ייעוץ פיננסי משפחתי – כיצד לשפר לנו את איכות החיים

ייעוץ פיננסי משפחתי – כיצד לשפר לנו את איכות החיים

“משפחה קודמת לכל” אינה קלישאה, זוהי אמת לאמיתה. כל אחד צריך לעשות ככל יכולתו בכדי להעניק למשפחתו את החיים הטובים ביותר. חברתFP WISE שמה לה למטרה לסייע לכל אלה שמתקשים בניהול פיננסי ולעזור להם לשפר את איכות החיים בתחום הזה.

שאלת מיליון הדולר – כמה כסף יש לנו בחשבון הבנק?

חלק גדול מאוד מהאוכלוסייה אינו יודע לענות על השאלה –”כמה כסף יש להם” בשל סיבה פשוטה מאוד – אנשים רבים הינם חסרי כל הבנה בתחום ניהול פיננסים והם לא יודעים להתנהל בדרך המיטבית על מנת לשמור על הכספים שעוברים דרכם ולעקוב אחר המעגל הכלכלי שלהם. בשנים האחרונות, נודעים אנשים רבים כי ישנם בשוק אנשי מקצוע שכל תפקידם הוא ללמד אנשים כיצד לנהל משק בית בצורה אופטימלית והם מציעים אפשרות של בניית תוכנית כלכלית למשפחה ואף ליווי פיננסי מתמשך.

בתקופה האחרונה ניתן לראות כי הרבה אנשים התחילו להתעניין בנושא מתוך הבנה עד כמה הוא חשוב ומהם ההשלכות שלו על איכות החיים שלהם. ניהול פיננסי מחושב ונכון יכול להוריד הרבה מאוד מתח מעל כתפיו של האדם האחראי בבית ולסייע לו להתנהל בדרך חכמה ומחושבת ולא רק לגמור את החודש ברווחה כלכלית, אלא גם להצליח להניח סכומים יפים בצד על מנת להשתמש בהם עבור הוצאות חריגות שאינן נכללות בהוצאות השוטפות

למה כולנו חיים במינוס?

מבחינה סטטיסטית, כמעט כל הישראלים נמצאים במינוס תמידי. ובניגוד למחשבה כי זה באשמתם ומשום שיש להם הוצאות רבות וחריגות, הרי מי שאשם בכך אלו הבנקים. הרי עיקר ההכנסות שיש לבנקים הם מעמלות וריביות שהם גובים מהלקוחות ובשל כך, הם מציעים ללקוחות הלוואות גדולות בתנאים שונים. הלקוח התמים אינו שם לב שמדובר למעשה במלכודת וכי הבנק אינו חושב כאן על טובתו אלא על טובת עצמו והוא נופל לבור אפל ועמוק שיהיה לו קשה עד בלתי אפשרי להיחלץ ממנו בשלום.

למרבה ההפתעה, מרבית האוכלוסייה אינה נבהלת מהמצב בו היא נתונה ואף אינה עושה כל מאמץ על מנת להיחלץ ממעגל ההלוואות ומהמינוסים בו היא לכודה. ובנוסף לכך, אזרחים רבים אינם זוכרים כי בעתיד הקרוב או הרחוק – תלוי במי המדובר – כאשר הם יצאו לפנסיה ולא יעבדו יותר, לא יהיה להם כיצד להתפרנס. וזאת, משום שבמקום ליהנות מכספי הפנסיה שיקבלו מחברת הביטוח שלהם, יהיה עליהם לשלם באמצעותם את כל החובות שהם צברו במהלך השנים ולכסות את המינוס שהצטבר להם בבנק כתוצאה מהתנהלות כושלת.

האם יוקר המחיה הוא האשם בחוסר היכולת שלנו לחסוך כסף?

ישראלים רבים נאחזים בקלישאה כי הכול בגלל יוקר המחיה והוא זה שאינו מאפשר להם לסגור את החודש מבלי להיכנס למינוס או לחשוב על לחסוך סכומי כסף לעתיד. על כן, סביר מאוד להניח כי זו גם הסיבה לכך שהרבה אנשים אינם מוכנים להצטמצם או להתחשבן על כל שקל, מה שגורם להיקף החובות שלהם לגדול מחודש לחודש והם נשארים לכודים במעגל אינסופי של הלוואות – החזרות וחוזר חלילה.

צורת החיים ההרסנית הזו גורמת לישראלים רבים הלכודים בה לזרוק את האחריות על כל אחד אחר חוץ מאשר על עצמם. האופציה היחידה שקיימת על מנת להיחלץ מהמצב ולצאת מהסבך הזה, היא להבין שיש צורך לעשות שינוי בניהול הכספים. תכנון כלכלי נכון הוא הדבר היחיד שיכול לסייע להם לצאת ממעגל ההלוואות, לשקם את מצבו של חשבון הבנק שלהם ואף לאפשר להם להתחיל לחסוך כסף לצרכים חריגים או לפינוקים.

אני רוצה לשנות את המצב שלי – כיצד?

בדומה לכל שינוי שמבצעים בחיים, בין אם זה שינוי פיזי ובין אם מדובר בשינוי מנטלי או בכל שינוי אחר, ההתחלה מתחילה רק בראש – בשינוי המודעות לעניין, בביצוע היכרות מעמיקה עם הצרכים הספציפיים שלכם וכדומה. במקרה של שינוי בניהול פיננסי ובניית תוכנית כלכלית למשפחה, יש צורך לעבור תהליך הדרגתי ומשמעותי שמתחיל ממצב של חוסר מודעות לשינויים וחוסר ידע בתחום, למצב של צעדים מעשיים – פגישת ייעוץ עם איש מקצוע ובניית תוכנית כלכלית מפורטת ויעילה.

בתהליך הייעוץ שקודם לבניית התוכנית הכלכלית, צריך לנטרל את הרגש המעורב בעניין ולפעול אך ורק דרך הראש. ומדוע? כדי שתהיה אפשרות לעשות צעדים שלא בהכרח יהיו קלים במיוחד, הכול על מנת שניתן יהיה להצליח במשימה בסופו של דבר ולהגיע לקיצוץ משמעותי בהוצאות ולהגדלה משמעותית של סכומי הכסף שיישארו בסוף החודש. חשוב לדעת כי צעד זה דורש וויתורים רבים וקשים שנובעים מתוך ראייה למרחוק ומחשבה עתידית וכמובן בניית חזון פיננסי אופטימי שיאפשר להחזיר את כל החובות שהצטברו עם השנים ולהשתחרר מטבעת ההלוואות החונקת.

ייעוץ פיננסי משפחתי הוא המתכון המוצלח ביותר

בניית תוכנית כלכלית למשפחה חייבת להיעשות בחוכמה כדי שהחיים יוכלו להמשיך כרגיל במידת האפשר. על כן, חשוב מאוד לקבוע פגישת ייעוץ עם מומחה לניהול פיננסי והוא יוכל לסייע לכם בבניית התוכנית המושלמת, תוך התחשבות בכלל הנתונים שלכם. אז לפני שמתחילים, יש לערוך חישוב מפורט של הכנסות קבועות ומשתנות אל מול ההוצאות החודשיות, וכן חישוב מדויק של התחייבויות וחובות אל מול השקעות ונכסים. לאחר מכן, ניתן להתחיל בבניית תוכנית פיננסית מתאימה.

תוכנית זו תיקח בחשבון את כל הנתונים שלכם, את צרכי המשפחה לטווח הקרוב, לטווח הבינוני ואף לטווח הארוך והרחוק. בתוכנית יהיו כלולים חישובי השקעות כולל הסיכונים שבהם, ביטוחים שונים וחסכונות לפנסיה ולמטרות נוספות. כל זאת, על מנת לאפר לכם לאזן את החובות ביחס להכנסות ולסגור את המינוס הכרוני שקיים בחשבון הבנק, כמעט מהיום שפתחתם אותו.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin