ניהול תיק השקעות אישי

הריבית האפסית בשנים האחרונות מככבת בכותרות לטובה ולרעה, מחד החזרי הריביות בכלל מוצרי ההלוואות קטנים אך מאידך שוחקת את החסכונות בפיקדונות מאחר והתשואה אינה משיגה את האינפלציה השנתית כבר כעשור.

מה זה תיק השקעות מנוהל?

תיק השקעות מנוהל הוא שירות אישי לניהול השקעות כאשר המשקיע פותח חשבון השקעות על שמו בבנק ( לא חובה בחשבון בו מנוהל העו”ש ) ושמו “חשבון נוהל” שהינו יעודי לניהול תיקים ושכן אין בו פעילות עו”ש , שיקים ואשראי . ניתן לנהל היום גם דרך חשבון בחבר בורסה של בית השקעות אך לרוב האפשרות מסורבלת יותר.

מנהל תיקי השקעות מנהל באופן פרטי את ההשקעות שבחשבון. למנהל התיקים ניתן יפוי כח לקנות ולמכור ניירות ערך בחשבון בלבד. מנהל תיקי השקעות אינו רשאי להפקיד או למשוך כסף מהחשבון. דרך החשבון המנוהל משלמים את דמי הניהול לבית ההשקעות וכן עמלות הנדרשות ע”י הבנק.

מי רשאי לנהל תיק השקעות?

מנהל תיקי השקעות בעל רישיון ניהול תיקי השקעות מטעם הרשות לניירות ערך, העובד בחברה בעלת רישיון לניהול תיק השקעות.

עליות:

  • דמי ניהול חשבון לבנק בו מוחזקים ני”ע ( בעבר נקראו דמי משמרת .)
  • עמלות קניה ומכירת ניירות ערך.
  • דמי ניהול למנהל ההשקעות.

למי מתאים ניהול תיק השקעות אישי?

כיום המינימום ברוב בתי ההשקעות לניהול תיק עובד על כ500 אלש. חשוב לדעת כי ע”פ הסטטיסטיקה לא נכון לנהל פחות ממינימום 750-800 אלש בתצורה של ניהול תיקים על מנת לשמור על פיזור נאות בתיק ושמירה על יעילות התשואה. קיימים בתי השקעות ספציפיים שמקבלים תיקים קטנים אך מדובר בנישות עם צרכים ספציפיים כגון תיקי אפוטרופסות ותיקי חוסה.

תיק השקעות נועד לטווח בינוני – ארוך. משך תקופת ההשקעה, ורמת הצורך שלך בנזילות של התיק ישפיעו גם על רמת הסיכון שלו. בטווח הארוך, רמת סיכון גבוהה משתלמת בתשואות, בעוד שהיא עלולה לפגוע במשקיע אם תזדקק לכסף מיידית. ולכן מבוצע תהליך אפיון צרכים מעמיק על מנת לקבוע את המטרות ורמות הסיכון המתאימות למצב הכלכלי של המשקיע.

תיק השקעות נזיל בכל עת תוך שני ימי עסקים, מכירת ניירות הערך מהירה והכספים משתקפים בחשבון המנוהל.

חשוב להכיר כי מס רווח הון 25% משולם בכל מכירה של נייר ערך ברווח כלומר מיידית עם מימוש ההשקעה, ולכן קיימים מכשירי השקעה נוספים שדוחים את תשלום והמס ויש לבצע תכנון מקיף.

דוגמאות לסוגי תיקי השקעות

מסלולי ההשקעה משתנים לפי רמת הסיכון המועדפת ומתאימה לצרכי המשקיע. בתיק בעל רמת סיכון גבוהה יהיה אחוז גבוה יותר של מניות ולהיפך אך חשוב לשים לב כי היום רמת סיכון אינה רק במניות אלה גם באגרות חוב בעלות משך השקעה ארוך או אגח חברות בעל דירוג אשראי נמוך.

מסלולים נפוצים:

  • תיק משולב ובו מכשירים פיננסיים שונים, כולל מניות.
  • תיק אגרות חוב
  • תיק תעודות סל
  • תיק ניירות ערך זרים – המכיל מכשירים פיננסיים שונים מהשוק הגלובלי.

קיימים גם מסלולים נוספים המיועדים לפלחי אוכלוסיה שונים ולמגוון צרכים, כך תיק השקעות יכול להתאים לאנשים שונים בעלי צרכים שונים.

מעקב אחר התוצאות

בית השקעות חייב לשלוח דיווחים תקופתיים רבעוני ושנתי וחלקם הרחב של מנהלי ההשקעות שולחים גם דיווח חודשי נוסף. בנוסף מאחר והחשבון מנוהל אצל חבר בורסה שהוא בד”כ גם בנק ניתן להיכנס לאתר של הבנק וצפות בניירות ביתרות. חשוב לשים

לב לנתוני התשואות והסיכון יהיו רק אלו שנמצאים בדוחות של בית ההשקעות שכן מערכות הבנקים אינם משקפות נכונה את הנתונים.

מה היתרונות של תיק השקעות מנוהל ?

תיק השקעות מנוהל ע”י אדם מקצועי הנעזר במחלקות מחקר ומערכות ניהול מתקדמות, רמת הידע והניסיון של מנהל תיקי השקעות יכולים להתבטא בתשואה גבוהה משיכול להשיג המשקיע הבודד לבד.
גם אם יש לך את מלוא הידע, אבל אין לך את הזמן הנדרש להתעמק כדי לקבל החלטות השקעה, כדאי לך לפנות לחברה לניהול תיקים.
שירות אישית והתאמה לצרכים ברמת גבוהה. ביצוע פעולות פרטניות וייחודיות לכל משקיע בארץ ובעולם.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin