המסלקה הפנסיונית – כל מה שצריך לדעת

המסלקה הפנסיונית – כל מה שצריך לדעת

פנסיה. מי לא שמע את המילה הזו?! האם כולם יודעים מה זה אומר? לא בטוח. על כן, קיימות בשוק מגוון חברות שנותנות מענה לשכירים בכל הנוגע לכספי הפנסיה שלהם. אנחנו חברת WISE-FPנמצאים בחוד החנית של תחום השירותים הפיננסיים ויודעים לתת את המענה המושלם לכל שאלה שמתעוררת בתחום.

אחד מהמושגים החדשים בתחום ההפרשה הפנסיונית הוא המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר. הרבה שכירים אינם יודעים כלל שמדובר בפיתוח שנועד מאוד לסייע להם לעקוב אחר קרנות הפנסיה שלהם ולכן, ננסה מעט להסביר מהי המסלקה הפנסיונית, למה היא מיועדת ואילו שירותים ניתן לקבל דרכה.

פנסיה – לעצמאי ולשכיר

לפני שנתחיל לפרט אודות המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר והמטרות שלה, חשוב להבין מהי פנסיה. הפנסיה היא למעשה סכום כסף מצטבר כאשר בכל חודש מופרש סכום מסוים שעובר לקרן הפנסיה ונשמר בה עד לזמן הפירעון. כל בן אדם עובד חייב להפריש לפנסיה, בין אם הוא עצמאי ובין אם הוא שכיר שעובד תחת מעסיק כלשהו. ההבדל בין שכיר לעצמאי במקרה הזה הוא, שעצמאי צריך לדאוג להפריש מההכנסות הכוללות שלו סכום לפנסיה, בעוד שאצל השכיר, מוטלת הדאגה הזו בעיקר על המעסיק. אומנם חלק מהכסף שמופרש יורד מהמשכורת שלו אך גם המעסיק צריך להפריש עבורו ולדאוג שבכל חודש יועבר סכום הכסף שנקבע בחוק לקרן הפנסיה של כל עובד שהוא מעסיק.

יוצא לפנסיה – מה זה אומר?

אף אחד אינו נשאר צעיר לנצח וככל שמתבגרים קשה יותר לעבוד, במיוחד כאשר מדובר בעבודות פיזיות. על כן, קיים חוק כי אדם שהגיע לגיל מסוים, צריך לפרוש מעבודתו והמעסיק אף רשאי לחייב אותו לפרוש. על פי החוק, גיל פרישה חובה מעבודה בישראל הוא 67 לנשים ולגברים, כאשר טווח הגילאים יכול להשתנות בעקבות פרמטרים שונים.

כאשר עובד יוצא לפנסיה הוא מאבד למעשה את מקור ההכנסה שלו, זה שכלכל אותו במהלך עשרות שנים וסייע לו לחיות את חייו ברמה מסוימת. וכאן מתחיל תפקידה של הפנסיה – הסכום החודשי שהפריש והפרישו עבורו במהלך אותם שנים. קרן הפנסיה מהווה כעת את מקור ההכנסה היחיד של הפנסיונר והכספים שהוא מקבל ממנה מידי חודש מאפשרים לו להמשיך לחיות ברמת החיים בה הוא חי עד שיצא לפנסיה.

קצבת זקנה – האם אפשר לחיות ממנה?

ישראל נחשבת למדינה מתוקנת אשר דואגת לאזרחיה ולכן קיים המושג של קצבת זקנה. קצבה זו משולמת על ידי הביטוח הלאומי וכל אזרח ותיק שפרש מעבודתו זכאי לקבל את הקצבה הזו מידי חודש מהיום שהודיע לביטוח הלאומי כי הוא יצא לפנסיה. נשאלת השאלה – אם כן, בשביל מה צריך להפריש במהלך כל השנים כספים לפנסיה? אז חשוב לדעת כי קצבת הזקנה הינה קצבה זעומה מאוד ולכן כלל לא מומלץ להסתמך עליה כמקור הכנסה לאחר היציאה לפנסיה.

נכון שבגיל צעיר זה קצת מוזר לחשוב על שלב היציאה לפנסיה, אך אנשים חכמים כן יתכוננו לשנים האלה כמו שצריך. אז בכדי שתוכלו בבוא העת להמשיך לחיות ברמת החיים אליה הורגלתם כל השנים, חשוב מאוד לוודא כי כספי פנסיה מופרשים עבורכם כחוק ונשמרים בקרן פנסיה הרשומה על שמכם.

היכן נשמרים כספי הפנסיה?

כספי הפנסיה המופרשים נשמרים בקרנות פנסיה שבבעלות חברות ביטוח שונות שקיימות בשוק. כל בית עסק בוחר חברת ביטוח שאיתה הוא עובד ואצלה הוא מפקיד את כספי ההפרשות של העובדים שלו. אם כך, ייתכן מאוד כי כאשר אתם מחליפים מקום עבודה, יהיה עליכם לעשות היכרות עם חברת ביטוח אחרת שבה יישמרו מהיום כספי ההפרשות שלכם מכיוון שמקום העבודה החדש עובד עם חברת ביטוח שונה ממקום העבודה הקודם.

זו למעשה התשובה לשאלה – מדוע מפוזרים כספי הפנסיה בקרנות שונות. הישראלים אינם מחזיקים מעמד לאורך שנים במקום עבודה אחד ולכן יהיו גם כספי הפנסיה שלהם מפוזרים בקרנות שונות ואצל חברות ביטוח רבות. אז מה יעשה אדם שרוצה לדעת כמה כסף כבר נצבר על שמו בקרן הפנסיה? כיצד הוא יכול לדעת שהסכום הקיים שם אכן יספיק לו לאורך שנות הזקנה? בדיוק לשם כך השקיע משרד האוצר בפרויקט מיוחד ושמו “המסלקה הפנסיונית”.

המסלקה הפנסיונית  – כל המידע במקום אחד

המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר מאפשרת לאסוף בצורה מסודרת את כל המידע אודות החסכונות הפנסיוניים שלכם אשר קיימים בכל חברות הביטוח ובבתי ההשקעות השונים. המסלקה עובדת בצורה מאוד נוחה ופשוטה וכל שעליכם לעשות הוא פשוט להירשם אליה באתר האינטרנט הרלוונטי. עם ההרשמה תקבלו קוד גישה אישי ובאמצעותו תוכלו לקבל את כל המידע שקיים על שמכם בכלל החברות.

סוגי המידע שניתן לקבל מהמסלקה הפנסיונית

איסוף המידע דרך המסלקה הפנסיונית הינה פעולה שכרוכה בתשלום ועל כן, לאחר שתבצעו את התשלום תישלח בקשה לאיסוף מידע אל כל חברות הביטוח שקיימות בשוק ובתוך מספר ימים תוכלו לצפות בכל המידע אודות הקרנות שלכם בחברות הביטוח השונות. מלבד קבלת מידע באופן חד פעמי, ניתן להיעזר במסלקה לצורך קבלת שירותים נוספים בתחום. כמו לדוגמא לקבל מידע מצטבר אודות הקרנות שלכם בתדירות קבועה של פעם בחודש, פעם ברבעון וכן הלאה. ניתן גם לקבל מידע רק מגוף נבחר כלשהוא, להעביר דרך המסלקה מסמכים לגופים מוסדיים ועוד.

המסלקה הפנסיונית – המידע שלכם מוגן ומאובטח

משרד האוצר השקיע משאבים רבים בכדי לוודא כי המידע האישי המועבר דרך התוכנה יישאר בטוח ומאובטח ויגיע אך ורק לגורם שאמור לקבל אותו. משרד המשפטים אף קבע הוראות ותקנות מחמירות בנוגע לאבטחת המידע במסלקה, הכול כדי להבטיח שהמידע הרגיש לא יגיע לזרים.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin