מדוע מומלץ להיעזר ביועץ כלכלי על מנת לשפר את ההתנהלות הפיננסית?

מדוע מומלץ להיעזר ביועץ כלכלי על מנת לשפר את ההתנהלות הפיננסית?

בניגוד לדעה הרווחת, לא רק בעלי עסקים זקוקים לייעוץ פיננסי על מנת לשמור על איזון ולשפר את רווחי החברה. גם משפחות נדרשות להתנהלות כלכלית יעילה וחכמה, על מנת שלא להיקלע לחובות ולמינוס במקרה הרע, ולהגדיל את החסכונות שלהן במקרה הטוב. כל הסיבות להיעזר ביועץ כלכלי

רבים מאיתנו “זורמים על החיים” בכל הנוגע להתנהלות כלכלית, מרפרפים בזריזות בדפי החשבונות המגיעים בכל חודש, מהנהנים בחיוב באופן כמעט אוטומטי להצעות הביטוחים והפנסיה המתקבלות ממקום העבודה, וכל עוד המצב מאוזן, כלומר אנחנו לא במינוס, באיזשהו מובן סביר שננוח על זרי הדפנה, מבלי לבדוק באופן מעמיק אם יש דרכים להשתפר, לחסוך יותר ולהנות מהצעות משתלמות יותר.

העניין הוא שרוב האנשים שאין בבעלותם עסק, יוצאים מתוך הנחה שאין צורך להשקיע משאבים וזמן בבחינת הסטטוס הפיננסי של המשפחה. נכון שניהול עסק מצריך הנהלת חשבונות מדוקדקת, לצד טיפול בהיבטים רבים נוספים הכרוכים בניהול החברה, אך תתפלאו לגלות שיש לא מעט מן המשותף בין ניהול כלכלה של עסק או חברה, ובין התנהלות פיננסית של משפחה. 

כלכלת משפחה היא עסק לכל דבר

אנחנו רוצים להציע זווית חדשה לגבי ההתנהלות הכלכלית של המשפחה שלכם. חישבו על כמה משמעותי יהיה להתנהל בתבונה ולחסוך עבור העתיד שלכם, במיוחד בתקופה בה תפרשו לגמלאות, וגם עבור העתיד של הילדים שלכם, דור העתיד.

בדומה לחברה עסקית, גם בחשבונות וחסכונות של משפחה ישנם גורמים המשתנים ללא הרף, ומשפיעים באופן ישיר על החסכונות שלכם וגם על רמת החיים שאתם יכולים לקיים כבר עכשיו. יש כאן תמונה רחבה של הכנסות והוצאות משתנות, שהגורמים המתווספים אליה מעת לעת הופכים את השליטה עליה ליותר ויותר מאתגרת. 

יותר אפשרויות – פוטנציאל גבוה יותר לטעויות

בעבר, הדברים היו פשוטים יותר. אדם היה מגיע לעבודה חדשה, היתה קרן פנסיה אחת או שתיים שהחברה היתה בוחרת ביניהן עבורו, לא נהגו “לרוץ” ולרכוש ביטוחים שונים כמו ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח חיים, ביטוחי רכוש ועוד. 

כיום, מצד אחד אנחנו נהנים ממגוון אפשרויות ומסלולים של ביטוחים שונים, אבל כיצד נדע אילו מהם באמת נחוצים לנו, אילו מיותרים, ואילו מסלולים מתוכם הם המתאימים לנו והמשתלמים ביותר? 

נוסף על כך, יש כמובן מי שיש לו אינטרס לבלבל, להפחיד, להעמיס במידע מיותר ובשורה התחתונה – לגרום לנו לרכוש עוד ועוד ביטוחים.

כמו כן, חברות האשראי מציעות לנו עוד ועוד הטבות אם רק נרכוש את הכרטיס שלהן, ובכך אנחנו מאבדים שליטה ומעקב אחר ההוצאות השונות. בהזדמנות, בדקו כמה כרטיסי אשראי שוכבים לכם בארנק, כאשר בחלקם מעולם לא השתמשתם ואתם עדיין משלמים את דמי החברות עליהם, ובחלקם אתם כן משתמשים אבל לא טורחים לעיין בדפי החיוב שלהם שמגיעים בסוף החודש.

ייעוץ פיננסי יעשה לכם סדר גם בהוצאות השוטפות וגם בביטוחים

בעידן הנוכחי, עבור רוב האנשים שאינם מגיעים מתחום הפיננסיים, אין זמן וסבלנות לעסוק בכל היבטי המצב הכלכלי שלהם, אך כאמור – העניין עלול לבזבז לכם המון כסף ולפגוע בעתיד במאזן של חשבונות הבנק שלכם.

מסיבות אלו ועוד, מומלץ בחום להיעזר ביועץ כלכלי, שיבוא ויעשה לכם סדר בכל היבטי ההוצאות, ההכנסות והביטוחים שלכם. בדיוק כפי שאם הייתם מעוניינים לרדת במשקל ולסגל אורח חיים בריא ונכון, הייתם פונים לאנשי מקצוע כמו תזונאים ומאמני כושר, כאשר רוצים לשפר את המצב הכלכלי וללמוד להתנהל נכון – יש לפנות לאנשי מקצוע מיומנים, שיידעו להנחות אתכם כיצד לפעול נכון ולחתור להצלחה ולרווחים. 

ייעוץ פיננסי נכון, יסייע לכם להגדיל את מה שנשאר לכם מההכנסות, להגדיל את חסכונות הפנסיה שלכם, ליהנות מתנאים טובים יותר בכל הקשור לפוליסות הביטוח שרכשתם, ואף למנף את הסכומים שיש לכם באמצעות השקעות נכונות וחכמות.

מהם שלבי העבודה של היועץ הפיננסי ולמי חשוב במיוחד להיעזר בשירותיו?

בתחילת הדרך, כאשר יועצים פיננסיים ניגשים לטפל בלקוח, הם קודם כל יבחנו את תמונת המאקרו של חשבונות הבנק, יבדקו היטב כמה כסף נכנס בכל חודש וכמה יוצא. בשלב הבא תיערך ירידה לפרטים, תוך חישוב מדוקדק יותר של ההוצאות, כאשר המטרה העיקרית היא למצוא את הדרכים הנכונות לקצץ בהן. 

באותה הזדמנות, יבדקו גם כל הביטוחים שרכשתם, לרבות קרנות הפנסיה בהן אתם מבוטחים. בנוסף, הלוואות כאלה או אחרות, דוגמאת משכנתא או הלוואה אחרת שעדיין לא סיימתם להחזיק לבנק, יבדקו וילקחו בחשבון באותה הנשימה.

בשלב הבא, היועץ הפיננסי יגבש עבורכם תוכנית כלכלית מעשית, באמצעותה תוכלו לייעל ולשפר את ההתנהלות שלכם בכל אספקט בו נדרש שינוי.

כמובן שכאן לא מסתיימת העבודה, ויש להמשיך ולעקוב אחר היישום של ההמלצות שקיבלתם. היועצים הפיננסיים ימשיכו ללות אתכם לאורך זמן, תוך שהם מתאימים את ההצעות וההמלצות למצב הכלכלי המשתנה.

בדומה לספורט ולדיאטה, בסופו של דבר, אתם תידרשו לחולל את השינויים בכוחות עצמכם, אף על פי שקל ומעשי יותר לבצע את כל הצעדים הללו, כאשר יש “מישהו לרוץ איתו”, ולא סתם מישהו – אלא אדם בעל ניסיון עשיר וחיוני בתחום הפיננסי.

ייעוץ פיננסי נחוץ קודם כל לאלו שלא מצליחים לשמור על איזון כלכלי לאורך זמן, ומוצאים את עצמם נכנסים שוב ושוב לחובות ולמינוס בבנק. כמו כן, ישנם מועדים ואירועים בחיים המצריכים סיוע והדרכה כלכלית יותר מאחרים, כמו למשל מועד הפרישה לפנסיה, או הזדמנות בה קיבלתם סכום כסף משמעותי ואתם רוצים לנהל אותו באופן החכם ביותר. אך גם השאיפה לשמור על המצב הקיים ולדאוג לעתיד טוב יותר, היא מספיקה בהחלט כדי להצדיק ייעוץ מקצועי. 

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin