איך נשקיע בנדל”ן?

אחד מאפיקי ההשקעה הטובים והמניבים שקיימים בימינו זה השקעה ב-נדל”ן. בעזרתם של אנשי מקצוע בתחום, ניתן לבצע בצורה פשוטה השקעות נדל”ן גם בארץ וגם בחו”ל ולהצליח ליהנות מתשואה יפה וגבוהה. השקעה בנדל”ן, אינה נחשבת רק למנת חלקם של בעלי הממון, שכן, יותר ויותר אנשים שמחזיקים בהון קטן, מגלים את ההזדמנות הטמונה בענף הנדל”ן, שלעומת אפיקי השקעה אחרים, ענף זה נתפס כאפיק משתלם ביותר.

היום, בליווי של מתווכים, אנשי נדל”ן וכו’, שיש להם ידע רב וניסיון ויודעים לזהות את המקומות שכדאי ונכון יהיה להשקיע בהם – אופציה זו פותחת לכל אחד מגוון רחב של הזדמנויות להצליח ליהנות מנדל”ן בעל תשואה גבוהה. ניתן לראות, כי בשנים האחרונות שוק הנדל”ן בישראל לא מצליח לספק את הישראלים, זאת בעיקר בשל מחירי הנדל”ן הגבוהים ולכן הרבה אנשים החלו להתעניין בתחום השקעות בנדל”ן מניב במדינות אחרות, כמו ביוון, ארה”ב וכו’, בשל הפוטנציאל הרווחי שקיים בנדל”ן זה.

רכישת ידע וכלים בתחום הנדל”ן

אך בטרם נתחיל להשקיע בנדל”ן ולחפש מקורות השקעה אטרקטיביים וריווחים, עלינו להתחיל להבין ולהרחיב את הידע שלנו בתחום הנדל”ן. ברגע שנחקור וניחשף לעומק בתחום זה ונבין כיצד הוא פועל, נצליח באמת ליהנות מתשואות ולבצע עסקאות רווחיות. מומלץ אם כן, להתחיל בהכרה של המושגים השגורים והבסיסיים בענף הנדל”ן כמו – תשואה, קרקע, משכנתא, עליות, נכסים מניבים, השבחה של נכס ועוד. מומלץ להכיר שיש כמה סוגי השקעות- השקעות שהן מסוג נדל”ן שהוא מניב (ריווחי), השקעה מסוג אקזיט, השבחה של הנכס וכו’.

  • כלים בענף – ישנם כלים רבים בענף הנדל”ן שמטרתם לסייע לכל אחד שמעוניין להשקיע, לזהות את סוג ההשקעה הכי רווחית מבין כל האופציות הקיימות, כלים שמסייעים לבצע הערכה של שווי הנדל”ן ושעוזרים לנהל דיאלוג ושיח יעיל ופרודוקטיבי בכל עסקת נדל”ן פוטנציאלית.
  • התמצאות בעלויות ובמיסוי – חשוב להכיר את כל המיסים שיש לשלם במעמד של רכישת נכס. מיסים אלו הם חלק בלתי נפרד מעסקאות נדל”ן, כגון, מס רכישה, מיסוי מקרקעין וכו’. כמו כן, יש לדעת לבצע חישובים של ריביות ושל עלויות עסקה בצורה מקצועית.

נדל”ן מניב למכירה וקביעת מטרות ברורות

השקעות נדל”ן הוא תחום שרק לאחר שלומדים אותו, מתנסים בו ומכירים את כל ההיבטים שלו, ניתן להרוויח ממנו לא מעט. הצלחה נדל”נית תכלול מטרות והחלטות שינבעו מידע, ניסיון וממון התחלתי. בטרם צעדיו הראשונים של כל מי שנכנס לעולם זה, יש לדעת ולהכיר בדיוק את הרצונות והשאיפות שלו ובהתאם לזאת לבנות תכנית מוקפדת שבה הוא פורט את:

  • מטרתו – הגדרה מדויקת של כל מטרותיו של האדם שהחליט להשקיע.
  • סוג ההשקעה – יש כאמור מגוון של אפיקים בהם ניתן להשקיע. חשוב שתתקבל החלטה ברורה באיזה נתיב רוצים להשקיע, נכס מסחרי או נכס פרטי וכו’.
  • הון התחלתי – בירור וקביעה של ההון ההתחלתי שקיים בפועל. על סמך הנתון הזה, המשקיע יכול ליצור סוג של השקעה שעיקרה החזר חודשי שווה של שכ”ד ושל המשכנתא, סכום שיצליח לעמוד בהם מדי חודש.
  • העדפה אישית – חשוב שכל משקיע ידע מראש במה הוא מעדיף להשקיע. לצורך זה חשוב לשאול את עצמנו מספר שאלות: האם נרצה להשקיע בנדל”ן מניב במדינות אחרות או דווקא נעדיף להשקיע בנדל”ן מקומי בארץ? מה הם האזורים המועדפים עלינו ומי נרצה שיאכלס את הנכס בעתיד? זוג צעיר? סטודנטים? וכו’. העדפות הללו ינתבו אותנו לבחירה מדויקת ולמזעור האופציות.

סיכונים ואיך להימנע מהם

חשוב לערוך בדיקה מקיפה למעמד המשפטי והחוקי של הנכס – מומלץ תמיד לוודא אם קיימים עיקולים על הנכס או שהוא חלילה אולי משועבד. האם יש לו רישום מסודר בטאבו והאם הוא עומד בכל מכלול התקנים שנדרש מנכס לעמוד בהם.

  • מימון – יש לוודא האם קיים סיכון כלשהו בכל מה שקשור להחזרים של ההלוואה של המשכנתא לצורך המימון של ההשקעה בנדל”ן, אילו תנאי מיסוי עלולים להשפיע על סוג השקעה זו, על התנודות שקיימות בשער הדולר, שיש להן משמעות ועשויות להשפיע על כל הרווחים וההפסדים.
  • תכנון – יש לבדוק שכל התכנית שלכם עומדת בלוח זמנים הגיוני. כמו כן, שהתכנית עומדת בתקציב שהקצבתם ולא חורגת ממנו ועוד.
  • ביקוש והיצע – תמיד צריך לברר מה הביקוש וההיצע שיש באזורים שתרצו להשקיע בהם. מידע זה יהווה אינדיקציה חשובה עבורכם.

השקעה חכמה

יש מקומות בארץ וגם ערים רבות באירופה ובעולם שהפוטנציאל הרווחי בהם גבוה במיוחד, לרבות כשמדובר בהשקעה שהיא בתחום הנדל”ן. לצורך זה חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע וחברות נדל”ן בארץ ובעולם שינחו אתכם לאזורי השקעה מבטיחים ביותר. יחד עם זאת, לא ניתן להימנע מלשאול את השאלה המתבקשת ביותר – כמה כסף מומלץ לי בכלל להשקיע? שאלה בעלת חשיבות ומשמעות רבה כשמעוניינים להביא לתוצאה מרבית של אחוזי הרווח בעתיד. המענה לשאלה זו טמון בכל אותם מטרות וסוג השקעה שתבחרו ובכל הכלים שבידכם והייעוץ המקצועי אותו תקבלו – כך תצליחו להגיע לסכום המומלץ שאותו גם תוכלו להשקיע בלי חשש.

יש לא מעט מקומות אסטרטגיים בעולם שיהיה נכון להשקיע בהם בתחום הנדל”ן, אך לפני כל זה יש לבדוק שמהלך זה הוא נבון, חכם וכלכלי, ובעיקר רציונלי במצבכם, שלא יכניס אתכם למצב בלתי הפיך. לצורך זה יש לבדוק שיש לפחות תשואה של עשר אחוז בשנה. כמו כן, רצוי לבחון את הביקוש מול ההיצע ובנוסף לקיים תחזית עלייה של הערך העתידי.

כל הפעולות הללו ועוד, יסייעו לכל אחד שמעוניין לבצע השקעה נבונה, חכמה, בהיעדר סיכונים ועם תשואה גבוהה בתחום הנדל”ן.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin