האם כדאי להשתמש בשירותיו של מנהל תיקי לקוחות עבור השקעות?

האם כדאי להשתמש בשירותיו של מנהל תיקי לקוחות עבור השקעות?

ישנן סיבות טובות ומגוונות להיעזר בחברה איכותית המעניקה שירותי ייעוץ פיננסי שתסייע לכם בתכנון פיננסי מיטבי לאורך חייכם. אך מה עם שירות של מנהל תיקי לקוחות? האם כדאי לקחת איש מקצוע שינהל עבורכם את כל תיק ההשקעות שלכם?

כאשר חושבים על השקעות מרבית האנשים חושבים מיד על השקעה במניות ועל התשואות וההפסדים הכרוכים בכך. מנהל תיק לקוחות מנוסה ומקצועי למעשה מעניק לכם אפשרות לנהל את ההשקעות שלכם באופן מקיף ומקצועי ובסופו של דבר ליהנות מסיכויי רווח גבוהים יותר לאורך זמן. 

מהו בכלל מנהל תיקי השקעות ומה הוא עושה?

מנהלי תיקי השקעות הינם בעלי ידע וניתוח וניהול מגוון השקעות הקיימות בשוק. מנהל תיק השקעות עצמאי שאינו עובד בבית השקעות, מעניק ללקוחותיו ניהול השקעות אובייקטיבי ובלתי תלוי שמשרת את טובת הלקוח תוך חתירה ליצירת התשואות הטובות ביותר בהתאם להעדפות ההשקעה של כל לקוח. 

סגנון ההשקעה מתייחס בדרך כלל לפילוסופיית ההשקעה שהמנהל נוקט בניסיונותיו להוסיף ערך (למשל, לנצח את התשואה של המדד בשוק), כאשר יש מגוון סגנונות ניהול שונים בהם מנהלי תיקי השקעות טובים יכולים לנקוט בהתאם לכל לקוח. למשל ערך מול צמיחה, אקטיבי מול פסיבי ומומנטום מול קונטרה.

ישנן גישות אשר דוגלות בהעדפה של מניות של חברות קטנות (שווי שוק) או מניות גדולות.

לעומתן סגנונות ערך מול צמיחה מבוססים על העדפה בין התמקדות בהערכת שווי נוכחית לעומת ניתוח המתמקד בפוטנציאל צמיחה עתידי.

סגנונות השקעה אקטיבית לעומת פסיבית מתייחסים לרמה היחסית של השקעה אקטיבית שמנהל התיקים מעדיף לעסוק בה. ניהול תיקי השקעות אקטיבי שואף לעלות על מדדי הייחוס בעוד שהשקעה פסיבית שואפת להתאים את ביצועי מדדי הייחוס.

סגנון מומנטום לעומת קונטרה משקף את העדפת המנהל לסחור עם או נגד מגמת השוק הרווחת.

בהתחשב בעובדה שיש כל כך הרבה מידע זמין באינטרנט ובספרי פיננסים שונים למה בעצם שמשקיעים לא ידאגו להשקעות שלהם בעצמם? הנה כמה סיבות מצוינות לתת למנהל תיקי לקוחות מיומן לנהל לכם את תיק ההשקעות על פי חברות השקעות ופיננסים מהמובילות בעולם:

חברת ההשקעות ואנגארד (Vanguard)\

ואנגארד, אחת מחברות ההשקעות הגדולות בעולם, בחנה במשך 15 שנים את השאלה הגדולה – האם ניהול השקעות אצל מנהל תיקי השקעות מצדיק את העלות שלו? בהתבסס על מחקר, ניתוח ובדיקות, ואנגארד הגיעה למסקנה שכן – ישנה עלייה ניתנת לכימות בתמורה מעבודה עם מנהל השקעות. ואנגארד מכנה את היתרון שמעניק מנהל השקעות כ”אלפא”. כאשר עוקבים אחר שיטות עבודה מומלצות מסוימות, התוצאה יכולה להיות אלפא בטווח של 3 אחוזים לשנה.

לא כולם רוצים או צריכים מנהל השקעות. כרבע מן המשקיעים הפרטיים יודעים איך לעשות את זה בעצמם ובאמת נהנים להשקיע ולעקוב באובססיביות אחר השווקים ויוצרים בעצמם תחזיות פיננסיות. אולי הכי חשוב – למשקיעים האלה יש רמת משמעת מדהימה שמונעת מהרגשות שלהם להתערב באסטרטגיית השקעה ארוכת הטווח שלהם. לעיתים הם מנהלי השקעות לשעבר או שפשוט האישיות והטבע שלהם מאפשרים להם להוציא הטיות רגשיות ממתודולוגיית ההשקעות שלהם. אך לא כך הדבר בקרב יתר המשקיעים ולכן עבורם ישנה חשיבות גבוהה במיוחד לניהול תיק ההשקעות שלהם באמצעות מנהל השקעות מומחה. 

ראסל השקעות

מחקר אחר שנערך בשנת 2019 על ידי חברת ראסל השקעות, חברת ניהול כספים גדולה, הגיע למסקנה דומה. ראסל מעריכה שמנהל תיקי השקעות טוב יכול להגדיל את תשואות המשקיעים ב-4.4 אחוזים!

בנק השקעות – נומיס

דוגמה נוספת אך שמרנית יותר היא מחקר שפורסם ברבעון השלישי של 2020 על ידי בנק השקעות בשם נומיס (Numis). המחקר הראה שהשקעה עם מנהל השקעות מניבה בממוצע תוספת של 2 אחוזים בתשואות שנתיות לאחר כל העמלות.

תוצאות המחקר מראות כי אין אמת בטענה שתשלום עבור שירות הניהול מתקזז עם התשואות כך שבסופו של דבר הוא לא מותיר רווח ללקוח.

כדי להשוות את התשואות של משקיעים המשתמשים בניהול מקצועי של ההשקעות לבין משקיעים עצמאיים, נומיס ניתח את תיקי ההשקעות בעולם האמיתי של לקוחותיה של חברה בריטית גדולה לייעוץ פיננסי והשקעות ולאחר מכן את תיקי ההשקעות של משקיעים שניהלו את השקעותיהם באופן עצמאי בחברה גדולה אחרת.

המחקר השווה מספרים בעולם האמיתי במשך עשור – כלומר מה השיגו המשקיעים בפועל בשתי החברות לאחר ניכוי עמלות במהלך אותה תקופה. המחקר הראה שבממוצע, ללקוח מנוהל שהשקיע 100,000 ליש”ט ביוני 2010 היו 210,000 ליש”ט בסוף יוני 2020, בעוד שלמשקיע העצמאי הממוצע שהשקיע אותו סכום ב-2010 היו רק ​​179,000 ליש”ט בשנת 2020. במקרה הזה היה הבדל של 2 אחוזים בשנה.

המסקנה של נומיס הייתה פשוטה – עשר שנים הן תקופה ארוכה להסתכל עליה אך משקיעים פנסיונים חוסכים ל-20, 30, 40 שנים, אז כאשר ממשיכים להוסיף את ההפרש של 2% בשנה במשך זמן רב, נוצר הבדל עצום בסכום הנצבר בחיסכון ולכן יש ערך גבוה לניהול ההשקעות באמצעות מנהל תיקי השקעות מצוין. 

מסקנה – האם כדאי להחזיק במנהלי השקעות?

אנו מאמינים שהפרש של 2% לשנה במחקר של בנק נומיס, 3% במחקר של ראסל השקעות ו- 4.4% במחקר של ואנגארד הם הפרשים גדולים ועקביים אשר ממחישים את היתרון הכלכלי ארוך הטווח בניהול השקעות באמצעות מנהל תיקי השקעות מומחה.

בחברת wise תוכלו ליהנות משירות ניהול השקעות מצוין הניתן באמצעות מנהלי תיקי השקעות מומחים ובעלי ניסיון עשיר ומגוון. אנו יוצרים לכל לקוח תיק השקעות אישי המבוסס על צרכיו, רצונותיו והעדפותיו ובהתאם מנהלים באופן שוטף את התיק ליצירת תשואה מיטבית לאורך זמן.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin