מהי המסלקה הפנסיונית – למה היא טובה עבורכם?

מהי המסלקה הפנסיונית – למה היא טובה עבורכם?

רובנו לא מתעניינים ולא מבינים מספיק בכל הנוגע לחסכונות הפנסיוניים שלנו. כמו כן, הישראלים נוטים לנוע הרבה בין מקומות עבודה לאורך חייהם, כך שלא פעם, חסכונות הפנסיה מפוזרים בין קרנות וחברות ביטוח שונות, ואנחנו מאבדים אחיזה ומעקב אחריהם. מיזם מושקע במיוחד של משרד האוצר מסייע לכם לקבל את כל המידע הנחוץ במקום אחד. נעים להכיר – המסלקה הפנסיונית

כשזה נוגע לפנסיה, רובנו נוהגים לטמון את הראש בחול, ולא להתעסק יותר מדי ב”מה יקרה כשנזדקן”… אבל במקרה של פנסיה, כדאי לכם מאוד לדאוג ליום שאחרי, ולהבטיח שרמת החיים שלכם לא תרד, ואולי אף תעלה, מרמת החיים שאתם מתחזקים כיום, גם בעת הזקנה ולכשתסיימו לעבוד.

על אף שלכאורה הביטוח הלאומי כבר דואג לכם להפרשת פנסיה של המעביד, ואף להשלמת הפנסיה בעת קבלתה, חשוב לדעת שמדובר בסכומים נמוכים מאלו שאתם זקוקים להם כדי להגיע לרמת חיים טובה ורצויה, ולכן בהחלט לא כדאי לסמוך על כך, ובוודאי לא לנוח על זרי הדפנה בנושא הפנסיה.

מהי למעשה הפנסיה, ומהם ההבדלים בין פנסיה של שכירים ועצמאיים?  

 

הפנסיה היא סכום כסף המופרש מהשכר החודשי שלכם לטובת חיסכון שיפרע בעת שתגיעו לגיל בו מסיימים לעבוד, ויאפשר לכם להמשיך ולהתקיים בכבוד גם בהמשך. כיום במדינת ישראל, הגיל שבו ניתן לפרוש מעבודה ולצאת לגמלאות, הוא 67 לגברים ו- 62 לנשים, ואילו גיל 67 הוא גיל פרישת חובה לנשים ולגברים כאחד, והמעסיק רשאי לחייב עובד לפרוש בו. 

בין שאתם עצמאיים או שכירים, אתם מחויבים להפריש סכום לפנסיה כל חודש, כשההבדל הוא שעל עצמאיים לדאוג בעצמם להפרשה של סכום מכלל ההכנסות שלהם, ומבחינת השכירים – על המעסיק לדאוג לכך. 

לאחר סיום ההעסקה או העבודה, קרן הפנסיה למעשה תהווה את מקור ההכנסה העיקרי או היחיד של הגימלאים. יש לציין, שלמרות שבמדינת ישראל ניתנת לכל אזרח ותיק שהודיע לביטוח לאומי על פרישתו לפנסיה, גם קצבת זקנה – מדובר בסכומים נמוכים מאוד, שלא מומלץ להסתמך עליהם כמקור הכנסה. 

התניידות מהירה בין מקומות עבודה – ריבוי קרנות פנסיה

 

הישראלים, עם נמרץ ודינמי לכל הדעות, נוהגים להחליף מקומות עבודה כל כמה שנים, “להמציא את עצמם מחדש” ולעבור בין קריירות. כיצד זה מתבטא בפנסיה? כל עסק או מקום עבודה, בוחר חברת ביטוח אצלה הוא מפריש את כספי הפנסיה עבור העובדים (וגם עבור עצמו), ושם – במה שמכונה קרנות פנסיה, סכומי הפנסיה שלכם נשמרים. כאשר אתם עוברים ממקום עבודה אחד למשנהו, אתם ברוב המקרים גם עוברים להיות מבוטחים על ידי חברת ביטוח שונה, והכספים הללו נעים יחד איתכם. כך למעשה נוצר מצב בו כספי הפנסיה שלכם מפוזרים בקרנות שונות – הנמצאות בידי חברות ביטוח שונות. אז במקרה שעברתם בין כמה מקומות עבודה בחייכם, כיצד תוכלו לעקוב אחר כל הקרנות בהן הכספים שלכם שמורים?

נעים להכיר – המסלקה הפנסיונית

 

בדיוק מהסיבה הזו – ריבוי קרנות הפנסיה בישראל, לקח על עצמו משרד האוצר את המשימה להקים פרויקט שיסייע לכם לאתר את המיקומים של הפרשות הפנסיה שלכם, ולקבל את כל המידע הנחוץ, לרבות גובה הסכומים שנצברו ורשומים על שמכם. לפרויקט המיוחד הזה קוראים “המסלקה הפנסיונית”.

מה זה המסלקה הפנסיונית? מדובר בשירות אינטרנטי, שמאפשר לכם להירשם באמצעות קוד אישי, באופן נגיש, קל ופשוט, ולקבל את כל המידע לגבי החסכונות הפנסיוניים השונים שצברתם, בחברות הביטוח ובבתי ההשקעות השונים. היתרון המשמעותי בשירות הזה, הוא שאתם מקבלים את כל המידע הנחוץ – במקום אחד. יתרון גדול במיוחד כשמדובר בתחום כל כך עמוס ומורכב. 

מערכת מאובטחת היטב, שתספק  המון מידע אישי על החסכונות שלכם

 

חשוב לדעת, מאחר ומדובר במידע רגיש ביותר, שכמובן שכולנו נעדיף שיישאר מסווג וחסוי ככל הניתן, משרד האוצר דאג לאבטחה גובהה ביותר של המסלקה הפנסיונית, ולמען הסר ספק, משרד המשפטים נכנס לתמונה וקבע תקנות מחמירות מאוד על מנת לוודא שהמידע לא יגיע לאיש מלבדכם. כך שמהבחינה הזאת אתם יכולים להיות רגועים וסמוכים בעת שימוש במערכת הזו. 

אז איך זה עובד בשורה התחתונה?

 

בפועל, כדי להתחיל את תהליך איסוף המידע המורכב אותו המערכת מבצעת עבורכם, תידרשו בתחילה לשלם תשלום מסוים, לאחר מכן תתבקשו לספק אישור לאיסוף מידע מכל חברות הביטוח שאתם משתייכים או השתייכתם בעבר אליהן, ובתוך ימים ספורים – תוכלו כבר לצפות בדוחות המסכמים את המידע לגבי הקרנות שלכם בחברות השונות, לרבות הסכומים המופקדים בהן. כמו כן, תוכלו להיעזר במערכת הזו גם כדי לקבל שירותי מידע על בסיס חודשי או רבעוני, או למשל, לקבל מידע מגוף מסוים בלבד.

לתת לסוכן לעבור על המידע עבורכם

 

לא מעט אנשים נתקלים בקשיים להבין מה, כמה ואיך, גם כאשר המידע כבר נמצא מרוכז בידיהם. במקרים כאלה, מומלץ בחום לפנות לסוכן ביטוח, להעניק לו ייפוי כוח ולתת לו לנהל את ענייני הביטוח הפנסיוני שלכם במקצועיות, ולייעץ לכם אילו צעדים מומלץ לכם לנקוט. 

לסיכום, כדאי מאוד להבין מה יש לכם, היכן מפוזרים כספי הפנסיה שלכם, ומהם הסכומים שהצטברו בהם. היום, באמצעות המסלקה הפנסיונית, יש לכם דרך קלה ונגישה לקבל את כל המידע הזה במקום אחד, ועל ידי כך להתחיל לדאוג לעתיד שלכם. יום הפרישה שלכם אולי נראה רחוק, אבל זה מגיע מהר, ואתם רוצים להיות בטוחים שההכנסה שלכם, ואיתה רמת החיים שלכם – לא יפגעו, ותוכלו להזדקן בנחת וברווחה. 

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin