בדיקת כפל ביטוחים

רוצים לבדוק מה קורה עם הביטוחים שלכם? מעוניינים לברר אם אתם לא משלמים סכומי כסף מיותרים בכל חודש עבור כפל ביטוחים? המומחים של Wise FP יעשו זאת עבורכם במלוא המקצועיות.

חברות הביטוח עובדות קשה והן מציעות ביטוחים במגוון גדול של תחומים, של נושאים וענפים שונים.

המצב הזה שבו אנחנו למעשה מוצפים בביטוחים מביטוחים שונים גורם לכך שאנחנו מוצאים את עצמינו משלמים לעיתים תשלומים כפולים על ביטוחים זהים לגמרי. יש מקרים בהם מדובר אף בתשלומים משולשים ויותר כשאנחנו לא יודעים בכלל והחברות המבטחות אינן טורחות ליידע אותנו על כך.

על פי נתונים שהתקבלו ממשרד האוצר, מסתבר כי כמעט למחצית מהישראליםיש את אותו הביטוח והם משלמים עליו פעמיים. במקרים אחרים הם משלמים לחברת הביטוח על הפוליסה שאותה הם לא בהכרח צריכים.

זו הסיבה שמומלץ לבצע בדיקת כפל ביטוחים. כך ניתן להימנע מתשלומים כפולים לחברות הביטוח.

איך עושים את זה?

אז מה שצריך זה לבצע בדיקה מקיפה של כל מערך הביטוחים ופשוט לבטל את הביטוחים המיותרים או הכפולים.

יש כאלה שלא מבינים איך באמת קורה דבר כזה שאדם רוכש ומשלם עבור ביטוחים כפולים. אך האמת היא שזה פשוט מאוד. לעיתים משלם האדם עבור ביטוח כלשהו כאשר הוא כבר מקושר לאותה חברת ביטוח משך שנים ארוכות והוא לא זוכר בדיוק על מה הוא מבוטח. כאשר הוא מתבקש מטעם מקום העבודה שלו לחדש את פוליסת הביטוח הוא לא זוכר שיש לו כבר פוליסה אחרת אצל חברת הביטוח הפרטית. אף אחד אינו טורח ליידע אותו על כך. הוא ישלם כפל תשלומים על כפל ביטוחים וזה ללא כל צורך.

למעשה אחראי האדם לעצמו בכל מה שקשור לנושא הביטוחים והוא זה שאמור לדאוג לכך שהוא לא ישלם סכומי כסף מיותרים עבור הביטוח.

ברור אם כן למה חשוב כל כך לבצע את הבדיקה של כפל ביטוחים.

דוגמאות ל’כפל ביטוחים’

מהם המקרים אשר בהם אתם עשויים למצוא את עצמכם משלמים ביטוחים כפולים ומיותרים לחלוטין?

בעיקרון עשוי מצב מהסוג הזה להתרחש כאשר יש לכם ביטוח מסוים בענף כלשהו אך שכחתם מקיומו של הביטוח ובלי שיקול דעת חתמתם על פוליסת ביטוח זהה נוספת. למשל כאשר אתם לוקחים משכנתא על דירה, במקביל אתם נדרשים לחתום גם על ביטוח חיים. אם יש לכם כבר ביטוח חיים כלשהו הרי שיוצא שאתם משלמים כפל ביטוחי חיים.

כך גם עשוי לקרות מקרה אשר בו אתם משלמים על שתי ביטוחי בריאות. כמו במקרים של החלפת מקום עבודה כאשר אתם נדרשים לחתום על מסמכים חדשים על מנת שתוכלו לקבל את ביטוח המנהלים ואת הפנסיה, אליהם נלווית גם חתימה על פוליסת בריאות.

מי אחראי על פוליסות הביטוח?

חשוב שכל אחד יהיה מודע לכך שהאחריות על פוליסות הביטוח שאותם אתם משלמים היא עליכם בלבד. על כן חשוב שתהיו מודעים לכל הפוליסות שעליהן את חתומים. בעיקר מטעם מקומות העבודה. מדובר על ביטוחי בריאות וביטוחי חיים כמו גם ביטוחי נסיעות לחו”ל ועוד.

בכל מקרה, חשוב מאוד לבצע אחת לתקופה בדיקה של כפל ביטוחים בעזרת אנשי מקצוע שיודעים לאתר את הביטוחים השונים. כך ניתן יהיה למנוע את תשלומי הביטוח המיותרים או הכפולים.

אז תכל’ס, איך עושים את זה?

אז איך בודקים בפועל אם יש או אין כפל ביטוחים?

למעשה ישנן שתי אפשרויות לבדיקת הביטוחים על שמכם. האפשרות הראשונה היא בדיקה עצמית אשר אותה אפשר לבצע באתרים שונים המציעים את השירות. אפשרות שנייה היא בדיקה בעזרת איש מקצוע או גורם מוסמך. שתי האפשרויות הן פשוטות מאוד לביצוע ואין כל סיבה לדחות אותן או להמתין לשווא. חבל על התשלומים החודשיים המיותרים שממשיכים לרדת בכל חודש מחדש.

לכל אחת מאפשרויות הבדיקה יש מעלות לצד חסרונות.

בדיקת כפל ביטוחים עצמאית

הבדיקה העצמית נעשית על פי רוב דרך ‘הר ביטוח’ שזהו מנוע החיפוש של משרד האוצר. מדובר בהליך קצר אשר בו יש להזין את הנתונים האישיים כמו מספר זהות, תאריך ההנפקה של תעודת הזהות ועוד כאשר בסופו של הבדיקה עולים כל הביטוחים הרשומים על שמו של הלקוח.

ישנה בעיה משמעותית לבדיקה העצמית. לאחר שתסיימו את כל תהליך הבדיקה אתם עשויים לגלות את כל פוליסות הביטוח שלכם כאשר אתם לא יודעים האם אלו נחוצים לכם בכלל וכן האם המחיר שלהם הוגן.

כאן יש צורך לבדוק, להרים טלפונים ולברר בקרב חברות הביטוח השונות מה המחירים שאתם משלמים בפועל והאם מדובר בכיסוי ומחיר אטרקטיביים.

לצורך ביצוע הבדיקה יהיה עליכם לפנות אל חברה מקצועית אשר תברר את העניין עבורכם בצורה הכי יסודית והכי מקצועית.

מהו הרווח של בדיקת ביטוחים מקצועית?

בדיקת ביטוחים מקצועית חוסכת הרבה כאב ראש. היא נעשית כמו הבדיקה העצמאית באמצעות המנוע של הר ביטוח אך אנשי המקצוע שרואים את התוצאות מאבחנים וקובעים מיד האם מדובר בביטוחים טובים ואם יש כפל ביטוחים.

מבדיקה כזו ירוויח הלקוח –

  1. הוזלת הביטוחים היקרים-היות ויש תחרותקבועה ומתמדת בין חברות הביטוח, מסוגלת כל חברה להוזיל את אחד מהביטוחים שלה. כך שהלקוח יכול בהחלט להרוויח מהביטוח שיהיה מוזל יותר. מדובר בהוזלה שיכולה להיות משמעותית של עד אלפי שקלים לשנה.
  2. החלפת ביטוחים לא מתאימים – יש מבוטחים שיש להם ביטוחים שהם כלל לא מתאימים להם והם לא עונים על הצרכים שלהם. את זה הם גם יוכלו לעשות בעזרת אנשי המקצוע שיתאימו עבורם את הביטוחים המתאימים על פי הצורך האישי.

חשוב לבחור בחברה מקצועית ואמינה שיש לה את הפרקטיקה ואת הניסיון בתכנון פיננסי ובהתאמת הביטוח הנכון והמתאים מכל הבחינות. אם זה מבחינת הביטוח עצמו ואם זה מבחינת המחיר החודשי שלו.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin