טיפים והמלצות לניהול סיכונים פיננסיים

טיפים והמלצות לניהול סיכונים פיננסיים

החיים מלאי הפתעות, וזה נוגע לכל תחום בחיינו. בכל מה שנוגע לתחום הכלכלי, יש סיכונים רבים שיכולים להפוך את המצב הכלכלי ויכולים לגרום לנזק לטווח ארוך וכמו בכל דבר שיש בו סיכונים, כדאי שהסיכונים האלו יהיו כמה שיותר מחושבים כדי שהסיכוי שהם יקרו יהיה קטן יותר, ואם כבר יקרו אז שהנזק יהיה כמה שיותר מזערי.

יש צעדים שונים שאפשר לעשות ויש פעולות רבות שיכולות לשרת את המטרה הזו. יש טיפים רבים שכדאי לקבל וליישם ואם את חוששת מסיכונים פיננסיים, יש לך ממה אבל אם תיערכי אליהם נכון, תעשי טוב לעצמך ולמשפחתך. אז הנה כמה טיפים והמלצות לניהול סיכונים פיננסיים בצורה הטובה ביותר.

השקעות לטווח זמן ארוך

כשאת בוחרת את החברה שתנהל עבורך את ההשקעות שלך, את צריכה לוודא שיש בתיק שינוהל על ידיה גם מניות שהיא רכשה לטווח הזמן הארוך. שוק ההון כידוע הוא שוק תנודתי מאוד שמושפע מלא מעט אירועים ודברים. השקעה לטווח קצר חושפת את תיק ההשקעות שלך לתנודתיות הזו ולעומת זאת השקעה לטווח ארוך היא רווחית יותר ובטוחה יותר. יש מחקרים שונים שבדקו את שוק ההון על טווח של עשרות שנים וגילו שהוא כל הזמן נמצא במגמת עלייה והתקדמות. זה אומר שהמציאות מראה שחייבים גם השקעות לטווח הארוך, וניהול קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או כל אמצעי חסכון פיננסי אחר שמשקיע את הכסף שלך בשוק ההון, צריך לכלול גם השקעות לטווח הזמן הרחוק.

הגנות ביטוחיות לך ולמשפחה

אם יש לך משפחה, בעל וילדים הם מן הסתם החשובים ביותר ואת רוצה את הטוב ביותר בשבילם. הטוב ביותר בשבילם הוא בין השאר הגנות ביטוחיות שונות שיתנו מענה בעת הצורך. הגנות ביטוחיות למשפחה זה אומר בעיקר ביטוח בריאות, מה שנצרך היום יותר ממה שבעבר. למה? כי מערכת הבריאות בישראל כידוע לא הולכת והופכת ליעילה יותר. יש תורים ארוכים יותר לניתוחים, יש טיפולים שאין להם מימון בסל הבריאות, יש אזורים בארץ בהם צריך לנסוע רחוק בשביל לקבל טיפול כזה או אחר ברפואה הציבורית וכל זה מעצים את הרפואה הפרטית.

מניעת סיכונים פיננסיים זה בין השאר בניית תיק ביטוחים משפחתי כזה שמתאים לצרכים שלך. תיק ביטוחים שמצד אחד יענה על הצרכים ועל הסיכונים הפוטנציאליים אך מצד שני, הוא יתאים גם ליכולות הפיננסיות שלך ושל משפחתך. בשביל שזה יקרה את צריכה את סוכן הביטוח הנכון או את היועץ הנכון, אלו שידאגו לא רק לחשבון הבנק שלהם עצמם אלא באמת לך ולמשפחתך.

אל תרוצי לקחת הלוואות

הלוואות הן טריקיות. מצד אחד הן מסייעות ויכולות להוציא מבעיות כאן ועכשיו. היום קל יותר מתמיד לקחת הלוואות וכבר לא צריך לחכות בתור בבנק, להציג המון טפסים ולאחר מכן לחכות כמה חודשים אלא הכול יכול לקרות בכמה קליקים או בשיחת טלפון אחת. את יכולה לקחת הלוואה ולשלם עליה המון בלי לדעת את זה ולכן לא כדאי לעשות צעדים נמהרים יותר מידי. מה כן כדאי? כדאי להתייעץ עם יועץ פיננסי מכיוון שזהו סיכון פיננסי. הוא יכוון אותך ויעשה עבורך בדיקה של ההלוואות המוצעות וזה רלוונטי בעיקר אם מדובר על הלוואה גדולה שתהיה לה השפעה לכמה שנים טובות על החיים שלך.

להכין כמה משכורות בצד

ניהול סיכונים פיננסיים זה אומר גם להיות מפוכחים ולהבין שגם אם המצב הכלכלי הוא טוב הוא יכול להשתנות ברגע. זה אומר שהחיים יכולים להיות עם הפתעות פחות טובות לפעמים, ודוגמא אחת מיני רבות לכך היא פיטורין. עולם העבודה היום שונה לגמרי ממה שהוא היה בעבר. פעם, היה יותר בטחון בעבודה והיום כשהכול בידיים פרטיות, גם מי שיש לו וותק לא יכול להיות בטוח שהוא יישאר במקום עבודתו עד לפנסיה. זו הסיבה שמרכיב חשוב בניהול סיכונים פיננסיים הוא חיסכון ל”יום סגריר” דאגה שיהיו כמה משכורות בצד לכל צרה שלא תבוא…

אל תתכחשי לקיומם של סיכונים

אחת הבעיות של אנשים רבים היא ההתכחשות לכך שיכולים להיות סיכונים פיננסיים שונים כשעושים צעדים פיננסיים כאלו ואחרים. הדבר הראשון שאת צריכה הוא להכיר בכך שיש סיכונים כאלו, שכל צעד משמעותי צריך להיות מחושב ושאת צריכה להתכונן גם לאפשרות הזו. כל משפחה היא כמו עסק והיא מתמודדת עם אתגרים כלכליים כאלו ואחרים, וצריך להכיר את הסיכונים שקיימים.

להתכונן ליום שאחרי הפרישה

אם את כבר לא צעירה ובקרוב את אמורה לפרוש מהעבודה, את צריכה להתכונן ליום שאחרי. מה זה אומר? זה אומר שקודם כל את צריכה לדעת מה יהיה פוטנציאל ההכנסה החודשי שלך. צריך לרכז את כל הנכסים שמהם תקבלי הכנסה חודשית וזה אומר את קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קרנות הפנסיה, ביטוחי המנהלים, ביטוח לאומי וכל השאר. לאחר מכן את צריכה להגדיר את ההוצאות העתידיות שלך וכמובן, לברר האם יהיו לך החזרי מס לאחר הפרישה. תעשי חישוב כללי כמה תוכלי לסייע כלכלית לילדים וכדאי כבר תתחילי לברר מה לעשות עם הכסף שנשאר אם יש כזה (כמו השקעה במניות)

קחי יועץ פיננסי!

זה אולי הדבר החשוב ביותר שאת צריכה לעשות. סביר להניח שלא הגעת מעולם הפיננסיים ולכן ייעוץ פיננסי הוא משהו שאת חייבת! יועץ פיננסי מכיר את כל הסיכונים האפשריים והוא ינחה אותך ויבנה לך תוכנית מדוקדקת אך להתמודד עם אותם סיכונים. אין שום סיבה שתעשי את זה לבד.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin