מהם אפיקי ההשקעה הטובים ביותר להשקעת כסף?

מהם אפיקי ההשקעה הטובים ביותר להשקעת כסף?

כמעט כל אדם כיום מעוניין לחסוך כסף עבור צרכים שונים כגון: רכישת דירת מגורים, חופשה, רכישת רכב, חתונות של הילדים, לימודים אקדמאים ועוד. אנשים אשר מצליחים לחסוך מדי חודש בחודשו, סכום אשר הופך להיות מכובד במהלך הזמן, לא פעם מחפשים את אפיק ההשקעה הטוב ביותר עבור הכסף שחסכו, על מנת שהסכום יגדל. אם אתם מעוניינים להצמיח את הכסף שלכם, אתם בוודאי תוהים איפה כדאי להשקיע כסף על מנת שהוא יניב את הרווח הנאה ביותר עליו. על מנת לבחור את אפיק ההשקעה האידאלי, כדאי לבחון אפיקי השקעה שונים על היתרונות והחסרונות שבהם.

השקעת כסף – מה חשוב לזכור

כל אדם אשר תוהה היכן כדאי לו להשקיע את כספו, חייב לזכור שהכלל החשוב ביותר שאמור להנחות את המשקיעים הוא: בכל הנוגע להשקעת כסף, תמיד יש סיכוי להפסד. לכן, כדאי מאוד לברר היטב אודות אפיקי ההשקעה השונים על מנת לבחור את אפיק ההשקעה התואם ביותר לצרכים של כל אדם, לסכום הכספי אותו הוא מעוניין להשקיע ועוד. כיום ישנם לא מעט אפיקים הרלוונטיים לצורך השקעה כספית. כך לדוגמא: ניתן לבחור כיום להשקיע כסף בשוק הנדל”ן בארץ או בחו”ל, בקרנות השתלמות, בקבוצות רכישה, בשוק ההון ועוד. את אפיק ההשקעה יש לבחור בהתאם לפיזור הסיכונים הרלוונטיים לכם והתאמת אופי ההשקעה בהתאם לצורך שלכם, לאופי שלכם ועוד.

השקעה בנדל”ן אל מול השקעה בשוק ההון

אם אתם תוהים אם כדאי לכם להשקיע את הכסף שלכם בנדל”ן או בשוק ההון, הרי להשקעה בשוק ההון יש מספר יתרונות בולטים אל מול ההשקעה בנדל”ן. בניית תיק השקעות בצורה מקצועית ומאוזנת, מאפשר לפזר סיכונים בצורה טובה יותר מאשר רכישת נכס נדל”ן לצורך מגורים. תיק ההשקעות מאפשר למשקיע גמישות כלכלית משמעותית יותר מרכישת נדל”ן שכן, כאשר משקיעים בנדל”ן ישנה התחייבות לטווח רחוק לכלל הנכס שהרי לא ניתן למכור רק חדר אחד מדירה. בפני אדם אשר בוחר להשקיע בשוק ההון עומדות מספר אפשרויות:

  • מסחר עצמאי – רלוונטי עבור כל אדם אשר עוקב אחר הבורסה ומעוניין להשקיע בה באופן עצמאי
  • ניהול תיקים – מדובר על אופציית השקעה אשר רלוונטית בעיקר עבור משקיע שאיננו מעוניין להיות מעורב בטיפול השוטף של תיק ההשקעות על כל מה שהוא דורש בו. במסלול שזה, המשקיע קובע יחד עם מנהל התיק אשר בחר בו מדיניות השקעה אשר בהתאם אליה המנהל יפעל
  • שיווק השקעות – מדובר על מסלול המשלב בין המסחר העצמאי לבין ניהול תיקים. במסלול זה, המשקיע יכול להשקיע באופן עצמאי אך במקביל גם להיעזר באיש מקצוע אשר יסייע לו הן בבניית התיק והן בבחירת מדיניות ההשקעה בתיק

השקעה בשוק ההון – כיצד

כל אדם שבוחר להשקיע בשוק ההון, תוהה איפה להשקיע את הכסף. חשוב מאוד ללמוד ולהכיר את אפיקי ההשקעה בשוק ההון, על מנת לבחור את האפיק המתאים ביותר לכל אדם בהתאם לפרמטרים השונים העומדים על הפרק. האפיקים בשוק ההון הרלוונטיים להשקעה הם:

  1. אגרות חוב – רכישת אגרת חוב מהווה הלוואה אשר רוכש האגרת מעניק למדינה או לחברה מסוימת בתמורה לכך שאותה המדינה או החברה תחזיר את סכום הכסף שהלווה לה בתוספת ריבית שנקבעה מראש. מדובה על השקעה סולידית באופן יחסי, אשר רמת הסיכון שבה אינה גבוהה.
  2. מניות – השקעה במניות של חברה כזו או אחרת, מעניקה למשקיע בעלות חלקית על אותה חברה. כשר מצב החברה משתפר, המשקיע יכול להנות מעלייה בערך המנייה שלו, כלומר: צמיחה של הכסף אשר אותו הוא השקיע במנייה. כמובן בטרם בוחרים לרכוש מנייה כזו או אחרת, חשוב להתוודע אל הדרכים שבהם ניתן לרכוש מניות ואל האופן שבו כדאי לבחור את המניה שבה תשקיעו. ניתן להתייעץ עם מומחים בתחום השקעות במניות, על מנת שיסייעו לכם לקבל את ההחלטות הנכונות הנוגעות לאפיק השקעה זה.

מדוע כדאי לבחור במומחים לצורך ייעוץ לגבי השקעה בשוק ההון?

בעבר, בניית תיק השקעות הייתה עבודה הרלוונטית אך ורק לאנשי מקצוע מהתחום, אשר מכירים את תחום תיקי ההשקעות היטב ויש להם ניסיון מוכח בבניית תיקי השקעות מוצלחים. כיום, כמעט כל אדם יכול לבנות לעצמו תיק השקעות בשוק ההון, באמצעות האינטרנט בלבד. אולם, חשוב מאוד לזכור שעל אף שמדובר בדבר קל, נגיש ונוח, אשר כל אדם יכול לעשות באופן עצמאי כיום, הרי שבהחלט לא כדאי לעשות זאת באופן עצמאי. למרבית האוכלוסייה אין את הידע הנדרש באמת לצורך בניית תיק השקעות ובחירת אפיקי ההשקעה המתאימים להם בשוק ההון ולכן, בחירת מומחים בתחום, אשר יודעים כיצד לעשות את העבודה בצורה התואמת לצרכים שלכם, לסכום הכספי אותו אתם מעוניינים להשקיע, לציפיות שלכם לגבי הצמיחה של הסכום הזה, ביכולת שלכם לסכן כמות כלשהי מהסכום אל מול אי היכולת שלכם כמות כלשהי מהסכום ועוד.

אז כיצד תבחרו את המומחים בתחום זה?

  1. בדקו היטב באינטרנט אודות אנשי מקצוע המציגים את עצמם כיועצים בתחום ההשקעה בשוק ההון בכלל ובניית תיק השקעות בפרט ואספו את כל המידע הרלוונטי אודותם. חשוב מאוד להתמקד בהמלצות או דיס המלצות של לקוחות.
  2. בדקו מול חברים, מכרים, בני משפחה ועוד, האם הם יכולים להמליץ לכם על איש מקצוע העוסק בתחום ייעוץ ובניית תיק השקעות
  3. בדקו את האינטראקציה שיש לכם עם איש המקצוע אתו תפגשו לפגישה ראשונית אודות הנושא העומד על הפרק. לא פעם אם אינכם חשים שאתם מספיק סומכים על האדם או שאין לכם חיבור אתו, כדאי לוותר
  4. גם אם אין לכם את הידע הנדרש לבניית תיק השקעות, בקשו להיות מעורבים בשלבים השונים של בניית התיק ובכל דבר שחשוב לתת עליו את הדעת בתהליך.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin