מה זה מסלקה פנסיונית?

כל עובד שכיר מחויב להפריש לפנסיה, ליום בו הוא יגיע לגיל המתאים והוא יפרוש מהעבודה. גם המעסיק מפריש כמובן למטרה הזו, ובסופו של דבר כל הכסף הזה מצטבר ו”מחולק” מידי חודש לחוסך לאחר היציאה לפנסיה כמשכורת. כך הוא יוכל להזדקן בכבוד וכך הוא יוכל להמשיך לחיות ברמת חיים בשאיפה כמה שיותר קרובה לרמת חיים בה הוא היה חי עד שיצא לפנסיה. רובינו לא חושבים על זה יותר מידי כשאנחנו צעירים, אבל היום הזה בו פורשים לפנסיה מגיע ומסתבר שהרבה יותר מהר ממה שחושבים. ליום הזה צריך להתכונן כדי לחיות חיים מכובדים גם ללא עבודה.

אז נכון, יש את הביטוח הלאומי שאמור להשלים הכנסה במידה ואין פנסיה או שהפנסיה נמוכה מאוד. אבל מאוד לא כדאי לסמוך על הביטוח הלאומי מהסיבה הפשוטה. כי הביטוח הלאומי משלם סכום זעום, סכום כסף שאי אפשר באמת לחיות ממנו בכבוד. מי שבונה על הביטוח הלאומי כהשלמה או כהכנסה יחידה יחיה ככל הנראה בעוני. כמובן שיש את אלו שצברו נכסים במהלך השנים והנכסים הללו מחזיקים אותם ויחזיקו אותם לאחר היציאה לפנסיה, אבל לצערנו רוב האנשים לא “מסודרים” והפנסיה היא זו שמחזיקה אותם בחייהם כמבוגרים.

מעבר בין מקומות עבודה

פעם, אנשים היו עובדים מהרגע שהשתחררו מהצבא ועד לרגע שהם יצאו לפנסיה באותו מקום עבודה. הם היו מוצאים עבודה או הולכים ללמוד ולאחר מכן מוצאים עבודה, וכל חייהם הם היו עובדים באותו מקום. גם אלו שהיו מחליפים מקום עבודה היו עושים את זה לרוב פעם אחת ולא יותר, כך שכל מה שנוגע לפנסיה היה ברור. כל מה שהיה צריך זה לבדוק מה נצבר לפנסיה במקום העבודה האחד או מקסימום שני מקומות עבודה, וזהו, היה את כל המידע.

היום אנחנו חיים בעידן בו אנשים מחליפים מקומות עבודה כמעט כמו גרביים. הם יכולים להתחיל ולעבוד באיזו שהיא עבודה מועדפת לאחר שהם משתחררים מהצבא, לאחר מכן לנסוע לטיול הגדול בחו”ל ולחזור ולמצוא עוד עבודה לכמה חודשים. בהמשך למצוא עבודה סטודנטיאלית לשנות הלימודים, עבודה אחת או יותר, ואז לאחר הלימודים למצוא עבודה וכמובן אחת לכמה שנים להחליף אותה.

מחקרים שנעשו מדברים על מעל ל-10 מקומות עבודה במהלך חייהם של לא מעט אנשים בעידן המודרני, ולעניינינו, בכל מקום עבודה כזה אמורה להיות מופרשת פנסיה וביטוחים שונים. הבעיה היא שאנשים עוברים מקומות עבודה וכך גם חברות שבהן הפנסיה נמצאת, והיא מפוזרת בסכומים שונים קטנים וגדולים בלי שהיא תהיה מרוכזת במקום אחד. התוצאה, חוסר יידע של בעל הפוליסות מה שחבל מאוד וגם צריך להיות אחרת. היום כל אחד צריך לדעת מה יש לא ומה אין לו ולהתנהל בהתאם, כדי שהוא יוכל לחיות בכבוד גם לאחר שיפרוש מעבודה מסודרת.

הפתרון – המסלקה הפנסיונית!

אז מהי המסלקה הפנסיונית עליה מדברים כבר כמה שנים? המסלקה הפנסיונית היא פרויקט של משרד האוצר, והיא מעין One stop shop עבור אלו שרוצים לדעת מה מצבם ורוצים לראות את הכול במקום אחד. במסלקה הפנסיונית אפשר לדעת לגבי כלל החסכונות הפנסיוניים, ויש כ-100 חברות ביטוח ובתי השקעות שמספקים את המידע הזה לנו או למומחי פנסיה מטעמינו.

איך זה עובד בפועל? פשוט מאוד. כל מה שצריך הוא להיכנס לאתר האינטרנט הרלוונטי ולהירשם למסלקה הפנסיונית. לאחר מכן מקבלים קוד איתו אפשר לקבל את המידע. עם הקוד הזה מגישים בקשה לאיסוף מידע והבקשה עוברת מיידית לכל החברות שמחזיקות המידע עלינו. הבקשה כרוכה בתשלום ובתוך כמה ימים כל חברה תעביר את המידע הרלוונטי.

תקנות אימות מחמירות

היום בעידן הסייבר, כולנו חשופים לאי אלו נוזקות, האקרים וחורשי רעה אחרים. כל מידע שיש יכול להיגנב אם הוא לא יישמר תחת אמצעים קפדניים והנזק יכול להיות גדול אם זה יקרה. משרד האוצר השקיע לא מעט על מנת שהמידע האישי יהיה שמור ויועבר רק למי שבאמת אמור לקבל אתה מידע הזה, ולא כל אחד יכול בקלות להגיע אליו. יש תקנות אבטחת מידע והוראות שאושרו על ידי משרד המשפטים על מנת שניתן יהיה להעביר את אותו המידע, כך שכל אחד יכול להיות רגוע כשהוא מגיש את הבקשה ואין שום סיבה שהמידע הרגיש הזה יגיע לעיניים לא מאושרות.

שירותי המסלקה השונים

המסלקה הפנסיונית מספקת שירותים נוספים מעבר להעברת המידע באופן חד פעמי. היא מאפשר לקבל את המידע באופן מתמשך מה שאומר בתדירות שנקבעה – פעם בחודש, פעם ברבעון וכדומה, אפשר לקבל בה מידע פנסיוני רק מגוף ספציפי, אפשר לקבל בה מידע פנסיוני רק על מותר מסוים, אפשר להעביר מסמכים שונים לגופים מוסדיים באמצעות המסלקה הפנסיונית, מעסיקים יכולים לקבל מידע על יתרות פיצויים מה שיכול לשמש אותם לדו”חות השנתיים של מס ההכנסה ושירותים נוספים.

לתת למומחה לעבור על הנתונים

אתם מן הסתם לא ממש מבינים מה אתם רואים, כמה קיבלתם ממקום עבודה כזה או אחר והאם קיבלתם את מה שהייתם אמורים לקבל, לא יודעים איך לתכנן נכון ומה לעשות עם כל המידע הזה. בדיוק בשביל זה יש מומחים בתחום שישמחו לסייע לכם, מומחים בתחום שיוכלו לנתח עבורכם את הנתונים ולסייע לכם להסיק מסקנות. אתם יכולים לתת ייפוי כוח ליועץ מטעמכם והוא זה שיקבל את הנתונים מהמערכת. אין ספק שיועץ פנסיוני שמבין בתחום יוכל לסייע לכם רבות, יוכל להציג בפניכם את התמונה המלאה.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin