויות המנה. עצה נוספת, במקרים אשר בהם לא מדובר באירוע קרוב מאוד, פשוט לשלוח רק את בן הזוג. כך הדילמה הקשורה למתנה לא תתקיים ואתם תחסכו בהוצאה הזו של קניית המתנה.

כלל שישי – עורכים קניות בחוכמה

את הקניות החודשיות יש לערוך בתבונה. על מנת שלא תיסחפו בקניות ולא תרכשו מוצרים שאין לכם בהם כל צורך, הגיעו אל הסופר כאשר אתם שבעים. אנשים רעבים קונים הרבה יותר. זה כבר ידוע מזמן.

מלבד זאת, ערכו בבית רשימה מסודרת של המצרכים אליהם אתם באמת זקוקים. קנו רק את המוצרים אשר מופיעים ברשימה שהכנתם מבלי להתפתות למבצעים של 1+1 או של קנה שלושה מוצרים והרביעי חינם וכן על זה הדרך.

כלל שביעי – קניה נבונה של מוצרי חשמל ורהיטים

כאשר אתם זקוקים למוצר חשמלי חדש או לרהיט דחוף, התמקדו בצרכים המדויקים שלכם ואל תשדרגו את המוצרים הבסיסיים אליהם אתם זקוקים. שימו לב כי שינם מקרים רבים שאר בהם תוכלו לרכוש מוצר זהה ממש מתצוגה וכך לשלם הרבה פחות.

כלל שמיני – תחנכו את הדור הצעיר

חשוב ללמד את הילדים ולחנך אותם כבר מגיל צעיר להתנהל בצורה נכונה עם כסף. תוכלו להעניק להם דמי כיס כבר מגיל צעיר ממש ולדבר איתם על מסגרת תקציב נכונה, על האפשרות לחסוך ולרכש אחר כך מוצר יקר יותר. תוכלו ללמד אותם על סדרי עדיפויות כאשר הם צריכים לקבל החלטות בדבר הוצאות שונות ובהמשך תוכלו גם לשתף אותם בהתנהלות הכלכלית המשפחתית.

כלל תשיעי – אל תוותרו על ביטוחים

למרות שהביטוחים נוגסים בכל חודש סכום ניכר מעוגת התקציב המשפחתית, זכרו כי אלו מעניקים לכם שקט נפשי ולא מומלץ לוותר עליהם. בכל זאת היוועצו עם מומחים ובדקו כי בחרתם בביטוחים הכי מתאימים לכם.

התנהלות נכונה שלך ושל כל המשפחה, יתרמו רבות לרוגע הנפשי וליציבות הכלכלית שלכם.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin