כיצד מנהלים תקציב משפחתי

לא מעט משפחות בישראל חשות עול כלכלי. לא פעם, המשפחות אשר נתונות בעול כלכלי הן משפחות אשר בהן שני בני הזוג מרוויחים שכר נאה על עבודתם.  כמו כן, לא מעט משפחות המעוניינות להרחיב את המשפחה, חשות כי הדבר יהיה גדול עליהן מבחינה כלכלית ותוהים איך וכיצד ניתן להרחיב את המשפחה, מבלי לפגוע במאזן הכלכלי היציב של המשפחה. חשוב מאוד לדעת שעל מנת לשמור על יציבות כלכלית בכל מצב, יש צורך בניהול תקציב משפחתי בצורה חכמה. כיום ניתן למצוא לא מעט יועצים אשר עוסקים בתחום ייעוץ פיננסי למשפחות. בכוחו של ייעוץ מסוג זה, לסייע לכל משפחה לצאת ממצוקה כלכלית או מעול כלכלי שבו היא נתונה, באמצעות התנהלות כספית נכונה. כמובן שהייעוץ רלוונטי גם עבור משפחות אשר לא נתונות במצוקה כלכלית, אלא פשוט חשות כי הן יכולות לחסוך לא מעט מדי חודש בחודשו, אך בפועל, אינן מצליחות לעשות זאת.

ניהול תקציב משפחתי בצורה חכמה – טיפים

על מנת להתנהל בצורה נכונה מבחינה כלכלית, כדאי להיעזר בטיפים הבאים:

  1. רשימה מסודרת – תהליך ניהול תקציב מתחיל בהכנת רשימה של כל ההכנסות וההוצאות המשפחתיות החל משלושת או ארבעת החודשים שקדמו ליום הכנת הרשימה. מטרתה של רשימה זו היא להעניק תמונה ברורה אודות ההתנהלות הכלכלית המשפחתית
  2. חלק מהתנהלות פיננסית משפחתית המתבצעת בצורה נכונה היא שיתוף הילדים בנושא הכסף וחינוך הילדים באופן פיננסי. כלומר: כדאי וחשוב ללמד את הילדים שלכם אודות הערך של הכסף, ניהול תקציב אישי, בחירה בחיסכון לטווח רחוק על פני הוצאת הכסף בטווח הקרוב על דברים שלא בהכרח נחוצים להם ועוד. כדאי לתת לילדים דמי כיס ולדון יחד איתם, על אופציות שונות לשימוש בדמי הכיס שלהם. חינוך פיננסי נכון של הילדים שלכם, יסייע להם להבין את החשיבות שבהתנהלות פיננסית נכונה הן בשלב שבו הם מצויים בו בחייהם והן בעתיד.
  3. בחירה ביועץ פיננסי המנוסה בתחום ייעוץ פיננסי משפחתי, אשר יסייע לכם לנהל את התקציב שלכם בצורה נכונה ולהפיק את המקסימום מהתנהלות פיננסית איכותית.

כיצד מסייע יועץ פיננסי למשפחות

ניהול תקציב משפחתי הוא דבר חשוב מאוד, אשר מסייע לכל משפחה לחיות את חייה בצורה שלוה יותר, נוחה יותר ואיכותית יותר. בכוחו של ייעוץ פיננסי למשפחות להעניק לכל משפחה את היכולת לאזן את מצבה הכלכלי ולחיות ברווח כלכלי באמצעות מספר צעדים:

  • הצעד הראשון הוא לקבוע לתהליך מטרות. המטרות לא צריכות להיות גדולות וארוכות טווח, אלא, הן יכולות להיות מטרות קטנות שמניעות לפעולה. כך לדוגמא: אם משפחה לומדת כיצד להתנהל נכון יותר מבחינה כלכלית ולחסוך יותר לצורך חופשה עתידית בטווח הזמן הקרוב לה, הרי שיהיה לה קל יותר ליישם את הלימוד לצורך מימוש מטרה זו.
  • הכנת תקציב יומי מראש – חשוב לזכור שעל אף שבמהלך החיים יש אירועים, מסיבות, חגים ועוד, הרי שרוב הזמן רובנו חיים בשגרה די יציבה וקבועה. לכן, כדאי ורצוי לתכנן תקציב יומי מסודר לכל יום ויום ולדאוג שלא לחרוג ממנו.
  • חשוב מאוד ששני בני הזוג ישתפו פעולה ויהיו אחראים על ניהול ההוצאות החודשיות, על מנת להגדיר באופן משותף יעדים כלכליים ולפעול יחדיו לצורך מיתון ההוצאות המשפחתיות. פעילות פיננסית חד צדדית במשפחה, לא תצליח להביא למימוש מטרות התהליך בצורה הטובה ביותר.
  • לעשות את כל מה שניתן על מנת לחסוך מדי חודש בחודש לפחות 10 אחוזים מהמשכורת שלכם.

במה כרוך ניהול תקציב ביתי

לא מעט משפחות אשר שומעות כי עליהן לנהל תקציב ביתי, מיד חוששות משינויים הרי גורל בחייהם, אשר יפגעו באיכות החיים שלהן והדבר מרתיע אותן. משפחות אשר רגילות לצאת לבילויים, מסעדות וחופשות מדי פרק זמן כזה או אחר, יתקשו מאוד לוותר על חיי הנוחות והמותרות הללו על מנת ליצב את המצב הכלכלי שלהם ולחיות באיזון כלכלי. אולם, כדאי שכל משפחה אשר נרתעת מהמושג “ניהול תקציב ביתי” בשל החשש שהדבר יפגע באיכות חייה, תדע כי כאשר היא תבחר יועץ מקצועי ומנוסה בתחום ייעוץ פיננסי למשפחות, הרי שהיא לא בהכרח תידרש לוותר על איכות החיים שלה. ניהול תקציב הבית רלוונטי לצורך בניית עתיד פיננסי מצליח ומשפחה, תוך שמירה על מה שחשוב למשפחה. אז אמנם לעיתים יהיה צורך לוותר על מעט מתענוגות החיים בכדי לממש מטרה חשובה וגדולה יותר מכל הנאה רגעית, אך לרוב תהליך של ניהול תקציב ביתי איננו אומר ויתור על כל מה שחשוב לכם כמשפחה.

כיצד בוחרים יועץ עבור ליווי כלכלי משפחתי

כיום ישנם לא מעט אנשי מקצוע העוסקים בתחום ליווי כלכלי למשפחות. כל איש מקצוע מבטיח למשפחות לחולל שינוי של ממש במציאות הכלכלית שלהם ולהעניק למשפחה את הכלים הטובים ביותר לצורך התנהלות פיננסית משפחתית נכונה. מכיוון שההיצע גדול ומבלבל בתחום זה, חשוב שלא לבחור ביועץ פיננסי בטרם אתם בודקים במי בעצם מדובר והאם מדובר באיש מקצוע מומלץ, אשר ליווה בעברו לא מעט משפחות בהצלחה רבה. כדאי מאוד לקבל המלצות אותנטיות מחברים, בני משפחה, מכרים ועוד, אודות יועצים שהם עצמם נעזרו בהם בשלב כזה או אחר בחייהם. כמו כן, ניתן למצוא כיום באינטרנט את כל המידע הנחוץ אודות יועצים שונים, סוג תוכניות ליווי כלכליות למשפחות ועוד. כמובן שהאמינות של היועץ גם היא חשובה מאוד. יועץ אשר מבטיח משהו שהוא לא יכול לעמוד בו, הוא לא יועץ שכדאי לבחור בו.

בכוחו של ייעוץ פיננסי מוצלח למשפחות לסייע לכל משפחה אשר נתונה בעול כלכלי, לצאת מעול זה בהתאם לתוכנית המותאמת לה באופן ספציפי. כמו כן, בכוחו של ייעוץ זה לסייע למשפחה אשר חשה כי היא איננה מתנהלת נכון מבחינה כלכלית ובשל כך, הכסף שלה מתבזבז ואיננו מושקע בצורה נכונה, למצוא את הדרך להתאזן מבחינה כלכלית, לחסוך ולהשקיע את הכסף במה שחשוב ונכון.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin