איפה כדאי להשקיע כסף? תשאלו את המומחים

איפה כדאי להשקיע כסף? תשאלו את המומחים

כולנו רוצים להנות מכך שהכסף שלנו “יעשה יותר”, באמצעות השקעה באפיקים שונים, לרבות אגרות חוב, מניות והשקעות בנדל”ן. מהם הסיכונים הכרוכים בכל אחד מהם?

כיום, כבר אין הרבה אנשים המסתפקים בלסגור את החודש ולהישאר מאוזנים, ויש שמגדילים ולא רק מנסים לחסוך, אלא כל הזמן גם מחפשים את הדרך לגרום לכספים העודפים שלהם לגדול, וכל המרבה הרי זה משובח. עם כסף, כידוע, לא חסר מה לעשות וכולנו רוצים להגדיל את החסכונות שלנו, שיהיו לנו סכומים זמינים לא רק “ליום גשום”, אלא כדי שנוכל לחיות את החיים שאנחנו רוצים, לרבות מותרות כמו חופשות בחו”ל, רכישת דירה, רכב, עזרה לילדים (ואולי אפילו לנכדים) ועוד ועוד…

כסף, מטבעו, הוא עניין מתכלה שנוטה להיגמר במהירות, ואנחנו שואפים להרחיב ולהעמיק את המאגרים והחסכונות שלנו, כדי לחיות ברמה הרצויה וגם להיות רגועים שתמיד יהיה לנו מספיק ולא יחסר.

הדרך הטובה לחסוך ואף להתעשר – לדעת איפה ואיך להשקיע

השקעת הכסף שלנו באפיקים שונים בשוק ההון או בנדל”ן, היא הדרך הפופולרית ביותר להגדיל את החסכונות שלנו ולהנות מרווחים נאים המופקים עבורנו לא מאמץ. אבל לשאלה איפה כדאי להשקיע כסף יש תשובות מורכבות יותר מכך, וכדי להנות מתשואות גבוהות ככל האפשר, ולא פחות חשוב – להימנע מהפסדים, יש להבין אותן לעומק. 

נתחיל דווקא מההיבט של הפסד. למרבה הצער, הסיכון הכרוך בהשקעות שונות, בגינו אנחנו עלולים להפסיד כסף במקום להרוויח – הוא גדול למדי. כל אפיק השקעה שאנחנו בוחרים כרוך בסיכון כזה או אחר, ולו בשל האינפלציה שעלולה לפגוע בערך הכסף שלנו, אפילו אם “סתם שכב בבנק”. זהו היבט שיש לקחת בחשבון כשחושבים על חיסכון לטווח בינוני עד ארוך.

הנסיבות המשפיעות על מצב המשק וכך גם על ההשקעות

מצב המשק בישראל הוא לא יציב, בלשון המעטה, וישנם גורמים רבים המשפיעים עליו וגורמים לתנודות לכאן ולכאן. היבטים פוליטיים, ביטחוניים וכמובן כלכליים, מטלטלים את הסטטוס הכלכלי של המשק בין צמיחה למשברים, וכל אלו משפיעים באופן ישיר על הכסף שלכם שהושקע בקרנות כאלה או אחרות. לכן, על מנת לצמצם נזקים ולהימנע כמה שיותר מהפסדים, מומלץ לפזר את ההשקעות שלנו בצורה חכמה ומחושבת, ולנהל את הסיכונים באופן מקצועי. לא סתם צמח הפתגם “אל תשימו את כל הביצים בסל אחד” – הוא נכון שבעתיים כשמדובר בהשקעת כסף בישראל. 

לבחור נכון: השקעות בנדל”ן או בשוק הון

כאמור, סוגי ההשקעות הפופולריים ביותר בישראל הן השקעה בשוק ההון והשקעות בתחום הנדל”ן, שלרוב באות לידי ביטוי ברכישת נכס לצורך השקעה.

ההשקעות בשוק ההון יכולות לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים, כאשר העיקריות בהן הן רכישה של אג”ח – אגרת חוב, שהיא בעצם הלוואה של סכום מסוים לחברה מסוימת, בתמורה לריבית שגובהה ידוע מראש, הנצברת עד לפדיון.  זוהי נחשבת כאופציה בטוחה יחסית.

דרך נוספת היא להשקיע במניות של חברה מסוימת. הדרך הזו כרוכה בסיכון גבוה יותר אך גם בסיכוי לרווח נאה יותר, מאחר וככל והחברה שהשקעתם בה תרוויח – כך גם אתם תרוויחו. כמובן שגם ההיפך הוא נכון, ולכן יש לבחור את ההשקעות הללו בקפידה יתרה.

מי שמבין בשוק ההון, ונמצא עם היד על הדופק בכל זמן נתון, יכול להנות מעצמאות ולנהל מסחר עצמי, אך יש לקחת בחשבון את כל הסיכונים ואת הדינמיות של התחום. 

אלו מכם שאינם חשים ביטחון מספק כדי לנהל את המסחר שלהם בכוחות עצמם, יכולים להיעזר בניהול תיקי השקעות מקצועי, המתבצע על ידי מומחים מהתחום, המתעדכנים בכל זמן נתון במצב המשק ויודעים היטב כיצד לחשב את הסיכונים ואילו אפיקי השקעה יניבו עבורכם את התשואות הגבוהות ביותר. כמובן שבמצב כזה תוכלו לחוות את דעתכם ולהנחות את מנהל ההשקעות שלכם לכיוונים בהם אתם מעוניינים, אך תוכלו להיות רגועים וסמוכים שהכספים שלכם נמצאים בידיים מקצועיות. 

שילוב בין מסחר עצמאי לבין שכירת שירותיו של איש מקצוע: חשוב להכיר גם את האופציה של שילוב בין שתי הדרכים הנ”ל. אתם יכולים למעשה לנהל את ההשקעות בכוחות עצמכם, אך להסתייע בעזרתו של איש מקצוע מומחה ומורשה מתחום הפיננסיים וספציפית מתחום ההשקעות בשוק ההון. יועץ ההשקעות יוכל לסייע לכם בבניית תיק ההשקעות הבסיסי, ובהמשך הדרך יוכל גם לספק לכם המלצות ספציפיות הנוגעות לפעולות שכדאי לעשות או להימנע מהן. בדרך זו אתם מנהלים בעצמכם את התיק, כאשר ליועץ אין גישה לפעולות בחשבונות ובתיקי ההשקעות שלכם, ללא אישור מטעמכם. 

העברת האחריות למנהל השקעות יש יתרונות רבים מאחר ואנשי המקצוע מהתחום רואים את התמונה המלאה, ויודעים למשל מהי רמת הסיכון הכרוכה בכל תיק השקעות וגם לחשב האם שווה לכם לקחת את הסיכון, מאחר וברוב המקרים סיכון גדול שווה גם לאופציה לרווח גדול. יועץ ההשקעות מבין את כל ההיבטים וההשלכות, לרבות נזילות הכספים שלכם בתיק ההשקעות ועוד.

השקעה בנדל”ן – מסוכנת יותר וגמישה פחות

השקעה בנכסי נדל”ן היא כאמור, דרך פופולרית מאוד להניב תשואות בישראל, אם כי חשוב לדעת מהם הסיכונים בהם היא כרוכה. ראשית, כאשר אתם קונים נכס להשקעה, אתם מתחייבים להשקעה לטווח ארוך, שהיציאה ממנה מורכבת הרבה יותר ביחס להשקעה בשוק ההון. כמו כן, סביר להניח שהמועד בו תיהנו מהשתשואות על הנכס, הוא רחוק יותר והרבה פחות גמיש. בנוסף, אם החלטתם ללכת על השקעה מסוג זה, חשוב לדעת ולהבין את המצב בתחום הספציפי הזה, על מנת לעשות את הבחירה שתניב לכם תשואות גבוהות ביותר, בזמן הקצר ביותר שניתן.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin