למה ומתי כדאי להיעזר ביועץ פיננסי?

ממש כמו בספורט או בתזונה בריאה, לאף אחד לא היה מזיק להיעזר באיש מקצוע שיידע להדריך כיצד לשפר ולייעל את ההתנהלות הכלכלית. בין אם אתם במינוס בחשבון הבנק ובין שאתם רוצים להתנהל נכון יותר כדי לחסוך ולהבטיח עתיד טוב יותר – מומלץ להיוועץ ביועץ פיננסי

התנהלות כלכלית – שוב על הפרק. לכולנו, רווקים, בעלי משפחות או בעלי עסק, יש חשבונות שונים לנהל. בין שמדובר בתזרים החודשי שלנו אל מול ההוצאות השוטפות, בקרנות הפנסיה, בחסכונות, בקרנות שאולי הקמנו עבור עתיד הילדים, בביטוחי בריאות וביטוחי חיים… אין אדם שהמצב פשוט ונהיר אצלו בחשבונות. בהנחה שאתם לא כלכלנים, אתם עלולים בקלות ללכת לאיבוד בתוך הרשימות והדוחות הללו, מה גם שהם דינאמיים ביותר, מושפעים מגורמים רבים ומשתנים ללא הרף. קשה מאוד לנהל מעקב יעיל ברשות עצמכם, במיוחד אם אתם לא מהתחום. המשמעות של העניין לרוב תתבטא בהוצאות מיותרות ובקושי לחסוך ולהתנהל נכון.

כאן נכנס לתמונה יועץ פיננסי. מדובר באדם שלמד ובקיא בכל פרט ופרט בכלכלה הפרטית או העסקית בארץ, לרבות גובה המסים שאתם צריכים לשלם, ההפרשה הנדרשת לפנסיה ולביטוח לאומי ועוד ועוד. היועץ הפיננסי הוא “על זה” במלוא מובן המילה. ראשית, הוא יבחן עבורכם את כל הפרטים שבתמונת המצב הכלכלית שלכם. הדגש הוא על כמה אתם מכניסים ועל מה אתם מוציאים. ברמה הכי בסיסית – מהו השכר החודשי שלכם, מה גובה הנטו המוזרם לחשבונכם, ועל מה בדיוק אתם מוציאים את הכסף. ההוצאות אצל רוב האנשים מורכבות מהוצאות שוטפות הכרחיות של קיום, כמו תחזוקת הבית, מצרכי מזון וכו’, וכן מהפרשות שיורדות מהחשבון שלכם לצורך מיסים, ביטוחים וחסכונות לטווח ארוך.

הנקודה האחרונה היא משמעותית במיוחד, מאחר שבמהלך בחינת מצב החשבון שלכם, לא פעם עולה כי אתם משלמים על ביטוחים מיותרים, כפולים או לא רלוונטיים. עצם התגלית הזו כבר יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה. בכוחו של יועץ פיננסי גם לבחור עבורכם את תוכניות הביטוח והפנסיה המשתלמות ביותר, ויתכן שייעץ לכם להחליף את הקרן אליה אתם משתייכים.

כמו כן, במסגרת ייעוץ פיננסי, איש המקצוע יוכל להמליץ לכם על דרכים לחסוך בהוצאות השוטפות, שיתכן וחלק מהן יתגלו כמיותרות, בתהליך המשותף של  בחינת ההוצאות שלכם.

השלב הקריטי בו הכדור עובר לידיים שלכם

 

ממש כמו שמתחילים להיוועץ עם דיאטנית או מאמן כושר, על מנת לרדת במשקל ולהתחטב, חשוב לזכור שאמנם איש המקצוע יוכל לייעץ, לתת טיפים וכמובן גם ללוות אתכם לאורך הדרך ולתמוך רגשית ופרקטית, אבל בסופו של דבר – אם קיבלתם החלטה לעשות שינוי, העבודה הקשה והמעשית בשטח היא שלכם. ממש כמו שבדיאטה תצטרכו להצטייד במוטיבציה ובמשמעת עצמית כדי לצמצם ממתקים ופחמימות ריקות, גם כאן תדרשו קודם כל להבין ולהפנים את התהליך לעומק, ואז ליישם אותו בעצמכם. עניין שלא פעם דורש איפוק ושליטה עצמית על הוצאות מופרזות.

ייעוץ פיננסי – לא רק לעסקים אלא גם לצורך ניהול חשבונות פרטיים

 

בעבר נהוג היה לחשוב שרק בניהול עסק יש לתת את הדעת להתייעלות כלכלית, על מנת להגביר את הרווחים. כיום, כמעט ואין אדם או משפחה שלא זקוקים לסיוע ומישהו שיעשה סדר וייתן “בוסט” למצב החשבון.

בהתנהלות כלכלית משפחתית ישנם הרבה גורמים שצריך לקחת יחד בחשבון, ויש הרבה מקום לשיפור ולהתייעלות. ראשית, ישנן ההכנסות של שני בני הזוג, אותן צריך לקחת בחשבון ביחד, בהמשך יש לבחון את הדרך בה מתנהלת כל משפחה ולבדוק איפה יש מקום לחסוך, בין שמדובר על ההוצאות על מותרות, ובין שמדובר באיחוד חשבונות, ויתור על ביטוח מיותר ועוד. יועץ כלכלי מומחה יידע אפילו לזהות אם לקחתם הלוואה עם ריבית לא משתלמת.

כמו כן, ההיצע של קופות הגמל, הביטוחים הפנסיונים וכדומה, הלך וגדל והגיע לרמה שמי שלא מבין בתחום – יכול להתבלבל בקלות ולרכוש פוליסות מיותרות. איש מקצוע שייכנס לתמונה יוכל לחלוש על כל ההיבטים הללו ולהמליץ לכם בדיוק כיצד לנהוג בכל אחד מהם.

מי צריך יועץ פיננסי?

 

ממש כמו השאיפה של כולנו לשמור על כושר, לאכול בריא, לחשוב חיובי ובאופן כללי לנהל חיים בריאים מבחינת גוף ונפש כאחד, גם התנהלות כלכלית נכונה היא משהו שכל אחד צריך לשאוף אליו. במידה ואתם מבני המזל ששומרים על איזון בחשבון הבנק שלכם, ואף מצליחים לחסוך לא רק, עדיין כדאי להיוועץ ביועץ פיננסי, ולו אחת לשנה, על מנת לשמור על הקיים ואולי אף לגלות שישנם אפיקים בהם אתם יכולים לחסוך ולהגדיל את הרווחים והתשואות שלכם.

מקרים משמעותיים יותר שמצריכים את הסיוע של איש מקצוע, הם כמובן אם אתם במינוס בחשבון, ולא מצליחים להגיע לאיזון, במיוחד אם מדובר בחשבון המשפחתי שלכם. במקרה כזה חשוב מאוד להיעזר במישהו ש”ינער” אתכם ואת המצב וייתן לכם כלים להתנהלות שתוציא אתכם מהבוץ, וגם ידריך אתכם כיצד לשמור על איזון.

סיטואציה נוספות בה מומלץ בחום לשכור את שירותיו של יועץ פיננסי, היא בעת פרישה לגמלאות. מדובר ביציאה לדרך חדשה לחלוטין מבחינה כלכלית, מאחר ומהנקודה הזו אתם כבר לא חיים על המשכורת החודשית אליה התרגלתם במשך שנים, אלא מתחילים להתפרנס מקרנות הפנסיה ומהביטוחים השונים שרכשתם, וכדאי שתדעו בדיוק “מי נגד מי” בסיפור הזה.

כמו כן, אם היה לכם מזל וסכום משמעותי התקבל בחשבונכם ממקור כלשהו כמו ירושה או זכייה גדולה, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שידריך אתכם כיצד למנף את הסכום הזה באמצעות השקעה בקרנות או במניות המומלצות ביותר. במקרים רבים הסכום פשוט מופקד בבנק ולא מניב לכם רווחים נוספים, וחבל.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin