מדוע כל משפחה זקוקה ליועץ כלכלי משפחתי?

מדוע כל משפחה זקוקה ליועץ כלכלי משפחתי?

ברגע שהבאתם ילדים לעולם והפכתם למשפחה, כל התחום הפיננסי הופך להיות מורכב יותר, מאחר וההוצאות שלכם משתנות באופן דינמי. לא רק ששמירה על איזון כלכלי בהווה היא אתגר רציני, מרבית המשפחות גם רוצות לדאוג לעתיד הכלכלי שלהן

כל עוד אתם רווקים, ללא ילדים, ההתנהלות כלכלית שלכם והשמירה על איזון, לא חייבות להיות כרוכות באתגרים משמעותיים. היקף ההוצאות שלכם נשאר יציב וקבוע למדי, כאשר לרוב הוא מורכב משכר דירה, חשבונות חשמל ומים, הוצאות רכב או נסיעות, קניות בסופר ובילויים וחופשות. למעט אירועים חריגים של חופשה גדולה בחו”ל, או רכישת רכב חדש, מבט חטוף על פירוט חיובי האשראי שלכם, ייראה פחות או יותר אותו הדבר בכל חודש. אם אתם סטודנטים, אתם יודעים בדיוק מה לעשות על מנת לחסוך, בין שמדובר בלהישאר לגור אצל ההורים, ובין שמדובר בהכנסה נוספת ממלצרות, שמרטפות ועוד עבודות המתנהלות במשמרות.

ברגע שהופכים למשפחה – ההתנהלות הכלכלית הופכת למורכבת בהרבה

עד כאן טוב ויפה, וגם פשוט למדי. אבל מה קורה כשחתונה וילדים נכנסים לתמונה? ובכן, כאן המצב מתחיל להסתבך. לא רק שההוצאות שלכם כמשפחה הולכות וגדלות, והן גם הרבה יותר דינמיות מאשר שהיו בעבר. לדוגמא, הילד רוצה להצטרף לחוג מסוים – כבר מתווספת הוצאה של כמה מאות שקלים בחודש. האם מסיימת את חופשת הלידה ומעוניינת להכניס את התינוק למסגרת יומית – בום. הוצאה נוספת של אלפי שקלים בחודש, שאינכם יודעים בדיוק מתי תוכלו להפסיק לממן אותה, מאחר וקשה להחליט בשלב זה, אם ומתי תרצו ותוכלו להעביר את הילד למסגרת ציבורית, ולחסוך את ההוצאה הדרמטית הזו. אם חשבתם שהדברים הללו מסובכים רק כשיש ילדים קטנים בתמונה, טעות בידכם. גם לילדים גדולים, סביר להניח שתרצו לעזור לבסס את עתידם, ומדובר פה על הוצאות עוד הרבה יותר משמעותיות, דוגמאת תשלום על לימודים באוניברסיטה, עזרה במימון החתונה, סיוע ברכישת בית ועוד ועוד.  

שני היבטים בכלכלת משפחה, שחשוב להשקיע בהם תשומת לב

אם כן, כמשפחה יש לכם לא מעט דאגות כלכליות, כאשר שני ההיבטים המרכזיים והחשובים ביותר הם קודם כל לשמור על איזון, ולהצליח כל חודש בחודשו – לשמור על הפלוס בחשבון הבנק, גם לאחר שכל החיובים כבר ירדו ממנו. ההיבט השני, שהוא לא פחות חשוב, נוגע לעתיד הכלכלי של המשפחה. מרבית האנשים מעוניינים שיהיו להם גם חסכונות שיוכלו לפדות בעתיד, גם בשביל לעזור לילדים כאמור, וגם כדי לשמור על רמת חיים גבוהה וטובה בעצמם, במיוחד בתקופה שלאחר היציאה לפנסיה. 

איש מקצוע מנוסה, שיוכל להדריך אתכם בדרך הנכונה

תחום הייעוץ הפיננסי, הוא תחום שהולך ומתפתח בשנים האחרונות, בדיוק מתוך ההבנה שיש לדאוג גם להווה וגם לעתיד של כלכלת המשפחה. היועצים הכלכליים הם אנשים שלמדו את התחום לעומקו, ולא רק יודעים כיצד להתייעל מבחינת ההתנהלות הכלכלית היומיומית במשפחה, אלא גם יודעים לכוון אתכם איפה להשקיע, אילו קרנות או אפיקי השקעה אחרים יניבו עבורכם את התשואות היפות ביותר, מהיכן כדאי לקחת הלוואות, במקרה הצורך ואיפה גובה הריבית יהפוך את העניין ללא משתלם ועוד ועוד.

בשלב הראשון, היועץ הכלכלי יסקור את כל תמונת המצב החשבונות שלכם, ויחד תסיקו מסקנות פרקטיות שיתוו את הדרך לצעדים הכלכליים הנכונים שלכם. בשלב הבא, היועץ יימפה את החשבון שלכם ויסמן את המרכיבים הדורשים שינוי ו/או טיפול. גם אם הדבר אולי נשמע לכם פשוט, ואתם תוהים אם לא תוכלו לעשות זאת בעצמכם, כדאי לקחת בחשבון שמדובר בסופו של דבר בנושא מורכב ודינמי. 

יועץ כלכלי משפחתי יוכל לסייע לכם בכל התחומים הרלוונטיים

בהנחה שלא הגעתם מתחום הפיננסיים, מומלץ בחום לשכור את שירותיו של יועץ כלכלי משפחתי, שיודע בדיוק לאן לכוון את הזרקור, ובאילו אלמנטים לטפל, בכל הנוגע לכלכלת המשפחה. יועץ פיננסי שעבר הכשרה ספציפית להדרכת התנהלות כלכלית נכונה במשפחה, יוכל קודם כל לעשות סדר ולתת לכם הכוונות וטיפים מעשיים לגבי ההתנהלות היומיומית שלכם. יחד תבחנו את כל קשת ההוצאות השוטפות שלכם, ותבדקו איפה אתם מוציאים יותר מדי, ומה ניתן לעשות בנידון. עם זאת, כדאי לדעת שיועץ פיננסי הוא לא קוסם, ולא יוכל לחסוך בהוצאות במקומכם. ממש כמו שמאמן כושר לא עושה את התרגילים במקומכם, אלא מדריך אתכם כיצד לעשות אותם באופן המדויק, הבריא והמועיל ביותר, גם היועץ הפיננסי יכול ללוות אתכם ולוודא שאתם מיישמים היטב את ההמלצות שהוא נתן לכם. אבל את שינוי ההרגלים לאורך זמן, אתם תצטרכו לאמץ וליישם בעצמם. 

יועץ כלכלי גם עוזר לכם לבסס עתיד טוב יותר 

התנהלות כלכלית יומיומית נכונה, היא חשובה מאין כמותה, אך הדאגה לעתיד היא לא פחות חשובה. כשמדובר בכלכלת משפחה, אין הכוונה לחסכונות בלבד, אלא גם לביטוחים שונים שאתם רוכשים, לרבות ביטוחי פנסיה ובריאות. כל אלו חייבים להיעשות באופן המדויק ביותר, על מנת לוודא שרכשתם את הביטוח המתאים ביותר, ולא כזה שפשוט מבזבז לכם את הכסף ולא מצדיק את עצמו. היועץ הכלכלי יכול לבצע עבורכם גם בדיקת כפל ביטוחים, באמצעותה תדעו אם לא רכשתם בטעות ביטוחים כפולים או כאלו שאינם רלוונטיים עבורכם. ההוצאות על הביטוחים עלולות לגדול לכדי סכומים משמעותיים מאוד, וכדאי לוודא שלא רק שיש ברשותכם רק את אלו שאתם באמת זקוקים להם, אלא שגם בחרתם את אלו שיכולים למנף את הכסף שלכם – לכסף גדול יותר. בדרך כלל, למי שאינו מגיע מתחום הביטוח, קשה יהיה לזהות ולהבחין בין הביטוחים השונים, ולכן מומלץ בחום לשכור את שירותיו של איש מקצוע מיומן. 

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin