השקעות אלטרנטיביות – איך עושים את זה בדרך הטובה ביותר?

השקעות אלטרנטיביות – איך עושים את זה בדרך הטובה ביותר?

רובנו מכירים ואף לקחנו חלק בהשקעות שונות בבורסה, דוגמת השקעה במניות או באגרות חוב. תחום חדש של השקעות אלטרנטיביות מאפשר ליהנות מתשואות משמעותיות, תוך צמצום הסיכון שנלקח במסגרתן. הקאטצ’ – יש להתאזר בסבלנות עד שרואים את הרווחים, וגם כדאי להיעזר באיש מקצוע מומחה בתחום כדי להצליח

כל מי שעוסק במידה כזו או אחרת בשוק ההון, מכיר אפיקי ההשקעה כמו אגרות חוב, מניות ופקדונות, וסביר להניח שיפנה לתחומים אלו בעת שיש לו סכומים זמינים להשקעה. אך בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים פרטיים מגלים גם את  תחום ההשקעות האלטרנטיביות, שהיו עד לאחרונה נחלתם של גופים גדולים מוסדיים בלבד.

לרבים מאיתנו יש בחשבון הבנק סכומים ששוכבים בצד, ואנחנו כמובן שואפים למנף אותם לרווחים ולתשואות גבוהות ככל הניתן. כנהוג בתחום, לרוב נבחר להשקיע בכוחות עצמנו במניות ובקרנות שונות, ונקווה לרווח נאה.

בסוגי ההשקעות הפופולריים, לרוב לא נדרש ידע נרחב ומעמיק בכלכלה, וזה הבסיסי שרבים מחזיקים בו – לרוב מספיק על מנת להשתתף ולהשקיע באפיקים אלו. 


עם זאת, תחום ההשקעות האלטרנטיביות טומן בחובו סיכון גדול יותר, מאחר והוא מורכב יותר ומצריך הבנה עמוקה ושליטה רצינית יותר בתחום, ולא מומלץ לגשת לעניין בלעדיהן, או לחילופין – ללא ליווי של יועץ השקעות מומחה. 

השקעות אלטרנטיביות מצריכות סבלנות רבה יותר

אם התרגלתם להיכנס כל יום למדדים ולגרפים המציגים את סטטוס המניות והנכסים שהשקעתם בהם, אז כשמדובר בהשקעות אלטרנטיביות המצב קצת שונה. לא מדובר במסחר יומיומי, דינמי ונזיל, אלא בהשקעות המניבות תשואה בטווח הארוך, ויש להתאזר בסבלנות ובאורך רוח, עד לנקודה בה תוכלו להיווכח ברווחים שעשיתם. או כמו שאומרים באנגלית “good things come for those who wait” – דברים טובים מצפים לאלו הממתינים בסבלנות…

הכוכב בתחום ההשקעות האלטרנטיביות – תחום הנדל”ן

אז במה, למעשה, נוכל להשקיע וליהנות מתשואות, בתחום ההשקעות האלטרנטיביות? תחום הנדל”ן, במובן הרחב שלו – נדל”ן פיננסי, מדבר, בנוסף להשקעה בנכסי בנייה, גם על השקעה בחברות נדל”ן, בתשתיות אנרגיה, בזכייניות הסוללות כבישים ועוד. התחום הזה הפך להיות פופולרי במיוחד, כאשר מדובר בהשקעות אלטרנטיביות, ובעיקר כשמדובר על נדל”ן בחו”ל. בוודאי כבר שמעתם על לא מעט אנשים פרטיים שהשקיעו או מתכננים להשקיע בפרויקטים של נדל”ן שהוקמו, או עומדים להתבצע בחוץ לארץ. גם חברות טכנולוגיות מתחום הנדל”ן, פרויקטים של התחדשות עירונית וקרנות השקעה מהתחום, זוכים לפופולריות בקרב המשקיעים.

השקעות אלטרנטיביות – להיות עם האצבע על הדופק כדי לא לפספס הזדמנויות 

החדשות הטובות הן שהסיכון שאתם לוקחים כאשר אתם בחורים בהשקעה אלטרנטיבית, לרוב יהיה נמוך מזה שאתם לוקחים בהשקעות המוכרות. המצב בתחומים הללו הוא יציב יותר, כאשר התנודות תדירות פחות, ופחות מושפעות ממצב הבורסה. זו הסיבה שכדאי לזהות הזדמנות אמיתית ומומלצת להשקעה שכזו, ולתעדף את ההשקעה האלטרנטיבית על פני השקעה אחרת. זאת מאחר וסביר להניח כי התשואה לה תזכו מהשקעה זו – תהיה גבוהה ויציבה יותר. במיוחד בתקופות בהן הריביות נמוכות, כדאי לנסות ולאתר אופציות להשקעה אלטרנטיבית מומלצת.

מתי כדאי למשוך את הרווחים שהופקו מהשקעה אלטרנטיבית?


כאמור, השקעה אלטרנטיבית לרוב תדרוש מכם אורך רוח רב יותר מאשר זה שיידרש כאשר תשקיעו באחד מהנתיבים הפופלריים. גם כאשר מדובר בתזמון בו תוכלו לקצור את הרווחים, לפדות את הכסף ולמשוך אותו אל החשבון שלכם. חשוב לדעת שבמקרה זה לא תהיה אפשרות למשוך אותו לפני המועד הסופי שנקבע. בשונה מתחומים אחרים, כאן אין “נקודות יציאה” לפני הזמן. כאמור, אלו הן השקעות לטווח ארוך, וגם אם יציעו לכם את האופציה של פדיון מוקדם, לרוב הדבר יהיה מלווה בקנס שככל הנראה – לא ישתלם לכם, והרווח הפוטנציאלי הסופי ייפגע באורח משמעותי. 

במקרים מסוימים, תוכלו למכור את המניות שלכם ולמשקיעים אחרים ובכך לצאת מהעסקה ללא הפסד, או בהפסד קל יותר מאשר זה שייגרם מפדיון שהתבצע לפני המועד שנקבע. 

לעקוב אחר ססטוס ההשקעה באמצעות אתר האינטרנט של חברת הניהול 

במקרה שכבר השקעתם בבורסה בעבר במניות מסוימות או באגרות חוב, ודאי התגלתם לעקוב אחר התמורות החלות בהן באתר הבנק שלכם, בחשבון הבנק הפרטי. כשמדובר בהשקעות אלטרנטיביות, לרוב הדבר לא יתאפשר בקלות שכזו. מה שכן, חברות ניהול המתמחות בתחום הפיננסיים, יאפשרו לכם לעשות שימוש באתרים שלהן וצורך קבלת מידע לגבי סטטוס ההשקעה האלטרנטיבית שלכם. הממשקים האינטרנטיים הללו נוחים לשימוש ולקריאה, והחברות דואגות לעדכן אותם במידע שוטף, שיאפשר לכם לקבל את תמונת המצב המלאה לגבי ההשקעות והתשואות שלכם.

אל תקלו ראש בבחירת חברת הניהול שלכם

כאמור, תחום ההשקעות האלטרנטיביות מצריך ידע נרחב והבנה מעמיקה בתחום הפיננסיים, הרבה מעבר לאלו שיש למי שלא עוסק בתחום באופן מקצועי.

במידה ואתם מעוניינים ליהנות מהתשואות, היציבות והסיכון הנמוך הכרוכים בהשקעה אלטרנטיבית, כדאי להשכיל בבחירת חברת ניהול שתנהל עבורכם את המהלך הזה.

הרשת היום מלאה במידע זמין לגבי כל חברה בתחום, ותוכלו להשיג מידע לגבי ההיסטוריה של החברה. כדאי לבחון את התנהלותה בעתות משבר כלכלי, את ההישגים הבולטים שלה בתחום, וכמובן – את הוותק. “אין חכם כבעל ניסיון” – ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בתחום מורכב ודינמי, שמשנה את מרקמו ואת התנהלותו באופן תדיר. 

כמו כן, ערכו בדיקה מעמיקה לגבי מנהל ההשקעות העומד בראש תחום ההשקעות האלטרנטיביות בחברה. מומלץ לבחון את הישגי העבר שלו ואולי אף להשיג חוות דעת מלקוחות שעברו דרכו.

כך או כך, אם החלטתם לפנות לנתיב של השקעות אלטרנטיביות, היעזרו באנשי המקצוע המיומנים ביותר בתחום, על מנת לצמצם סיכונים ולהימנע מטעויות. 

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin