השקעות אלטרנטיביות

 מעוניינים שהכסף שלכם יניב רווחים? רוצים לשמוע על השקעות אלטרנטיביות מעניינות? חברת WISE FP היא הבחירה הטובה ביותר בשביל להחכים בנושא ולהשקיע את הכסף במקום הבטוח ביותר.

השקעות אלטרנטיביות הוא תחום חדש ופופולארי מאוד בעולם ההשקעות של השנים האחרונות. כמו שניתן להבין מהשם, זוהי אלטרנטיבה חדשה להשקעות הוותיקות והמוכרות בשוק ההון כמו פיקדונות, אגרות חוב ומניות. בעבר, השקיעו בתחום זה רק גופים מוסדיים, אך בשנים האחרונות ניתן לראות גם הרבה משקיעים פרטיים שעושים זאת.

יש לכם כסף ששוכב בצד? בואו תעשו אתו משהו

כמעט לכל אדם מאיתנו יש כסף ששוכב בצד ומחכה “לעשות פירות” והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא דרך השקעות בשוק ההון. שוק ההון רווי בסוגים שונים של קרנות, מניות, פיקדונות ועוד סוגים שונים אשר המשותף להם הוא לגרום לסכום הכסף הראשוני שהושקע לגדול ולהניב רווחים לבעליו.

ישנם סוגים שונים של השקעות שנחשבים לעממיים יותר ומובנים יותר וכל אחד שיש לו מעט הבנה בתחום הפיננסים יכול לעשות זאת בעצמו או עם ייעוץ בסיסי של מומחה בתחום. לעומת זאת, ההשקעות האלטרנטיביות נחשבות למסובכות יותר עבור האזרח הפשוט וכדאי לעשות זאת רק דרך מנהלים מומחים, בעלי ניסיון וכמובן ישרים מאוד.

מהי השקעה אלטרנטיבית?

ישנם מספר סוגים של נכסים העונים על ההגדרה של השקעה אלטרנטיבית. אחד מאפיקי ההשקעה הנפוצים ביותר הוא נדל”ן, כאשר הדגש הוא על נדל”ן בחוץ לארץ. נדל”ן אינו נחשב רק למגרשים או בניינים, בהגדרת נדל”ן נכללים גם חברות לסלילת כבישים, תשתיות אנרגיה, חברות טכנולוגיה ואף קרנות פרטיות שונות כמו קרנות השקעה, קרנות גידור וכן הלאה.

בנכסים אלטרנטיביים אין אפשרות לסחור מדי יום בבורסה ולכן הנזילות שלהם נחשבת למוגבלת מעט. עם זאת, יש הרבה משקיעים אשר חושבים כי מדובר ביתרון גדול מכיוון שזה הופך אותם להשקעה ארוכת טווח והיא מתאימה לאנשים בעלי סבלנות שאינם מצפים לרווח מידי אלא מעוניינים בהשקעה לטווח הרחוק.

מתי הכי כדאי להשקיע בנכסים אלטרנטיביים?

השקעה אלטרנטיבית היא השקעה מועדפת על פני אחרות, במיוחד בתקופה בה הריביות נמוכות כבר זמן ארוך והן מטפסות באיטיות רבה. ביחס לסיכון שקיים בהשקעות כגון אלו, נכסים אלטרנטיביים הינם בעלי פוטנציאל לתשואה גבוהה יחסית לעומת ההשקעות הוותיקות יותר בתחום, בעיקר לאור העובדה שהם לא נזילים.

בנוסף לכך, נכסים אלטרנטיביים נחשבים ליציבים מאוד ביחס להשקעות אחרות בשוק ההון, כך שגם בזמנים בהם הבורסה אינה יציבה ומניות עולות ויורדות, הם בעלי פוטנציאל גבוה יותר להישאר יציבים ומצב אחיד ולהניב תשואה כמצופה.

השקעה אלטרנטיבית – האם אפשר לפדות את הכסף לפני הזמן?

השקעות אלטרנטיביות מתבצעות בדרך כלל לטווח בינוני עד ארוך ואין אפשרות לפדות את הכסף לפני תום הזמן המוקצב. אך למרות זאת, ישנם כיום דרכים שונות וקומבינות עבור משקיעים המעוניינים לעזוב את ההשקעה ולפדות את כספם. ישנן קרנות השקעה אשר מעניקות אופציה לפדיון מוקדם של ההשקעה אך זאת בתנאים מסוימים שלרוב יגבו מחיר מאותו משקיע ואף עלולים לגרום לפגיעה כלשהיא בתשואה הפוטנציאלית של ההשקעה.

בנוסף לזאת, ישנו חלק גדול מגופי ההשקעות שמתמחים בתחום הנכסים האלטרנטיביים אשר מציע שוק משני למשקיעים. הכוונה היא לפתח מעין תת קטגוריה שמטרתה לסייע למשקיעים המעוניינים לצאת מהשקעה מסוימת. בצורה זו יוכלו המשקיעים למכור או לרכוש זכויות בנכס מסוים ממשקיעים אחרים.

השקעה אלטרנטיבית – איך עושים את זה נכון?

השקעה בנכסים אלטרנטיביים נחשבת למורכבת יותר ולמסובכת יותר מאשר השקעה בנכסים סחירים כמו מניות או אגרות חוב. השקעות אלטרנטיביות מחייבות התמחות וידע מקיף בעניין, היכרות מעמיקה עם התחום, אפשרות מחקר אודות נכסים מבוקשים ועוד. זו למעשה הסיבה שיש צורך להיעזר בגוף מנהלי מומחה או בחברה מקצועית בשוק ההון אשר מתמחים בתחום ההשקעות האלטרנטיביות ואין אפשרות לבצע זאת בצורה עצמונית.

בחירת חברה לניהול ההשקעה

כאשר בוחרים חברה פיננסית לניהול ההשקעה האלטרנטיבית חשוב מאוד לבחון את ההתמחות שלה בתחום, תוך שימת דגש על מספר נקודות חשובות –

  • היסטוריית ביצועים– חשוב לבדוק כיצד התמודדו מנהלי החברה עם משברים כלכליים בעבר ומהם ההישגים שלהם במהלך השנים האחרונות. חברות שהוכיחו יכולת טובה בהתמודדות עם משברים, נחשבות לבעלות ניסיון רב יותר בתחום והן אלה שכדאי לבחור בהן לצורך ההשקעה.
  • מיהו מנהל ההשקעות–חשוב לוודא כי איש המפתח אשר מוביל את ההשקעות האלטרנטיביות בחברה הינו מקצועי ומומחה וזאת, מכיוון שיש לכך השפעה גדולה מאוד להצלחת ההשקעה. כאשר משקיעים במוצר אלטרנטיבי יש צורך לבדוק מי הם אנשי המפתח והאם קיים הסדר כלשהוא לפדות את ההשקעה במידה ואחד מהם יעזוב.
  • כיצד מתקבלות החלטות על השקעות– החלטות אלו צריכות להתקבל על ידי ועדת השקעות מקצועית אשר בה חברים מנהלים ואנשי פיננסים בעלי ניסיון רב. הועדה מתכנסת אחת לתקופה ועל בסיס הערכות של חבריה וניתוח הנתונים מתקבלות החלטות לגבי ביצוע פעולות שונות.

מה קורה עם ההשקעה? – כך עוקבים אחרי השקעות האלטרנטיביות

בשונה מאגרות חוב וממניות, אשר ניתן לראות את הביצועים שלהן בחשבון הבנק מכיוון שהן נסחרות בבורסה, הרי שבהשקעות אלטרנטיביות יהיה הדבר מסובך יותר. בשנים האחרונות ניתן לצפות גם בנתונים אודות הנכסים האלטרנטיביים גם במסלקת הבורסה ודרך חשבון הבנק, אך במרבית המקרים אין עדכון לגביהם על בסיס יומי.

בעקבות קשיים אלו ולנוכח ההתפתחות הגדולה ברכישת נכסים אלטרנטיביים, מציעים יותר ויותר חברות ניהול ומנהלי קרנות את האופציה להשתמש באתר האינטרנט שלהם לצורך צפייה ומעקב אחר הנכסים. הם מעדכנים באתר בכל יום את המצב של ההשקעות שעברו דרכם וכך יכולים המשקיעים להתעדכן בצורה נוחה אודות ההשקעה שלהם והביצועים שלה.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin