ניהול הון פנוי: כיצד ממנפים את החסכונות לתשואות

ניהול הון פנוי: כיצד ממנפים את החסכונות לתשואות


כמעט לכל אדם ישנו סכום כסף גדול ששוכב בחיסכון בחשבון הבנק. סכומי כסף של עשרות אלפי שקלים ומעלה, יכולים לשמש להשקעה בתחומי הנדל”ן ובבתי השקעות. כיצד תוכלו להניב תשואות מרשימות וליהנות מרווחים משמעותיים מההון הפנוי? היכן תקחו סיכון גדול יותר, אך גם התשואה עשויה להיות משמעותית יותר? כמה טיפים חשובים לניהול הון פנוי

נתחיל מהסוף – אם יש לכם חיסכון כלשהו ש”סתם יושב” בחשבון הבנק שלכם, יתכן שאתם מפסידים כסף ברגעים אלה. למעט אנשים החיים במינוס תמידי (וזה לכתבה אחרת), כמעט לכל אחד יש איזה סכום כסף משמעותי שקיבל פעם לבר מצווה, לחתונה, בונוס ממקום העבודה, ירושה או אפילו פיצויים. כשמדובר בסכומים של עשרות אלפי שקלים ומעלה, שלא נעשה בהם שימוש שוטף, הדבר מכונה הון פנוי, וכדאי לגלות ולהבין מה ניתן לעשות בו.

הזדמנות לעשות כסף מהכסף שכבר יש לכם

אז איך ניתן להשקיע ולהפוך את סכום הכסף הזה ששוכב אצלכם בחשבון, למשהו שתרוויחו ממנו ותהנו מתשואה מירבית? אנשים המבינים בתחום הפיננסי וכבר ביצעו השקעות כאלה ואחרות, נהנו מתשואות או למדו מאכזבות, יודעים כי נתיבי ההשקעה הפופולריים במסגרת ניהול הון פנוי, הם לרוב בתחום הנדל”ן או השתתפות כמשקיעים בתיקי השקעות. אופציה נוספת, שכבר איבדה רלוונטיות בשנים האחרונות בשל הריביות הנמוכות, היא הפקדה בחיסכון אותו מציע לכם הבנק. 

מינוף ההון הפנוי – השקעה בנדל”ן או בתיק השקעות

אז כאמור, אם החלטתם למנף את ההון הפנוי שלכם ולהשקיע את הכסף הזה במשהו שיניב לכם תשואות משמעותיות, כדאי לפנות להשקעה בתחום הנדל”ן, כאשר זו תתבטא ברכישת נכס להשקעה. אם אתם חוששים מהסוגיה ששמכם כבר רשום על נכס נדל”ני כזה או אחר, תשמחו לשמוע שאין הכרח להעביר בעלות במסגרת העסקה שתעשו. ניתן להיכנס כמשקיעים שותפים ולמעשה רק לקנות אחוזים מהנכס. באופן זה, לא תצטרכו להשקיע סכומי עתק הדרושים לרכישת דירה, אלא שהסכום שיש ברשותכם, גם אם מסתכם בכמה עשרות אלפים – יספיק. במידה ואתם לא “שוחים” בתחום הנדל”ן, מומלץ בחום להיוועץ באיש מקצוע השולט ספציפית בתחום. האפשרויות הקיימות להשקעה בנדל”ן הן מגוונות מאוד, ויכולות לבוא לידי ביטוי בתיווך עסקת מקרקעין, אופציות מתוך אקזיט שנעשה, שיווק ועוד. ההזדמנויות בתחום צצות השכם וערב וכדאי לשמור על עירנות ולזהות את האפשרות שלכם להרוויח מהמהלכים המתרחשים בתדירות כמעט יומיומית. אופציה נדל”נית נוספת להשקעה שעשויה להשתלם, אם כי דורשת מכם הבנה רחבה ועמוקה יותר בתחום, היא לרכוש נכס ולהשביח אותו באמצעות שיפוץ – ואז ליהנות מהתשואות לאחר המכירה.

לפזר את הסיכונים: השקעה בתיק השקעות   

 

בניגוד לרכישת נכס נדל”ני, במסגרתה אתם מתחייבים להשקעה אחת גדולה ובכך למעשה “מכניסים את כל הביצים לסל אחד” ולוקחים סיכון, השקעה בתיק השקעות היא מגוונת יותר, כאשר הסכומים המושקעים בכל מניה או חברה הם לרוב קטנים יותר. בכך למעשה אתם מקטינים את הסיכון שאתם לוקחים, במקרה שהתשואה לא תניב את הסכומים להם ציפיתם. תוכלו להשקיע סכומים כאלה ואחרים בחברות שונות, במניות שונות, בניירות ערך ובאגרות חוב – מקומיים או בינלאומיים. אם תשכילו לערוך שילוב אופטימלי של אגרות ומניות בין תחומי ההשקעות הללו, תקטינו את הסיכון הכללי שאתם לוקחים בתחום ההשקעות, מאחר וגם במקרה שאחת ההשקעות שלכם תחווה ירידת ערך, השקעה אחרת הנמצאת בעליית ערך תאזן אותה, ובשורה התחתונה תישארו מאוזנים במקרה הרע ומורווחים במקרה הטוב. במידה ויש לכם משיכה לתחום הנדל”ן אך אינכם מעוניינים להסתכן בהשקעה גדולה בנכס, תוכלו להשקיע במניה מהתחום וליהנות מהתשואה שתגיע בעקבות עלייה בערכה. 

מנהל השקעות מיומן יוכל לבחון את המפה עבורכם ולסייע בקבלת החלטות

הבסיס היא שגם אם יש לכם הון פנוי, זהו סכום כסף שאתם רוצים לנהל בזהירות תוך צמצום סיכונים מיותרים. מצד אחד, ניתן למנף סכומים כאלה לרווחים נאים ומספקים, אך מצד שני, החשש מהפסד לעתים גובר על הרצון להרוויח. בדיוק כאן נכנס לתמונה תפקידו של הייעוץ הפיננסי. כשזה נוגע לסכומים יפים שצברתם, חסכתם ושמרתם עליהם מכל משמר, כדאי לתת למומחים לסייע לכם בקבלת החלטות הרות גורל שכאלה. בתחום הנדל”ן, כאמור, אתם לוקחים סיכון גדול כאשר אתם מחליטים לרכוש נכס להשקעה. אין זה אומר שהסיכון לא ישתלם לכם, ולעיתים הוא משתלם בענק, אבל חשוב מאוד להבין את כל התמונה, לרבות המסים המתווספים לסיפור ועוד סעיפים שלא הכרתם, וחשוב מאוד להבין. גם אם בחרתם ללכת על נתיב של השקעה בבית השקעות – יש לכם הרבה מה ללמוד. האופציות הן כל כך רבות ומגוונות, ויש להיות עם היד על הדופק כדי לדעת בכל זמן נתון איזה אפיק הוא כדאי ומשתלם. מדובר בתחום דינמי ביותר, ולכן יש להתעדכן בשינויים התכופים ולהבין מה הם אומרים לגבי הכסף שלכם.

לצורך כל אלו, וכדי להבטיח שקיבלתם את ההחלטה הנכונה והבטוחה ביותר, כדאי להיעזר בייעוץ פיננסי מקיף של מנהל השקעות. מנהל ההשקעות יבחן קודם כל את התמונה הפיננסית שלכם. לא פעם אנשי המקצוע מהתחום מגלים בחשבונכם סכומים פנויים שאפילו לא הכרתם, שתוכלו להשתמש בהם לצורך השקעה. בשלב הבא יסייע לכם יועץ ההשקעות להבין מהן האופציות שלכם להשקעה ולמינוף ההון הפנוי לתשואות, וישפוך אור על כל בליל המידע הזה. רגע לפני שאתם משקיעים את הסכום המשמעותי שיושב בחשבון הבנק שלכם, חשוב מאוד להיוועץ במי שמכיר את התחום מ-א’ עד ת’, וישמור על הכסף שלכם. 

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin