כיצד מתנהלים כלכלית בצורה נכונה

התנהלות כלכלית נכונה או התנהלות פיננסית נכונה, הם ביטויים אשר עבור לא מעט אנשים נשמעים כדבר לא מציאותי. פיתוח מודעות פיננסית, אשר כרוכה בין היתר בפיתוח הרגלי צריכה חכמים, לאחר שפרק משמעותי מהחיים חיית בצורה שונה לחלוטין, זהו לא דבר פשוט כלל. אולם, כיום גם אותם אנשים אשר התנהלות כלכלית נכונה נשמעת להם כדבר תלוש מהמציאות או דבר שהם לא יכולים להשיג אלא בפנטזיות שלהם, לא מפסיקים לחפש את הדרך לבצע את השינוי המיוחל בחייהם אשר יוביל אותם למצב שבו הם ישלטו על ההתנהלות הפיננסית שלהם ולא היא תשלוט בהם. חשוב מאוד להדגיש, שעל אף שלהיות מודע פיננסית זה אולי דבר אשר נשמע רחוק מכם, הרי שיתכן שמדובר בדבר הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים.

כיצד מתנהלים פיננסית בצורה נכונה

אם אתה שואל את עצמך: כיצד תצליח להיות מודע פיננסית ובהתאם לכך, לשנות את ההתנהלות הפיננסית שלך, לקבל עליה שליטה ולהגיע למצב של איזון כלכלי, יכולת לחסוך לטווח קצר או ארוך ועוד, הרי שעליך לנקוט בכמה פעולות חשובות:

  1. ראשית כל, חשוב מאוד שתשיג שליטה על ההוצאות שלך. כיצד תעשה זאת? על ידי שימוש נבון ומוצלח בהכנסות שלך. מכיוון שכולנו יודעים שעל אף שלא פעם ניסינו להיערך מבחינת הוצאות חודשיות אל מול הכנסות חודשיות על מנת להגיע לאיזון, הרי שלא באמת הצלחנו בסופו של דבר להגיע לאיזון המיוחל וזאת בשל העובדה שתמיד היו הוצאות לא צפויות באותו החודש, כדאי פשוט מלכתחילה לייעד לאותן הוצאות לא צפויות לפחות 5 אחוזים מהשכר החודשי שלכם. כלומר: כאשר אתם בוחנים את השכר שלכם ומתחילים לחשב את ההוצאות החודשיות שלכם בהתאם אליו, בטרם תעשו זאת, פשוט הורידו מהשכר הנתון 5 אחוזים, אשר לא יהיו כלולים בחישוב ההכנסה שלכם. במקרה הטוב, לא יהיו לכם הוצאות בלתי צפויות באותו החודש ו5 האחוזים יישארו בחשבון שלכם, במקרה הפחות טוב, יהיו לכם הוצאות לא צפויות באותו חודש אך לפחות יהיו לכם את 5 האחוזים להוציא עבורן, במקום להוציא אותן מהמינוס.
  2. חשוב מאוד שתדאגו לחסוך מדי חודש בחודשו לטווח ארוך. כדאי להפריש לפחות עשרה אחוז מהמשכורת שלכם לחיסכון עבור יעדים ארוכי טווח כגון: טיול גדול בחו”ל, רכישת דירה, החלפת רכב, אירוע ועוד.
  3. לא מעט אנשים מוצאים את עצמם עומדים מול חשבון הבנק שלהם כאשר הוא מציג מצב של מינוס תמידי. לכן, אותם אנשים אשר חשבון הבנק שלהם מצוי במינוס תמידי, צריכים לחסוך 10 אחוזים מהשכר החודשי שלהם אך לא עבור חיסכון ארוך טווח, אלא לצורך סגירת המינוס. אם יש לכם אפשרות בנוסף לאותם 10 אחוזים שיוקדשו לסגירת המינוס, להפריש סכום קטן באופן חודשי גם עבור חיסכון ארוך טווח, הרי שמדובר בדבר חשוב מאוד. החיסכון החודשי מחנך את האדם להרגלים נכונים ולמודעות פיננסית ולכן, הוא מהווה דבר חשוב מאוד.
  4. כאשר אתם מקבלים את המשכורת החודשית שלכם, כדאי מאוד שתגדירו לכם סדר עדיפויות לשימוש בה. כלומר, חשוב מאוד לבחון את הדברים אשר אתם חייבים לשלם עליהם כגון: שכר דירה, חשבונות מים, חשמל, ארנונה, גז ועוד, אל מול הדברים שאתם צריכים או רוצים. כמובן שחשוב להשקיע את הכסף קודם כל במה שבסיסי וחשוב, לאחר שמשלמים את מה שחשוב ובסיסי ולאחר שמפרישים 5 אחוז להוצאות בלתי צפויות ו10 אחוזים לכיסוי מינוס או לחיסכון ארוך טווח, ניתן לבחון את הסכום הכספי שנותר ובהתאם אליו, לבחור על מה כדאי לכם להשקיע אותו מהדברים שאתם צריכים או רוצים. ניתן לבצע את הפעולה הנוכחית בטבלה המגדירה את התקציב שלכם אל מול ההוצאות שהן חובה, הוצאות שהן רצון והוצאות שהן צורך. בניית טבלה מסודרת תסייע לכם לעשות סדר בדברים ולקבל שליטה כלכלית.
  5. כדאי מאוד לחשוב על כל דבר שהוא בגדר מותרות עבורכם, במונחים של זמן העבודה שלכם. חשבו כמה אתם מרוויחים לשעה, בדקו כמה יעלה לכם הדבר שאתם מאוד רוצים לקנות אך הוא לא באמת מהווה צורך ובהתאם לכך, החליטו האם באמת כדאי לכם לרכוש אותו. לא פעם מדובר בדבר שמסב הנאה רגעית, אשר יעלה לכם סכום כספי של שעת עבודה שלכם. כאשר חושבים במונחים של זמן ועבודה על הוצאות שונות, ניתן להגיע למצב של שליטה כלכלית.

החשיבות של הסתכלות חיובית והאמונה בשינוי

גם אם אתם בטוחים שאתם הכי לא האנשים שיכולים להיות מודעים פיננסית, לשלוט על המצב הכלכלי שלהם ולהגיע לאיזון כלכלי, חשוב מאוד שכאשר אתם מתנהלים באופן שתואר לעיל, תאמינו בעצמכם ותאמינו שההתנהלות שלכם באופן שכזה אכן תביא לשינוי המיוחל בסופו של דבר. כמו כן, חשוב שלא להתייחס אל התהליך הזה כעונש או כדבר שהוא קשה מאוד לביצוע. התנהלות כלכלית נכונה תאפשר לכם לחיות חיים מלאי ביטחון וזה ללא ספק שווה את הכל. בסופו של דבר, עליכם לזכור ששינוי בהתנהלות הכלכלית הוא דבר אשר מתחיל במחשבה שלכם ובתפיסה שלכם. אם אתם מאותם האנשים אשר תוהים באמצע החודש לאן נעלמה כל המשכורת שלהם ואף מצהירים על כך באופן פומבי, חשוב שלא תתהו בקול ופשוט תיקחו שליטה על המצב הכלכלי שלכם.

לא מעט אנשים מאמינים כי לחיות במינוס זהו דבר שבשגרה ואין באמת יכולת כלשהי לצאת מהמינוס הזה, אז כל שנותר לעשות זה פשוט להשלים עם המצב ולחיות את החיים. אולם, חשוב לדעת שמודעות פיננסית ושליטה במצב הכלכלי הם עניין של החלטה אישית. אם תרצה להיות מודע פיננסית ולהגיע למצב של איזון כלכלי, אתה רק צריך לנסות, באופן עצמאי באמצעות הטיפים שהוענקו במאמר הנ”ל, או בסיוע והכוונה של אנשי מקצוע מתחום הייעוץ הפיננסי.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin