למה חשוב לבדוק באופן מקצועי אם אין לכם כפל ביטוח?

למה חשוב לבדוק באופן מקצועי אם אין לכם כפל ביטוח?

לא פעם אנחנו מתפתים לרכוש ביטוחים שונים ומוצאים עצמנו במצב של כפל ביטוח או פשוט ביטוחים מיותרים. מהי הדרך הטובה ביותר לבדוק זאת ולחסוך סכומים משמעותיים?

בתחומים שונים בכלכלה האישית, אנחנו לא פעם מוצפים באפשרויות ובהצעות, שאם אין לנו מספיק ניסיון וידע בתחום, לרבות בנקאות, אשראי וביטוחים, אנחנו עלולים למצוא עצמנו מבולבלים לאור כל השפע הזה. התוצאה של הסיטואציה הזו היא בדרך כלל שאנחנו משיבים בחיוב ליותר מדי הצעות, כאשר הרבה מהן מיותרות עבורנו, ובשורה התחתונה – מבזבזות לנו כסף לשווא. 

לדוגמא, מי לא מכיר את זה שמתקשרים אלינו מחברת אשראי כזו או אחרת, ומציעים לנו הצעות מפתות כמו הטבות, אפשרויות של הלוואות ללא ריבית, פעולות שונות בחו”ל ועוד ועוד, ואנחנו נכנעים לבסוף, ומוצאים את עצמנו עם עוד כרטיס אשראי שמצטרף לאוסף בארנק. המצב הזה בעייתי משתי בחינות – קודם כל זה שאנחנו סתם משלמים דמי שימוש וכו’ על הכרטיס, והשנייה היא שמרוב כרטיסי אשראי, קשה לנו יותר לעקוב באופן יסודי אחר ההוצאות שלנו. 

באופן דומה, חברות הביטוח לא פעם מציעות לנו כל מיני פוליסות וכיסויים, ובדרך כלל, מתוך כך שאנחנו לא בדיוק מבינים מה הציעו לנו כאן, אנחנו פשוט נענים בחיוב להצעה, לאחר שהשתכנענו שאנחנו אכן זקוקים לביטוח הזה.

עניין נוסף המצטרף לתחום הביטוחים העודפים והמרובים, הוא שלא פעם מבטחים אותנו דרך העבודה באיזשהי פוליסה גנרית שסופקה עבור כל העובדים, ואנחנו אפילו לא מודעים לקיומה, או לפחות לפרטים שלה.

בדיוק מסיבות אלו, עלול להיווצר מצב של כפל ביטוח.

בדיקת כפל ביטוחים יכולה להיות שווה המון

אם כל מה שתיארנו לעיל, נשמע לכם מוכר, אז קודם כל חשוב שתדעו שאתם ממש לא לבד. אולי תמצאו בכך נחמה, אבל לפי הסטטיסטיקות העדכניות, כמעט חצי מתושבי ישראל, נמצאים במצב דומה, ואו שהם מחזיקים בביטוחים כפולים, או שהם מחזיקים ברשותם ביטוחים מיותרים, או, וגם המצב הזה נפוץ, ששני המצבים הללו קורים במקביל.

הדרך הפשוטה והיעילה לגלות אם גם אתם מוציאים כספים בכל חודש על ביטוחים מיותרים או כפולים היא לערוך בדיקת כפל ביטוחים מקצועית ויסודית. נבהלתם? אז קודם כל נרגיע ונאמר שאתם ממש לא צריכים לעשות את זה בעצמכם, וזה גם לא מומלץ במקרה שאינכם משתייכים לתחום הפיננסיים.

אנשי מקצוע מתחום הביטוח יודעים לבצע את הבדיקות הללו באופן מהימן, ובנוסף, קיימים היום אמצעים דיגיטליים שמאפשרים לחסוך זמן ולערוך בדיקות מקיפות ויסודיות בלחיצת כפתור. 

המצבים השכיחים בהם ישראלים משלמים על ביטוח כפול

ישנם מצבים שהם “קלאסיים” לביטוחים כפולים בישראל. אחד מהם הוא במקרה של מעבר למקום עבודה חדש. בארץ, אנשים נוטים לעבור ממקום עבודה אחד למשנהו באופן תדיר למדי, ובכל פעם שאתם מתחילים עבודה חדשה, אתם נפגשים עם סוכן הביטוח ששוכרת החברה, והוא מחתים אתכם על שלל מסמכים, שבואו נודה באמת – לא תמיד יש לכם מושג בדיוק על מה אתם חותמים. אז קודם כל נרגיע, סביר להניח שהחברה רוכשת עבורכם ביטוחים ראויים, אבל לצד זאת, חשוב מאוד לבדוק אם אין ברשותכם את הביטוחים הללו עוד ממקום העבודה הקודם, ובמיוחד – האם אתם ממשיכים לשלם עליהם. לא פעם, במסגרת ביטוחי מנהלים וביטוח פנסיה ממקום העבודה, נלווה לאלו גם ביטוח בריאות, שייתכן מאוד שכבר יש לכם אחד כזה ואתם לא יודעים או לא זוכרים זאת. 

מקרה שכיח אחר, הוא שבמסגרת המשכנתא שאתם לוקחים מהבנק על מנת לרכוש דירה משלכם, אתם מתבקשים לרכוש גם ביטוח חיים. ישראלים רבים לא מודעים לכך שאולי כבר יש להם ביטוח חיים, וכך יוצא שאנחנו משלמים פעמיים על ביטוח שהוא בדרך כלל לא זול. 

קחו אחריות על פוליסות הביטוח שברשותכם

ממש כמו שמאמן הכושר ישמח לאמן אתכם, הרופא ישמח לבדוק אתכם והספר ישמח לספר את שיערכם, אבל כדי שכל הדברים האלו יקרו, אתם אלו שתצטרכו ליזום את הביקור או את הפגישה, גם האחריות על הביטוחים שלכם, ובמיוחד על כפל הביטוחים שלכם, היא קודם כל עליכם. בשלב הראשון, עליכם להיות מודעים לבעייתיות של התחום הזה, ולהבין היטב שמעת לעת, אתם עלולים לצבור ביטוחים כפולים ו/או מיותרים, וליזום את הבדיקה של העניין. נכון שבמקומות העבודה שלכם, חלים על המעסיק חובות כאלו ואחרים לגבי מימון הביטוחים שלכם, אך הווידוא – האם אלו הביטוחים הטובים והמשתלמים ביותר, והאם אין ברשותכם כבר כאלו, הוא עליכם. 

בכל מקרה, חשוב מאוד לבצע אחת לתקופה בדיקה של כפל ביטוחים בעזרת אנשי מקצוע שיודעים לאתר את הביטוחים השונים. כך ניתן יהיה למנוע את תשלומי הביטוח המיותרים או הכפולים.

המלצה חמה – לשכור את שירותיו של גורם מקצועי

על מנת לערוך בדיקה איכותית ויעילה של כפל הביטוחים, אנחנו ממליצים בחום לשכור את שירותיו של גורם מקצועי, שיכול ויודע להשתמש באמצעים המתקדמים ביותר כדי לוודא לא רק שאתם לא משלמים כפול, אלא גם שקיבלתם את ההצעה המשתלמת ביותר מחברות הביטוח, לרבות דמי ניהול ועוד אלמנטים שיכולים לחסוך לכם סכומים משמעותיים ביותר, שיכולים להסתכם באלפי שקלים בכל שנה.

איש מקצוע יכול, למשל, להתמקח עבורכם מול חברות הביטוח ולהשיג עבורכם את ההצעות המשתלמות ביותר, ובכל להוזיל את הביטוחים הקיימים. כמו כן, גורם מקצועי יידע לזהות האם הביטוחים שיש ברשותכם הם אכן המתאימים והנחוצים לכם, באופן אישי ואינדיבידואלי. את כל אלו, לא בטוח שתוכלו לדעת לבצע בעצמכם, ולכן מומלץ בחום להיעזר בגורם שיידע להדריך אתכם אל המסלול הנכון והמשתלם. 

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin