מהו מנהל תיקים ומדוע אתם זקוקים לאחד כזה?

מהו מנהל תיקים ומדוע אתם זקוקים לאחד כזה?

בעבר, ניהול תיקי השקעות היה נחלתם של אנשים אמידים בלבד, אבל כיום כבר מבינים שגם סכומים קטנים יותר, אפשר למנף לתשואות נאות ומשמעותיות. מדריך מקוצר למשקיעים מתחילים

כסף, ובמיוחד כל מה שקשור לחסכונות ולמינוף שלהם לכיוון של השקעות מניבות, עם תשואות נאות, הוא עניין מורכב. לא רק שיש להבין ולהיות בקיאים ברמה גבוהה ביותר בכל מה שקשור לתחום הפיננסיים, מה גם שכמעט בכל יום חלים שינויים משמעותיים בתחום, והכדאיות, למשל, של להשקיע במניה כזו או אחרת, בקרן כזו או אחרת וכו’, משתנה גם היא. במילים אחרות, יש להיות עם היד על הדופק כל הזמן ולפעול בזמן אמת. אחרת, המשמעות כמעט תמיד – היא הפסד של כסף.

על ההבדל בין יועץ השקעות למנהל תיקים

בהמשך לסעיף הקודם, האופציה המתבקשת, בהנחה שאינכם מגיעים מתחום הפיננסיים, וגם סביר שאין לכם זמן עודף להתעסק עם התמורות בבורסה ובשוק ההון בכל יום, ככל הנראה תעבירו את הטיפול בנושא לאיש מקצוע שיעשה זאת עבורכם. במרבית המקרים, סניף הבנק אליו אתם משתייכים, יציע לכם שירות של יועץ השקעות. מה יועץ ההשקעות יכול לעשות עבורכם? ובכן, איש מקצוע בפוזיציה הזו, כשמו כן הוא – יועץ. כלומר, הוא ייעץ לכם ויכוון אתכם אל אופציות ההשקעה ולמכשירי ההשקעות הטובים ביותר, לפי ראות עיניו. עם זאת, את פעולות ההשקעה עצמן תידרשו לעשות בעצמכם במקרה זה.

לעומת זאת, אם אין לכם את הפנאי, היכולת או הרצון להתעסק בהשקעות ולנהל אותן עבור עצמכם באופן ראוי, תוכלו לפנות למנהל תיקים, שיעשה זאת עבורכם.

מנהלי תיקי השקעות אישיים, הם בדרך כלל חלק מהשירות אותו מציע לכם בית השקעות (ולא סניף הבנק שלכם), במסגרתו אתם נותנים את האישור שלכם לאיש המקצוע, לטפל עבורכם בכל תחום ההשקעות ולנהל את ניירות הערך בחשבון שלכם באופן המקצועי, המהימן והבטוח ביותר. 

הכדור עובר לידיו של מנהל תיקי ההשקעות שלכם

בעידן הנוכחי, הכל אינטנסיבי למדי. אנחנו עובדים מסביב לשעון, במיוחד בישראל, כאשר יום העבודה הוא ארוך במיוחד, רצים לילדים או לעיסוקי הפנאי המועט שנותר, ומנסים להספיק כמה שיותר, ואם אפשר – גם להרוויח כמה שיותר על הדרך. אחד היתרונות הגדולים בשכירת שירותיו של מנהל תיקי השקעות, הוא שהדמות הזו למעשה משחררת אותנו מהעיסוק ומהדאגה לרווחים שהכסף ששוכב אצלנו בחשבון הבנק יעשה. מנהל תיקי ההשקעות אמור לקבל לידיו את התפקיד הזה ולפעול באופן עצמאי לחלוטין, לאחר שכאמור, נתתם לו את ההרשאה לכך. חשוב לציין, שאמנם מנהל תיקי ההשקעות יכול לפעול באופן עצמאי ולבצע פעולות בחשבון שלכם, אך רמת הסיכון שהוא ייקח תהיה זו שסיכמתם עליה יחד מראש, והוא לא עומד לקחת סיכונים גדולים יותר מאלו שסוכמו ביניכם, וכמובן שלא ייקח על דעת עצמו סיכונים מיותרים שעלולים לגרום לכם להפסד משמעותי ולעגמת נפש. 

הגדרות התפקיד של מנהל התיקים והחוקים שעליו לפעול לפיהם

חשוב לזכור לפני הכל, שמנהל תיקי ההשקעות הוא קודם כל נותן שירות שעובד עבורכם ובשבילכם. המטרה העומדת בראש, היא לדאוג לתיק השקעות מנוהל היטב ובאופן הרווחי ביותר.

כמו כן, איש מקצוע מסוג זה חייב ברישיון לניהול תיקי השקעות, מטעם משרד האוצר. רשיון זה מותנה בהצלחה בבחינות הרשות לניירות ערך, ואף סיום תקופת התמחות בת תשעה חודשים בחברת ניהול תיקי השקעות. רק משסיים את כל אלו, יהיה רשאי מנהל התיקים לעסוק באופן אקטיבי בייעוץ השקעות ובניהול תיקים. 

בדומה לכל נותן שירות, ואולי אף יותר מכולם, מנהל ההשקעות חייב לדאוג קודם כל לאינטרס שלכם, ולשמור על מדיניות זו לאורך כל הדרך, תוך שהוא תמיד פועל לטובתכם, וגם דואג לעדכן אתכם באופן תדיר ולא לפעול “מתחת לרדאר”, אלא אם מדובר בפעולות שהן זניחות באופן יחסי, ולא עלולות להשפיע באופן דרמטי על מצב התיקים שלכם. קיים פה איזון עדין בין השקט שהוא צריך להעניק לכם, לבין פעילות מקצועית שוטפת, לצד העדכונים שתקבלו, במועדים שנקבעו מראש.

איך תדעו האם אתם זקוקים לשירותיו של מנהל תיקי השקעות?

בעבר, רק אנשים אמידים מאוד נהגו להיעזר ביועצי השקעות ולשכור את שירותיהם של מנהלי תיקי השקעות, כאשר בחשבונם מאות אלפי שקלים זמינים לצורך השקעה. כיום, המצב כבר שונה, וניהול תיקי השקעות הפך למצרך מבוקש, גם אם יש ברשותכם פחות מ-300,000 שקלים זמינים לכך. עם זאת, ככל שיש לכם פחות כסף בחשבון, יש לכם יותר מה לסכן, ולכן במקרים כאלה – חשוב לפעול בחוכמה ובאחריות רבה יותר. כלומר, דווקא במקרים כאלה עוד יותר כדאי להסתייע באיש מקצוע, שיידע למנף את הסכום שיש לכם למחוזות הגבוהים ביותר, ואילו מהצד השני, יידע למזער את הסיכונים. 

חשוב לציין שבשביל לבצע השקעות, ובמיוחד כאלו שיניבו תשואות נאות, תצטרכו “לוותר” על הסכומים הנזילים שיש לכם בבנק ולא תוכלו לעשות בהם שימוש בטווח הקצר. מדובר בשיקול שיש לבצע בכובד ראש, ורק לאחר שווידאתם שאתם לא זקוקים לכסף הזה בזמן הקרוב – ניתן להסב אותו לצורך השקעות. 

כמה זה עולה לנו?

“בשביל לעשות כסף, צריך להוציא כסף”… מכירים את האמרה העתיקה הזו? כמובן, ניהול תיקי השקעות הוא שירות שעולה כסף בפני עצמו. כסף שאתם עומדים להוציא על מנת להרוויח פי כמה וכמה בעתיד. בתי השקעות שונים, יגבו מכם סכומים שונים בגין דמי ניהול התיקים שלכם, ולכן, הרבה לפני שיוצאים לדרך, חשוב לערוך השוואת מחירים קפדנית, ולראות גם מי מהם מציע לכם את העסקה המשתלמת ביותר, וגם מהו טווח המחירים שאתם רוצים ויכולים להרשות לעצמכם. 

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin