בדיקת הר הביטוח

כל אזרח הגון בישראל מפריש בכל חודש כסף לצרכי ביטוח. מעבר לחובה האזרחית יש לנו ביטוחים נוספים ושונים. הבלגן שנוצר מהביטוחים הללו עשוי לגרור תשלומי ביטוח כפולים והוצאות מיותרות. שלא לדבר על ביטוחים שאנחנו לא באמת יודעים מה איתם, היכן נמצא הכסף ואיך ממשים את הזכויות המגיעות לנו.Wise FP מסבירים לכם איך לעשות סדר בבלגן.

הר הביטוח עושה סדר בביטוחים

משרד האוצר ורשות שוק ההון ביטוח וחיסכון הם אלו שעומדים מאחורי הפרויקט המכונה הר הביטוח. אתר הר הביטוח מאפשר לכל אחד למצוא את כל פוליסות הביטוח אותם הוא רכש בכל תחומי הביטוח האפשריים. מעבר לכך ניתן למצוא את פוליסות הביטוח של אדם שכבר הלך לבית עולמו.

מהי המטרה של משרד האוצר בשירות הזה? למעשה כל זה נועד בכדי להקל על צרכן הביטוח כך הוא יוכל לדעת מה וכמה הוא מוציא בכל חודש עבור תשלומי הביטוח השונים. מעבר לכך קורה לא פעם שאדם משלםביטוחים כפולים בלי שהוא בכלל מודע לכך. כלומר הוא משלם ביטוח מיותר בלי שיהיה בכך כל צורך. את זה הוא יוכל לבדוק באמצעות הר הביטוח.

הר הביטוח הוא מנוע דומה למדי לזה של הר הכסף, למי שמכיר. הר הכסף היא התוכנה אשר באמצעותה ניתן לאתר חשבונות בנק אבודים, או לגלות חסכונות פנסיוניים או פוליסות ביטוח חיים הרשומים על שמכם כאשר במקרים מסוימים אף שכחתם לגמרי מקיומם ישנה גם האפשרות של איתור כספים של אנשים שכבר נפטרו.

משרד האוצר מעמיד את האפשרות של הר הביטוח שזהו מנוע לאיתור ביטוחים כאשר הבדיקה הזו מתבצעת באמצעות הקשת מספר הזהות של המבוטח.

הר הביטוח – איך הוא נולד?

מספר חודשים לפני שמשרד האוצר השיק את הר הביטוח הוא כבר הודיע על השקת האתר. בכך הוא למעשה גרם לכך כי יזמים זריזים עלו מהר על הרעיון ו’תפסו’ את השם – הר ביטוח. הדבר הזה גרם לכך כי הר הביטוח הוא לא אתר בלעדי. יש עוד אתרים שלכאורה נחשבים כאתרים מתחזים או אתרים מתחרים כאשר אלו נושאים כולם את אותו השם – הר הביטוח.

אז איך יכול בן אדם לדעת האם הוא הגיע אל האתר המקורי, להר הביטוח האמתי, האתר אשר פועל מטעם המדינה ומטעם משרד האוצר ולא אל זה המזויף? אז כאן חשוב להבחין בהבדל בין הכותרות של האתרים השונים כאשר יש לשים לב לשמו המדויק של האתר אליו נכנסים. חשוב לוודא כי הכותרת מציינת כי מדובר באתר של”רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון” וכי יש באתר הפניות אל המחשבונים של משרד האוצר כמו הר הכסף, מחשבון ביטוח דירה, מחשבון רכב חובה ועוד מחשבונים נוספים.

איזה ביטוחים מוצגים בהר הביטוח?

הר הביטוח הוא לא אתר שמסוגל לאתר את כל הביטוחים הקיימים. בגדול הוא מאפשר את איתור הביטוחים אשר עליהם שם משרד האוצר דגש והוא הסדיר בהם את הרגולציה ובחלק מהמקרים הוא אף הגדיר את הפוליסות על מנת שהן תהיינה אחידות וקלות להשוואה.

בגדול אפשר למצוא את הביטוחים הבאים. ביטוחים כלליים, ביטוחי בריאות וביטוחי חיים.

תחת הכותרת של ביטוח כללי יש את ביטוחי הרכב ואת ביטוחי מבנה.

ביטוח רכב – כולל ביטוח חובה, ביטוח צד ג’ וכן ביטוח מקיף לרכב.

ביטוח מבנה – כולל ביטוח המבנה והתכולה, ביטוח מבנה בלבד וביטוח תכולה בלבד, ביטוח דירה וביטוח עסק.

תחת הכותרת ביטוח בריאות נכללים -ביטוח בריאות, ביטוח סיעודי וביטוח אובדן כושר עבודה.

ביטוח בריאות– זהו ביטוח הכולל ביטוח בריאות פרטי כמו גם ביטוח בריאות קבוצתי. מוצגים סוגי הביטוחים הבאים – ניתוחים בארץ, ניתוחים בחו”ל, תרופות, השתלות, תאונות אישיות, מחלות קשות, בדיקות וייעוץ, שיניים, עובדם זרים וכדומה.

ביטוח סיעודי– הביטוח כולל את הביטוח הסיעודי הקבוצתי שנעשה דרך קופת החולים כמו גם ביטוח סיעוד פרטי.

ביטוח אבדן כושר עבודה למקרים של מחלות, תאונות וכל כיוצא בהם.

ביטוח חיים

תחת הכותרת של ביטוח חיים ניתן למצוא את פוליסות החיים ללא חסכון שזה כולל ביטוח חיים למשכנתא. מוצגים שם גם פוליסות פרט, כלומר פוליסות ביטוח חיים שכוללים מרכיב חיסכון. חשוב לציין כי אם אתם מחפשים את ביטוחי החיים שהם במסגרת ביטוח מנהלים קופות גמל או קרן פנסיה, אזי הכתובת היא בהר הכסף ולא בהר ביטוח.

איך בודקים את נתוני הביטוח בהר הביטוח?

אז האמת היא שזה ממש פשוט. יש להצטייד בתעודת הזהות ולהתחיל להזין את הנתונים האישיים בדייקנות.זה כולל את מספר תעודת הזהות כמובן, את תאריך הנפקת תעודת הזהות, עדכון מלא של כל הפרטים ופרטים בדבר הנפקת דרכון אם ישנו, תאריך ההוצאה שלו, תאריך הארכת הדרכון במידה ויש כמו גם פירוט בדבר יציאה מגבולות ישראל. זה כולל לא רק יציאה מהארץ באמצעות טיסה אלא כל מעבר גבול הדורש שימוש בדרכון. במידה ורוצים לברר ולקבל מידע על אדם שכבר נפטר, יהיה צורך להוסיף גם את פרטיו של הנפטר כמו מספר תעודת הזהות שלו, תאריך הפטירה הלועזי ועוד. לאחר השלב הזה יציג האתר דף שיראה את כל תחומי הביטוח הקיימים כמו גם את הפוליסות שיש לכם בכל תחום.

החובה של סוכני הביטוח לעיין בהר הביטוח

כיום מחויבים סוכני הביטוח על ידי רשות שוק ההון לבדוק ולהוציא את כל רשימת הפוליסות של המבוטחים שלהם מהר הביטוח, זאת לפני שהם מוכרים ביטוחים חדשים. המטרה היא למעשה למנוע את המצב של ביטוחים כפולים.

אנו נשמח מאוד לערוך עבורך את כל בדיקות הנתונים הללו כחלק מהשירות שלנו לניהול פיננסי נכון שלך ועבורך!

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin