חברה לתכנון פיננסי

בישראל כמו גם בעולם יש היום לא מעט משפחות שלא יודעות את מצבן הפיננסי. הן מתנהלות באופן יום יומי ממשכורת אחת לאחרת, הן לא יודעות מה יש להן ומה אין להן, הן לא מודעות להתחייבויות שלהם בצורה נכונה וגם לא יודעות איך למנף את הנכסים שלהן. אם ההכנסות עולות על ההוצאות, אפשר להמשיך כך כל השנים. אבל אם לא, זו תהיה בעיה ורבות מהן נקלעות לעוד ועוד הלוואות עד שהבנק אומר די. אי אפשר יותר להמשיך ולקבל הלוואות.

ייעוץ פיננסי הוא תהליך שבוחן את כל הדברים הללו, אוסף את כל המידע ומכניס אותו לתוך דו”ח אחד. כך, כל משפחה יכולה לדעת את מצבה ולפעול בהתאם.

יצירת כסף ליום שלאחר הפרישה

אנחנו לא אוהבים לחשוב על זה, אבל יום אחד, לא עוד מאות שנים נפרוש כולנו לפנסיה. לא נוכל לעבוד בלי סוף ובכל מקרה גיל הפרישה הוא לפעמים לא נתון לרצון אישי. ביום שאחרי הפרישה החיים ממשיכים ולפעמים הם אפילו יקרים יותר, ולזה צריך להתכונן. צריך לעשות הכנות פיננסיות, צריך לדאוג שיהיה כסף בצד וצריך ליצור תזרים שיהיה ליום שאחרי הפרישה. בשביל זה עושים תכנון פיננסי היום ונהנים מחר.

חשוב לזכור גם שבגיל מבוגר חלקנו נהפוך להיות סיעודיים מה שמצריך כבר עכשיו לוודא שיש את הביטוחים המתאימים ואת ההגנות הרלוונטיות. כל זה הוא חלק מייעוץ פיננסי שבוחן לא רק את המחר אלא גם את היום שאחרי מחר, את טווח הזמן הארוך.

יצירת עצמאות כלכלית

המונח “עצמאות כלכלית” הוא מונח שנוהגים להשתמש בו המון היום ב”ניו אייג'”. זהו מונח בו עושים שימוש כל מיני מנטורים שמבטיחים הבטחות להיות מיליונרים תוך כמה ימים או כמה שעות עבודה ביום, אבל האמת היא שזהו מונח פשוט. המונח מתייחס למצב כלכלי שלא תלוי רק בעבודה, מה שאומר יצירת נכסים והכנסות שוטפים שמקלים על החיים. עצמאות כלכלית היא היכולת לחיות ללא דאגות כלכליות ועם הידיעה שגם אם יש תקופה בה ההכנסה מעבודה תרד, עדיין נעמוד על הרגליים ובצורה טובה.

ייעוץ פיננסי – יתרונות

אם אתם פונים לחברה לתכנון פיננסי, אתם עומדים ליהנות מלא מעט יתרונות. הנה כמה מהם:

  • קבלת תמונת מצב – סביר להניח שאתם כמו לא מעט משפחות, לא יודעים את מצבכם הפיננסי. אתם לא בדקתם את זה כי “לא יצא” או כי אתם לא רוצים, או סתם מאדישות שמתמשכת כבר שנים. ייעוץ פיננסי מסייע לקבלת תמונת מצב עדכנית על כל המידע הפיננסי של משק הבית. הוא מארגן את הכול בצורה נכונה וברורה, והוא מסייע לקבל החלטות להמשך.
  • בחינת פוליסות הביטוח – היום כמעט לכל אחד יש ביטוחים כאלו ואחרים. הביטוחים הללו יכולים להיות ביטוחי בריאות, רכוש ואחרים, ביטוחים שאמורים לתת לנו שקט עם הידיעה שאם יקרה משהו אנחנו מסודרים. חלק מהביטוחים הללו הם גם ביטוחים פנסיוניים, ביטוחים שעתידים לסייע לנו לחיות לאחר הפרישה. הבעיה עם הביטוחים הללו היא אי הסדר הרב שיש איתם. אלו ביטוחים שבלא מעט מקרים הם כפולים מה שאומר שאנחנו משלמים על אותו כיסוי פעמיים (ובחלק גדול מהמקרים לא נקבל פיצוי כפול במידה ונצטרך להפעיל את הביטוח) תכנון פיננסי זה אומר בין השאר מעבר ובחינה של כל הביטוחים שקיימים. זה אומר בדיקה שלהם לעומק, השארת הביטוחים האיכותיים והורדת הביטוחים הלא איכותיים שלא משרתים את המבוטח.
  • צמצום החובות – יש היום המון משפחות שיש להן הלוואות בלי סוף. אם פעם אפשר היה לקחת הלוואה רק מהבנק והבנק היה בודק את המצב הפיננסי ובהתאם מאשר או שלא, היום ההלוואות הן שוק פרוץ כמעט לגמרי. היום יש חברות ביטוח שמספקות הלוואות, יש חברות אשראי שמאפשרות לקחת דרכן הלוואה, ועוד גורמים שונים שמאפשרים ללוות מהם כסף (הכוונה כמובן רק לחוקיים שביניהם) הבעיה היא שאפשר לקחת הלוואות בקלות ובעיה נוספת היא הריביות הגבוהות מאוד שגובות אותן חברות. הריביות הללו יכולות להגיע גם ל-25% מה שאומר שצריך לעשות סדר בהלוואות וכמה שיותר מהר. איך עושים את זה? עם ייעוץ פיננסי מקצועי, עוברים על כל ההלוואות הקיימות. מצמצמים אותן או מחסלים אותן כך שניתן שוב לנשום אויר. מעבר לזה שצריך למצוא פתרון כלכלי להלוואות הללו, חשוב לזכור גם שיש את הפן הנפשי פה. הפן הנפשי זה אומר הלחץ שנמצאים בו בגלל ההלוואות הללו, שככל שהן קטנות כך הוא קטן בהתאם.
  • הצבת מטרות ויעדים – לכל משפחה צריכים להיות יעדים פיננסיים. יעדים כאלו יכולים להיות יעדים לטווח הארוך ויכולים להיות יעדים לטווח הקצר. לכל משפחה יש את הרצונות והצרכים שלה כמו חינוך מסוים, רמת חיים כלשהיא, חופשות משפחתיות, החלפת רכבים וכדומה. כל אלו מצריכים תכנון נכון. הם מצריכים הבנה של כל האמצעים הפיננסיים שיש למשפחה. הם מצריכים יכולת לעשות שינויים מרחיקי לכת בשביל לשנות את המצב מהקצה אל הקצה.

מציאת חברה לתכנון פיננסי

אם אתם כבר מבינים למה אתם צריכים חברה לתכנון פיננסי, כל מה שאתם צריכים הוא למצוא אחת כזו. אתם צריכים להסתכל על זה לא כהוצאה אלא כהכנסה, לא כמטלה אלא כמשהו שמקדם אתכם כמשפחה. חברה לתכנון פיננסי צריכה להיות קודם כל עם ניסיון, חברה שתאפשר לכם לעשות שינוי, וחשוב מאוד שתהיה לכם אינטראקציה עם נציג החברה זה שמלווה אתכם לאורך הדרך. אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר כדי שתגיעו לתוצאות הטובות ביותר.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin