אודות המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר

אודות המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר

אם גם אתם עובדים שכירים, בוודאי נתקלתם כבר במושג “המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר”, תהיתם מה זה? אנו כאן כדי לנסות מעט להסביר לכם מה היא המסלקה הפנסיונית ומה מטרתה.

מהי פנסיה?

כידוע לכולם, כל חודש מופרש סכום מסוים מהמשכורת שלכם עבור קרן פנסיה. החובה להפריש לפנסיה היא גם על העובד עצמו וכמובן גם המעסיק חייב להפריש סכום מסוים עבור המטרה הזו. במהלך השנים, מצטבר הכסף הזה לסכומים יפים וכאשר העובד יוצא לפנסיה, הוא מקבל מקרן הפנסיה מידי חודש סכום כסף מסוים (שלמעשה שייך לו), על מנת שיוכל לכלכל את עצמו ולהזדקן בכבוד.

כמובן שיש את האנשים האמידים, אלה שצברו נכסים רבים במהלך שנות החיים שלהם והם אלה שמחזיקים אותם כלכלית גם בגיל הצעיר ויחזיקו אותם גם לאחר היציאה לפנסיה. אך למרבה הצער, לא כולם ככה ויותר נכון, כמעט אף אחד לא כך. רוב האנשים אינם “מסודרים” לטווח הארוך והפנסיה הכרחית עבורם על מנת שיוכלו לחיות בכבוד כמבוגרים.

היכן הביטוח הלאומי בתמונה?

נכון שהביטוח הלאומי מעניק אף הוא קצבה מסוימת לאנשים שאינם עובדים מפאת גילם, קצבה אשר מוכרת כ”קצבת זקנה”. אבל מה, לא מומלץ כלל להסתמך על קצבת הזקנה ובוודאי שלא לבנות על לחיות ממנה בכבוד, מכיוון שמדובר בסכום כסף זעום. על כן, חשוב מאוד לוודא כי קיימת הפרשה לפנסיה מצד המעסיק וכן מצד העובד עצמו. אולי עכשיו – בגיל צעיר – זה נראה קצת מוזר לחשוב על שלב הפרישה וההזדקנות, אך בהחלט יש צורך להתכונן אליו. יש לדאוג שניתן יהיה להמשיך לחיות בצורה מכובדת וברמת חיים קרובה למה שהורגלו עד כה גם מבלי לצאת לעבוד.

מקומות עבודה – פעם והיום

בעבר, אנשים היו עובדים באותו מקום עבודה מהרגע שהשתחררו מהצבא ועד ליום הפרישה לפנסיה. הם היו מחפשים עבודה מיידית או פונים ללמוד ואחר כך משתלבים במקום עבודה כלשהו, אך הנקודה העיקרית הייתה שהם עבדו במשך כל השנים במקום עבודה אחד ויחיד. לא נכחיד ונאמר כי היו כאלה שכן החליפו מקומות עבודה, אך זה לא קרה יותר מפעם אחת או פעמיים ככל היותר. ולכן, גם סכומי הכסף שהופרשו לפנסיה עבורם, נצברו במקום אחד או מקסימום בשניים. ובשלב של היציאה לפנסיה, כל שהיה עליהם לעשות הוא לבדוק כמה נצבר להם לפנסיה בשני המקומות. וזהו, היה להם את כל המידע.

לעומת זאת כיום, אנו חיים בעידן תזזיתי למדי, עידן בו נדיר למצוא אדם שמחזיק מעמד במקום עבודה אחד למשך תקופה ארוכה ועבודה של שנים, אוהו, זה כבר יחיד בדורו ממש. בשנים האחרונות, תחום העבודה מתנהל פחות או יותר כך – מתחילים לעבוד בעבודה מועדפת כלשהי מיד עם השחרור מהצבא, לאחר מכן עוזבים אותה לטובת ה”טיול אחרי צבא” הגדול. אחרי הטיול, יש הרבה צעירים שפונים ללמוד מקצוע או לתואר כלשהו ולכן הם מחפשים מקום עבודה שמתאים לשגרת סטודנטים. ולאחר הלימודים, למצוא מקום עבודה בתחום הנלמד אך כמובן מחליפים אותו אחת למספר שנים.

הסתחררתם? גם אנחנו!

מה שקורה בעקבות המעברים התכופים בין מקומות העבודה השונים, הוא שהפרשות הפנסיה והביטוחים השונים מפוזרים בכל מיני חברות. הרי כל מקום עבודה, נעזר בשרותיה של חברת ביטוח אחרת וכאשר עוברים ממקום עבודה אחד למשנהו, משתנה גם החברה שאליה מופרשת הפנסיה. על כן, הכסף שהופרש במהלך השנים עבור הפנסיה מפוזר בסכומים גדולים וקטנים בכל מיני מקומות.

כתוצאה מכך, נמצא בעל הפוליסות בחוסר ידע עצום. הוא לא יודע כמה כסף נצבר עבורו, באילו חברות וכיצד עליו להתנהל על מנת שיוכל בסופו של דבר לחיות בכבוד גם אחרי שהוא יפרוש לפנסיה ויעזוב את העבודה המסודרת.

אז מה הפתרון לכך? – המסלקה הפנסיונית

המסלקה הפנסיונית שמדברים עליה כבר מספר שנים, היא למעשה פרויקט של משרד האוצר עבור אנשים שמעוניינים לדעת היכן הם עומדים מבחינת סכום ההפרשות והחסכונות. המסלקה הפנסיונית מאפשרת לאסוף את כל המידע אודות החסכונות הפנסיוניים שקיימים עבור העובד בכלל חברות הביטוח ובתי ההשקעות (ויש כ-100 כאלה בשוק!).

כיצד עובדת המסלקה הפנסיונית?

המסלקה עובדת בצורה פשוטה וברורה מאוד וכל מה שצריך הוא להירשם אליה באתר האינטרנט הרלוונטי. לאחר ההרשמה מקבלים קוד אישי שבאמצעותו ניתן לקבל את המידע. בכניסה עם הקוד, אפשר להגיש בקשה לאיסוף המידע והיא עוברת לכל החברות אשר ברשותן קיים מידע אודות המבקש. בתוך מספר ימים, יעבירו אליו כלל חברות הביטוח את המידע הרלוונטי שמופיע אצלן. בנוסף יש לציין, כי הבקשה כרוכה בתשלום.

אילו עוד שירותים מספקת המסלקה הפנסיונית?

מעבר להעברת מידע באופן חד פעמי, מאפשרת המסלקה לקבל גם מידע באופן מתמשך. הכוונה היא שיש אפשרות לקבל מידע מצטבר בתדירות קבועה כגון פעם בחודש, פעם ברבעון וכדומה. כמו כן, ניתן לבקש לקבל מידע רק מגוף מסוים, להעביר דרכה מסמכים שונים לגופים מוסדיים וכן קיימת אפשרות עבור מעסיקים לקבל מידע על יתרת פיצויים לעובדיהם ועוד שירותים נוספים בתחום.

תקנות אימות והגנה מחמירים ביותר

משרד האוצר השקיע לא מעט בכדי שהמידע האישי המוצפן במסלקה יהיה שמור ומוגן ויועבר אך ורק לגורם שאמור לקבל אותו. ישנן תקנות לגבי אבטחת המידע והוראות ממשרד המשפטים כדי שניתן יהיה להיות בטוחים כי המידע הרגיש לא יגיע לידיים זרות.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin