המפתח להתנהלות כלכלית נכונה בהווה ובעתיד – תכנון פיננסי

המפתח להתנהלות כלכלית נכונה בהווה ובעתיד – תכנון פיננסי

כיום, בניגוד לעבר, לאנשים רבים חשוב מאוד כיצד ייראה עתידם הכלכלי, לרבות התקופה שלאחר הפרישה לגמלאות. באמצעות תכנון פיננסי מקצועי, תוכלו לדאוג להתנהלות כלכלית נכונה כבר מעכשיו

תחום הפיננסיים הוא תחום מורכב למדי, ובמקרה שאינכם באים מהתחום ולא קיבלתם הכשרה ספציפית וייעודית לניהול כספים, סבירות גבוהה שאינכם שולטים במאה אחוז במה שקורה אצלכם בחשבון הבנק, לרבות חסכונות וקרנות אשר יעמדו לרשותכם לפדיון בעתיד. יש לכך כמה היבטים, כאשר המרכזיים ביניהם הם קודם כל ההווה, כלומר מה קורה בחשבון שלכם נכון לעכשיו, האם אתם במינוס, האם אתם מאוזנים, ובמקרה שיש לכם עודפים בעובר ושב – האם אתם עושים את הדבר הנכון כדי למנף אותם ולהגדיל אותם, באמצעות אפיקי השקעה וכו’. העניין השני החשוב, עוסק בטווח הרחוק יותר, שהוא לא פחות חשוב – ניהול החסכונות שלכם וגם שליטה בתחום הביטוחים שרכשתם – האם אלו הביטוחים המשתלמים ביותר, אשר יבטיחו לכם ולילדיכם רמת חיים אופטימלית בעתיד, ויכסו אתכם היטב למקרה של כל צרה שלא תבוא, חלילה. 

ייעוץ פיננסי נכון כולל טיפול גם בהווה וגם בעתיד

ההתנהלות הכלכלית של משפחה, היא כאמור עניין מורכב וגם דינאמי – אלמנטים מסוימים בו משתנים ללא הרף ויכולים לפגוע במצב החשבונות והחסכונות שלכם, ולכן קודם כל ולפני הכל, מומלץ בחום לשכור את שירותיו של איש מקצוע מיומן, שיוכל להעניק לכם יייעוץ פיננסי אישי, בהתאמה למצב המשפחתי וההתנהלות הכלכלית הספציפית של בני הבית שלכם.

בדומה לתחומים אחרים, כמו ספורט או בריאות, בהם סיוע והדרכה של איש מקצוע כמו מאמן כושר או אפילו רופא, יכול לחולל הבדל של שמיים וארץ. הגישה הכללית היא שאיפה שאנחנו לא מתמצאים במאה אחוז, תמיד כדאי להעביר את הכדור למומחים שיכוונו אותנו לדרך הנכונה. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר בכסף שלכם.

המפתח להתנהלות כלכלית נכונה כבר עכשיו, כזו שתשאיר אתכם מאוזנים ורגועים, וגם כזו שתסייע לכם להנות מרמת חיים טובה, לצד חסכונות יפים, הוא כמובן תכנון פיננסי נכון ומקצועי. עם זאת, תכנון לבדו לא יכול להספיק, אלא שיש להעניק לכם גם את הכלים כיצד ליישם את התוכנית הכלכלית שנבנתה עבורכם על ידי היועץ הפיננסי, וכן נדרש גם ליווי לאורך זמן, תוך הכוונות, דיוקים ו”פיין-טיונינג” על ידי איש המקצוע.

ממש בדומה לכך שלא די בכך שמאמן כושר יכתוב לכם תוכנית אימונים ובה תרגילים שונים שעליכם לבצע, הוא צריך גם ללוות אתכם ולוודא שאתם עושים את התנועות הנכונות, כאלו שלא רק יגנו על הגוף שלכם מפגיעה, אלא גם יחזקו ויחטבו אתכם בצורה הטובה ביותר. העניין הזה נכון במיוחד לתחום ההשקעות, שהוא תחום ריסקי יותר, ומהלך לא מדויק ולא נכון, עלול לפגוע לכם בחשבון הבנק במקום למנפו.

במילים אחרות, תכנון פיננסי הוא חשוב ונחוץ ביותר, אך יש להקפיד בצורה מקצועית, על האופן בו אתם ממששים את התוכנית. 

כיצד מתנהל תכנון פיננסי?

על מנת לבנות תוכנית פיננסית מקצועית, יש להיפגש עם מתכנן פיננסי שעבר הכשרה ייעודית לתחום. המתכנן הפיננסי בוחן יחד איתכם את כל תמונת המצב החשבונות שלכם – מהי רמת ההכנסה החודשית הקבועה שלכם, מהן ההוצאות הקבועות וגם האם מתוכננות הוצאות גדולות או חריגות בעתיד הקרוב או הרחוק, מה סטטוס החסכונות הפנסיוניים והביטוחים שלכם, האם ישנם נכסים השייכים לכם ועוד. בסופו של דבר, התוצר החשוב של הפגישות האלו, יהיה מפה פיננסית, שתפשט את המצב ותשפוך אור על העתיד הכלכלי שלכם ושל משפחתכם.

למה מפה פיננסית היא כלי כל כך חשוב ויעיל לניהול החשבונות שלכם?

המפה הפיננסית היא אולי הכלי החשוב ביותר לניהול הכספים שלכם, מאחר והיא קודם כל מרכזת במקום אחד, באופן נגיש ופשוט להבנה, את כל המידע הרלוונטי הנוגע לכספים שלכם – אלו שכבר יש ברשותכם ואלו שעתידים להגיע, הן בטווח הקצר (למשל משכורת חודשית) והן בטווח הארוך (למשל פדיון של חיסכון). ברגע שכל המשאבים הפיננסיים פרושים לנגד עיניכם (ולנגד עיני המומחה הפיננסי), קל יותר לערוך התאמה בין השאיפות הכלכליות שלכם לבין מה שעומד לרשותכם למימושן, וכך לקבל את ההחלטה הפיננסית הנכונה ביותר לגבי כל שלב בחיים. 

המפה הפיננסית יכולה לספק תשובות  לשאלות שקשה לקבל עליהן תשובות בכל דרך אחרת, באופן מרוכז ונהיר. לדוגמא, האם תוכלו בעתיד, באמצעות החסכונות שייפדו, לרכוש דירה עבור הילדים או לכל הפחות לסייע להם? מה יהיה גובה הקצבה הפנסיונית שתקבלו בגיל הפרישה? האם אתם משלמים דמי ניהול הוגנים, או למעשה מפסידים סכום משמעותי בגינם? האם בעתיד, באמצעות החסכונות, תוכלו להגשים את החלומות והשאיפות שלכם, או שאתם לא מחוברים למציאות המתרחשת אצלכם בחשבון?

ייעוץ ותכנון פיננסי הופך להיות עניין אלמנטרי

כיום, בניגוד לעבר, המודעות להתנהלות פיננסית נכונה עלתה באופן ניכר, ובמיוחד כשמדובר על העתיד. אנשים רבים מעוניינים להשיג שליטה על מה שקורה להם בחשבון, ולא רק להימנע ממצב של מינוס, אלא לבחון כיצד הם מגדילים עוד ועוד את החסכונות שלהם, בעיקר באמצעות השקעות נכונות, וכיצד הם מייצרים מהכסף שכבר יש להם – עוד כסף. תחום נוסף שבעבר היה מתקבל כברירת מחדל בקרב רבים, הוא תחום הפנסיה. כיום אנשים מבינים שהחיים שלאחר הפרישה מהעבודה הם חשובים ויש להם חלומות גדולים לגבי התקופה הזו בחייהם. בין שמדובר בלהנות מהחיים בעצמם, ובין שמדובר ביכולת הטובה לסייע לילדים לממש את חלומותיהם ולהתקדם בחיים. תכנון פיננסי מקצועי ואיכותי, יכול להשפיע באופן ניכר על כל ההיבטים האלה, ולוודא שאתם מתנהלים היטב ודואגים לעתיד טוב יותר. 

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin