איפה כדאי להשקיע את ההון הפנוי שלכם?

איפה כדאי להשקיע את ההון הפנוי שלכם?

כל מי שהצליח לצבור סכום יפה ומכובד של כסף ורוצה ליהנות מתשואה מרבית של ההון בו הוא מחזיק, יכול ליהנות היום מאפשרויות רבות ושונות של השקעה. השאלה הנשאלת איפה כדאי להשקיע את ההון הזה? לרוב, הדילמה תהייה מבין שלושת האופציות הקיימות – השקעה בתחום הנדל”ן, חיסכון בבנק או השקעה בתיק השקעות של ניהול הון פנוי בבית השקעות מומלץ.

זה כבר זמן רב שהריבית נמוכה ונחשבת לכמעט אפסית ולכן האלטרנטיבה של השקעה בחיסכון כלשהו בבנק, אינה כדאית ולכן לא נמליץ עליה. בהתאם לזאת, נשארות בעיקר האופציות של השקעה בתחום הנדל”ן, בצורה של קניית דירה או נכס בהתאם להון הקיים, או השקעה בתיק השקעות שינוהל על ידי בית השקעות וצוות מומחים.

מה זה הון פנוי?

לאורך חיינו יש מצבים בהם יוענק לנו סכום כסף ממקורות שונים. סכום כסף זה עשוי להגיע מירושה שקיבלנו, מאירוע שמחה שהותיר אחריו סכום מכובד, סכום שמגיע ממענק עבודה או כל מקור אחר שייצר כסף פנוי עבורנו, משמע, כסף שלא תוכנן ואין הוא שייך לחלק מהתקציב החודשי שלנו. אם כן, מדובר בכסף עומד, שלא מניב תשואה ונחשב להון פנוי – מה שמוביל אותנו היישר להזדמנות מעולה להתחיל לחסוך את ההון הזה ולהניב ממנו תשואה מרבית. הון פנוי נחשב לכמה עשרות אלפי שקלים ומעלה. נציין גם שלהבדיל מחיסכון מזערי, בהשקעה של סכום גדול, יהיו הרבה יותר יתרונות שמומלץ יהיה לנצלם.

כסף מהיר מהשקעות נדל”ן!

השקעה בענף הנדל”ן היא בדרך כלל השקעה בצורה של רכישת נכס. הסוד בכל השקעה שקשורה לענף הנדל”ן הוא, שלא חייבים לעשות עסקה שכוללת את העברה של הבעלות בנדל”ן. לעיתים, אפשר להסתפק בזכות מסוימת שנוגעת בנכסים של הנדל”ן עצמו, על מנת להרוויח את הפער של הרווח הגדול בענף הנדל”ן, בלי שנתבקש לבצע השקעה של סכום כסף גדול לאורך זמן.

סוגי ההשקעות שקיימות בנדל”ן יהיו – עסקה של אקזיט שמבוססת על אופציה, תיווך של עסקה ייחודית במקרקעין, ניהול של קבוצת רכישה או של שיווק נדל”ן וכו’. המסלול הנכון והפשוט ביותר להצליח להתנהל כמשקיע בשוק הנדל”ן, הוא באמצעות צבירת ניסיון והכרה של כל השוק המסועף הזה. חשוב למצוא ולאתר מגוון הזדמנויות נדל”ן שמתאימות להון בו אתם מחזיקים. יש כאמור מקומות רבים שיוכלו לסייע לכם לעלות מיד על הדרך הנכונה בהשקעה בנדל”ן שתהייה בהחלט משתלמת!

ישנם גם מקרים רבים שקשורים להשקעות נדל”ן, בהם רוכשים אופציה מבעל דירה למכירה, מבצעים השבחה של הנכס על ידי שיפוץ זריז ושדרוג של כל הנכס ורק אחרי מכירה של הנכס יתאפשר יהיה לקחת את פערי העלות וליהנות מהתשואה.

נתיב השקעה בתיק השקעות

השקעה בתיק השקעות יאפשר פיזור רב יותר, גמיש ומרבי של ההון שלכם – פיזור באמצעות השקעה בחברות שמתמחות במגוון תחומי פעילות, השקעה במניות, נירות ערך ואגרות חוב בארץ ובעולם ועוד. פיזור של ההשקעה במגוון של חברות שונות יקטין מאוד את ההשפעה והסיכון על מצב התיק שקיים במקרה של חברה אחת וגם את רמת הסיכון בהשקעה של ניירות ערך שקיימות בתיק, באמצעות שילוב של אגרות ומניות. במקרה כזה, גם אם השוק ייחשב לשוק שלילי יהיו עדיין דברים שימשיכו להניב תשואה ולכן הפיזור יאפשר למתן את הירידות. את ניהול התיק בצורה נבונה ויעילה יוכל לבצע רק מנהל השקעות מקצועי ומנוסה.

נוסיף בזאת שבמידה והשקעתם בתיק השקעות, תוכלו גם להיחשף לשוק הנדל”ן ולהשקיע גם שם, רק שלהבדיל מהשקעה ישירה בנכס על ידי רכישה שלו, אפשר יהיה לרכוש מניות ואגרות חוב של חברת נדל”ן כזו או אחרת וכך להרוויח מעליות ערך בענף הנדל”ן.

מה עוד חשוב לדעת?

נקודה בעייתית שיש לבחון אותה בטרם מחליטים על נתיב השקעה בנדל”ן היא, במידה ותרצו להשקיע הרבה כסף שייתכן שחלק ממנו תצטרכו בהמשך. הסיבה הראשונה היא שמדובר בהשקעה שהיא לא מפוזרת ולמעשה תאלצו להשקיע את כל הסכום שיש בידכם כשהמשמעות לכך היא שייקח זמן רב עד שיהיה ניתן לממש את התשואה.

כמו כן, יש עלויות להשקעה בנדל”ן, עלויות שנחשבות ליחסית גבוהות כגון: מס רכישה, עלות של תיווך, עלויות עו”ד וגם עלות של מס שבח. לכן, כשמעוניינים לבצע השקעה של שנים בודדות וקיים סיכוי שתאלצו לממש חלק מההשקעה, חשוב לדעת היכן להשקיע בדיוק ואולי, במקרים מסוימים, יהיה נכון יותר להשקיע בתיק השקעות שמנוהל על ידי חברה.

נסכם שבכל מקרה של הון פנוי ועצמאי, חשוב לעשות החלטה נבונה ולא למהר לבצע השקעה שיכולה להיות מוטעית או לא כדאית. יש להכיר את מקורות ההשקעה טוב ובמקרים מסוימים מומלץ להיעזר בחברה שיכולה להעריך את ההון והצרכים שלכם ולדעת היכן ואיך לבצע ניהול הון פנוי יעיל ומקצועי. חברה שתוכל ללוות אתכם, לייעץ ולמצוא יחד אתכם את המקור הכי ראוי שמתאים להון האישי שלכם.

חברת WISE עוסקת בתחום ניהול הון פנוי מזה שנים רבות והיא תדע לסייע לכל לקוח שלה איך וכיצד לחלק את ההון והיכן להשקיע אותו, בדרך הנבונה והטובה ביותר עבורו. החברה מצמידה לכל לקוח מנהל השקעות מנוסה שיודע לערוך תכנית פעולה מובנית בהתאם להון הפנוי והצרכים של הלקוח, כשהוא מלווה אותו לאורך כל הדרך, מול כל בית השקעה או גוף פיננסי כזה או אחר.

חברת WISE פועלת בשיטה ניהולית וייחודית שמזהה את הפוטנציאל הגלום בכל לקוח שלה ומשקללת בהתאם לזאת בדקדקנות מקסימלית את נכסי ההשקעה וההון האישי שיניבו בסופו של יום תשואה מרבית.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin