בדיקת כפל ביטוחים: להיות עם היד על הדופק ולהימנע מהוצאות מיותרת

בדיקת כפל ביטוחים: להיות עם היד על הדופק ולהימנע מהוצאות מיותרת

בתחומים רבים אנחנו שולטים בהוצאות שלנו ומוודאים בפירוט האשראי שלא חייבו אותנו לשווא. אך כשזה מגיע לתחום הביטוח – רובנו הולכים לאיבוד. התוצאה היא תשלומים כפולים ומכופלים על ביטוחים שהם לא פעם מיותרים

כשזה נוגע להוצאות שלנו, אנחנו יודעים להיות עם היד על הדופק בדרך כלל. רובנו עוברים על חיובי האשראי שלנו כל חודש ומוודאים שלא חייבו אותנו על משהו שלא קיבלנו, כשאנחנו עומדים לרכוש פריט מסוים, כמו מוצרי חשמל וכדומה, אנחנו עורכים השוואת מחירים מקיפה ורוצים להבטיח שנקנה את הזול והטוב ביותר… אז למה כשזה נוגע לביטוחים אנחנו נאלמים דום, נרתעים מהעיסוק בתחום, ואפילו אם אנחנו חושדים שאנחנו משלמים סכומים עודפים ומיותרים, פעמים רבות נעדיף להימנע מהעיסוק הזה?

יש למישהו אינטרס לבלבל אתכם

עבור רבים מאיתנו, תחום הביטוחים הוא ממש “סינית”, ואין להם יד ורגל בו. חברות הביטוח השונות מציעות לנו מבחר ביטוחים הנוגעים לתחומים שונים, ומי שלא מגיע מהתחום – לרוב יעדיף פשוט להסכים באופן עיוור להצעה, מבלי ממש להבין מה המשמעות שלה. בנוסף, תחום הביטוחים הוא משהו שמעורר קונוטציה של בירוקרטיה סבוכה ומעייפת עבור רבים, מה שמעודד את הסלידה מלהתעסק בו.

 

מי שנהנה מחוסר האוריינטציה שלכם בתחום הביטוח הוא כמובן חברות הביטוח, שלא יסרבו לקבל את הכסף שלכם, גם אם עבורכם מדובר בהוצאה מיותרת לחלוטין. אלו יגדילו ויציעו לכם עוד ועוד ביטוחים, בתקווה שתאמצו כל הצעה כזו ותבזבזו כמה שיותר, גם אם מדובר בביטוח שכבר יש לכם ואתם לא מודעים לקיומו.

לפי מחקר שנערך בתחום הביטוח על ידי משרד האוצר, נמצא כי לא פחות ממחצית הישראלים – מחזיקים בביטוח כפול וכמובן משלמים פעמיים על אותו המוצר. במקרים מסוימים אנשים מגיעים אפילו לתשלום משולש על אותו הביטוח, ואיש לא טורח להסב את תשומת לבם לכך, בוודאי שלא חברות הביטוח.
הוצאה מיותרת נוספת על ביטוח, יכולה להתבצע כאשר אנחנו רוכשים פוליסת ביטוח שאינה באמת רלוונטית לנו. 

אילו סוגי ביטוח הם מועדים לפורענות ואתם עלולים לשלם עליהם כפול?

 

כאמור, מרבית האנשים שאינם מגיעים מתחום הביטוח, יפקידו את אמונם אצל סוכן הביטוח התורן בו יתקלו ויאפשרו לו לעשות כרצונו. מי לא מכיר את המעמד הזה, בעת החלפת מקום עבודה למשל, בו אנחנו יושבים עם סוכן הביטוח של מקום העבודה, והוא נותן לנו למלא טפסים – “תחתום כאן וכאן וכאן..” האם עצרתם אי פעם לבדוק באמת על מה אתם חותמים? הביטוחים שלרוב אנשים רוכשים פעמיים בהקשר זה הם ביטוחי בריאות, שנכללים בביטוחי הפנסיה שהמעסיק עשה עבורכם.

עוד דוגמא קלאסית לביטוח כפול, הוא ביטוח חיים. בהקשרים שונים בחייכם אתם נדרשים לרכוש פוליסה של ביטוח חיים, ואתם עלולים לפספס את העובדה שאולי כבר יש לכם אחד. לדוגמא, כאשר לוקחים משכנתא על בית שאתם מעוניינים לקנות, לא פעם יבקשו מכם לעשות ביטוח חיים.

הדרך הטובה ביותר להימנע מכפל ביטוחיםקרנות נאמנות


ראשית כל ולפני הכל – הגיע הזמן להתעורר ולקחת אחריות. בשורה התחתונה – מדובר בהוצאות שלכם, כאשר ביטוחים הם הוצאה משמעותית ברמה החודשית, וחשוב שתהיו מודעים בדיוק על מה אתם משלמים ובדיוק אילו פוליסות כבר רכשתם. בכל מקום עבודה יש מי שאמון על התחום, נסו לפנות אליו ולבקש את פירוט הביטוחים שלכם. מומלץ לחזור על הפעולה לפחות אחת לחצי שנה. 


כמו כן, אנשי מקצוע מהתחום ידעו לערוך עבורכם בדיקת כפל ביטוחים
מקיפה ומקצועית, כאשר יש ברשותם את הכלים לחקור את כל הגופים והחברות בהם ביטחתם את עצמכם, בכל תחום – החל מביטוחי בריאות, ביטוחי חיים ועד ביטוח נסיעות. לאנשי חברות הייעוץ יש את המקורות להגיע אל כל החשבונות והסכומים המדויקים שהופקדו אצל חברות הביטוח השונות, ולסייע לכם להימנע מהוצאות מיותרות.

הסוד לחיסכון וייעול ההוצאות – תכנון פיננסי מקצועי

 

לאחר שכל המידע הרלוונטי נמצא בידיכם ובידי היועץ הפיננסי, תוכלו יחד לערוך תכנון פיננסי מקצועי ומוקפד. כמו בכל תחום בחיים, בו אנחנו מעוניינים להתייעל ולעבוד באופן מסודר יותר – הסוד הוא בתכנון. אנשים המעוניינים לייעל את סדר היום שלהם ולפנות לעצמם זמן, נדרשים לתכנן את לוח הזמנים היומי שלהם בקפידה, אנשים המעוניינים לקצץ בקלוריות שהם צורכים ולרדת במשקל, צריכים לתכנן מראש מה יאכלו במשך היום וכו’ וכו’…

אותו עיקרון פועל גם כשרוצים לחסוך בהוצאות, ובמיוחד בתחום הביטוח, כשהמסלול שלכם פחות או יותר צפוי מראש.

כמה אתם יכולים להרוויח מבדיקת כפל ביטוחים על ידי יועץ פיננסי?


בדיקת כפל ביטוחים המתבצעת על ידי איש מקצוע, יכולה לחסוך לכם הרבה מעבר לזמן ממושך וכאבי ראש. יועץ פיננסי יכול לזהות עבורכם לא רק את הכפילויות בביטוחים, אלא גם להבחין אילו ביטוחים הם מיותרים לחלוטין ואף להמליץ באיזו חברה הביטוח משתלם לכם יותר ולאורך זמן. איש מקצוע שיעבור על הר הביטוח שלכם, ידע לקבוע באופן כמעט מיידי איפה פעלתם נכון ואיפה יש מקום לתיקונים ולשיפור.

לאחר שתיישמו את הוראות היועץ, תוכלו להוזיל באופן משמעותי את התשלומים השונים, וליהנות מהתחרות הגבוהה שבין החברות. הוזלה כזו יכולה להאמיר לסכומים של אלפי שקלים בשנה.

כמו כן, איש המקצוע יוכל להתאים לכם באופן אישי את הביטוחים הרלוונטיים, ולשחרר אתכם מביטוחים שרכשתם שלא לצורך בעבר, ואף להזהיר אתכם מביטוחים עתידיים שאינם מועילים לכם. 

כך תבחרו את חברת הייעוץ

 

כשאתם ניגשים לבחור את חברת הייעוץ, שתסייע לכם בתכנון הפיננסי, חשוב לשים לב שמדובר בחברה מנוסה ומומלצת, הנהנית ממוניטין טוב בעקביות. כמו כן, חשוב שהחברה תהיה חפה מאינטרסים, אובייקטיבית, אמינה, וכזו המציעה שירות אישי עם אנשי שירות זמינים ונגישים. 

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin