השקעות אלטרנטיביות – דרכים נוספות להרוויח מהשקעה

השקעות אלטרנטיביות – דרכים נוספות להרוויח מהשקעה

כולנו מחפשים את הדרך הטובה ביותר לגרום לכסף שלנו לעשות עוד כסף ולגדול, באמצעות השקעה באפיקים שונים. אם עד כה נחשפתם בעיקר לאופציות של השקעה בשוק ההון, לרבות אג”ח, כדאי להכיר את האופציות הנוספות שלא רק עשויות להניב עבורכם תשואות נאות, אלא גם לצמצם את הסיכון שאתם לוקחים כאשר אתם משקיעים

מעבר לצורך הבסיסי בפרנסה חודשית שתספיק לכסות את ההוצאות השוטפות ותשאיר אותנו באיזון כלכלי, כיום יותר ויותר אנשים שואפים לחסוך כסף ולצבור סכומים שביום מן הימים יוכלו לשרת אותנו למטרות שונות כמו קניית דירה או שיפוץ דרמטי, עזרה לילדים עם מימון לימודים, קניית רכב, חופשה ארוכה בחו”ל ועוד ועוד הוצאות גדולות שאולי יצוצו בהמשך החיים, בטווח הרחוק. 

רובנו מבינים כיום שסכום ש”סתם שוכב” בתוכנית חיסכון כלשהי ואינו מניב תשואות ורווחים, משול כמעט להפסד של כסף. בשל כך, רבים פונים להשקעה באפיקים שונים, על מנת שהכסף שלהם יעשה עוד כסף במקום סתם להישמר בקופת חיסכון.

הדרכים המקובלות להשקעה – אגרות חוב ונדל”ן

אם כן, רובנו רוצים להנות מסכומים שנוכל לפדות בעתיד, וכמובן שכמה שנצליח למקסם את הפוטנציאל שלהם לגדול – כך יהיה יותר טוב.

הדרך המקובלת ביותר כיום היא לפנות לאפיקי השקעה שונים שיוכלו להניב לנו רווחים נאים, תוך צמצום הסיכון שאנחנו לוקחים, כאשר אנחנו מבינים שהשקעה באגרות חוב או בנדל”ן כרוכה גם בסיכוי להפסד מסוים. לפני שמתחילים להשקיע בכל דרך שהיא, חשוב לדעת שישנם גורמים שונים המשפיעים על מצב המשק בכל עת, ואלו עלולים לבוא לידי ביטוי במידת הרווח וההפסד שלנו מההשקעות, באופן שאינו יציב ואינו לגמרי צפוי. לכן, על מנת לצמצם את הסיכון הכרוך בהשקעות שונות, יש לנהל אותן באופן חכם ומקצועי, וגם לפזר אותן באופן שימזער אותו ככל הניתן.

סוגי ההשקעות הפופולריים ביותר הן השקעה בשוק ההון, לרבות רכישה של אגרות חוב, וגם והשקעות בתחום הנדל”ן, המתבטאות ברכישת נכס כלשהו. האופציה המסוכנת פחות היא להשקיע באגרות חוב, מאחר והריבית שתקבלו עליה היא ידועה מראש ויציבה למדי. אופציה נוספת, מסוכנת יותר אך גם עשויה להניב רווח גבוה יותר, היא רכישת מניות של חברה מסוימת.  

עוד דרך היא כאמור להשקיע בנדל”ן ולרכוש נכס להשקעה. זוהי השקעה שדורשת מכם התחייבות לטווח ארוך, וכן התשואות והרווחים ממנה גיעו במועד רחוק יותר ולא תוכלו להנות מהם בטווח הקצר.

לסיכום, לאפיקי ההשקעה הפופולריים בישראל, שהם השקעה בשוק ההון ובנכסי נדל”ן יש יתרונות וחסרונות שונים, ולפני שאתם קופצים למים, כדאי מאוד להבין לעומק את כל ההיבטים שבהם, לרבות הסיכונים שאתם לוקחים בכל סוג של השקעה. תכנון פיננסי מקצועי ונכון, יוכל להניב לכם רווחים אופטימליים מהכסף שתשקיעו באפיקים השונים. 

עוד דרכים להשקיע ולהנות מרווחים: השקעות אלטרנטיביות

אז כאמור, תיקי ההשקעות הממוצעים בישראל כוללים בעיקר מניות ואגרות חוב, ולעתים גם השקעות בנדל”ן. לצד זאת, בשנים האחרונות מסתמנת מגמה של השקעות אלטרנטיביות, כאשר השקעה במכשירים פיננסים כמו קרנות גידור, קרנות השקעה פרטיות ועוד, הופכת לזמינה יותר ויותר עבור כלל הציבור, גם עבור אנשים שאינם מגיעים מתחום הפיננסים או מתחום ההשקעות בשוק ההון.

הצורך בפיזור סיכונים וגם בגיוון ההשקעות, הוליד את תחום ההשקעות האלטרנטיביות, שמציעות אפשרויות נוספות להשקעה, תוך סיכון נמוך יותר.

לצמצם את הסיכון בהשקעה – ולהנות מרווחים ותשואות

כל מי שעוסק בכלכלה באופן מקצועי מכיר את הנחיית הבסיס – לבחון כל השקעה כנגד האלטרנטיבה.

נקודת המפנה בתחום ההשקעות התרחשה בשנת 2008, בעקבות המשבר הכלכלי הגדול בארה”ב – משבר ה”סאב פריים”. המסקנות מהמכה הכלכלית הקשה שספגה ארה”ב, ובעקבותיה העולם כולו, הביא עמו מסקנות נחרצות בכל הנוגע להשקעות ובמיוחד בהקשר של סיכונים. 

אחת המסקנות שעלו בקרב משקיעים היא שפיזור ההשקעות המתבצעות בשוק ההון – אינו מבטיח את צמצום הסיכון שאנחנו לוקחים, ויש לחשוב על אפיקי השקעה אלטרנטיביים מעבר לשוק ההון.

אז כאמור, בין סוגי ההשקעות האלטרנטיביות שהחלו לתפוס תאוצה, תוכלו למצוא קרנות גידור, קרנות השקעות, הלוואות חברתיות ועוד מוצרים פיננסים שפתחו לציבור הרחב את האופציה להיכנס כמשקיעים. גם גופים מוסדיים כמו חברות ביטוח ובתי השקעות הצטרפו לסיפור, והחלו להשקיע עבור הלקוחות שלהם בנתיבי השקעה שונים, שפועלים לצד תיקי ההשקעות המסורתיים – הסחירים שלהם. 

להשקיע באופן פרטי ולהשתחרר מהתלות במוסדות פיננסים

לצד חברות הביטוח וחברות ההשקעות, היו משקיעים שהמשיכו לחפש אחר אופציות להשקיע באופן עצמאי, וכך נוצרו על ידי קרנות פרטיות אופציות להשקעה עבור לקוחות פרטיים המבקשים לפזר את תיקי הנכסים שבבעלותם. 

הנה רשימה של חלק מהאופציות המוצעות להשקעות אלטרנטיביות, שאפיק התשואה שלהן אינו תלוי בשוק ההון:

התחדשות עירונית – קרנות מימון לתחום ההתחדשות העירונית במסגרתן המשקיע משתתף במימון פרויקטי תמ”א 38 באמצעות הקרן הייעודית לכך.

קרנות גידור – קרנות במסלולי השקעה שונים המפעילים מנגנוני הגנה על תיק הנכסים.

השקעה במתחמי דיור בארה“ב – מסלול השקעה מומלץ בשל התשואה הגבוה שהוא מציע – שילוב של תזרים למשקיע בכל רבעון, ורווח הון ממכירת הנכס המתקבל עם תום ההשקעה.

השקעות בתחום ה– memory care – מדובר בסוג ייחודי של השקעה במתחמי דיור מוגן , המניבה גם תזרים שוטף גבוה, לצד רווח הון שיתקבל עם מכירת הנכס.

קרנות p2p– מדובר בהלוואות חברתיות, במסגרתן ניתן להשקיע סכום המאפשר פיזור רחב מאוד של הלוואות, שגם מספק ביטחון מירבי. אפיק זה מניב תשואה גבוהה למשקיע, זאת בהשוואה לאפיק סולידי בבנק או השקעה באגרות חוב. 

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin